2017-08-29, 14:33
Medlem
Prinzezzans avatar
Efter några dagars frånvaro, så har jag läst vad som skrivits i tråden.

Det är beklämmande att hur se lögner, falska anklagelser och rent skitsnack spridits ut under dessa dagar. Jag har skrivit i tråden sedan 2008, om jag inte minns fel, och har ägnat Helenas försvinnande hundratals och åter hundratals timmar. Jag har delgivit uppgifter i tråden under dessa år, som jag fått ta del av. Jag har ALDRIG medvetet "bluffat" eller lämnat desinformation! Jag har varit ärlig och så tillmötesgående jag bara kunnat och "bytt" uppgifter om fallet med många. Det vet alla dessa personer. Jag har skyddat mina källor. Ändå kommer anklagelser om att jag är "falskheten personifierad", att jag bara vill ha uppgifter och aldrig ge tillbaka info... Jag har till och med fått frågan om jag var inblandad i Helenas försvinnande!!! Vad säger man?

Jag ser "befallningar" att inte dela uppgifter med mig, att inte ens ha någon som helst kontakt med mig. Detta har en viss rovfågel bestämt, en person som jag har delat info och haft många diskussioner med. (Och för att rätt ska vara rätt, så vet du själv att jag gav dig den info jag mindes ang. killarna på Hällristningsvägen, där av ett ev. namn och gatunummer. Du "glömde" visst den uppgiften i ditt inlägg...)

Jag får också skit för att jag försvarat PR i tråden. Jag kan berätta att jag inledningsvis hade en kluven inställning till vad jag ansåg om honom som tidigare huvudmisstänkt. Det kanske var 60/40 till hans nackdel. Under åren har jag undersökt hans ev. inblandning och blivit mer och mer säker på att han inte hade något med Helenas försvinnande att göra. Och - ja, jag har lagt ned en hel del timmar på det också... Hade jag hittat något som helst som hade pekat åt PR:s håll, så hade jag skrivit det! För mitt mål och min förhoppning har under alla år varit att komma närmare sanningen, oavsett om gm var PR eller någon annan.

För er som väljer att tro på skitsnack och falskt förtal, kan jag bara säga: "Gör det, om ni tror på det!". Det spelar ingen roll vad man än säger här, vill det misstros, så görs detta - oavsett vad sanningen är. Så funkar det när "drevet" går. Tyvärr!
Citera
2017-08-29, 14:36
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
I forumet har det diskuterats gm, händelseförlopp, var kroppen dumpats och senaste månaderna vem som är pilot.

Däremot i princip ingenting om motiv. Är det så självklart att det är ett våldtäktsförsök som gått överstyr?

Svartsjuka? Mindrevärdeskänsla?!

Prinzezzan skrev för flera år sen att Helena gillade killar med ickenordiskt utseende. Var har du fått såna uppgifter ifrån?

Ingenting jag hört i varje fall.

Ang. min fetmarkering.

Uppgiften kommer från tre av varandra oberoende källor.
Citera
2017-08-29, 14:43
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Jag håller fullständigt med dig!!!! Undra hur det ligger till med KM? Vilken information kommer via henne? Hon var väl ganska övertygad om att KM är pilotmannen? Jag vet även att hon talat med användare här på fb via telefon.. huuu känns obehagligt... kan hon ligga bakom flera användarnamn här? Hon verkar följa tråden "maniskt"

Den information ang. KM som kommer från mig, är att KM var med i bilen till Töreboda och att det var KB som körde ilen. Jag vet ingenting om KM, så jag kan inte säga något mer. Jag har aldrig haft någon klar åsikt om huruvida han är "mannen med pilotglasögonen" eller ej, så därför jag jag inte uttryckt någon åsikt om detta; jag har när jag nämnt honom skrivit "om han är..."

Jag har ALDRIG haft något annat nick än "Prinzezzan"!
Citera
2017-08-29, 14:50
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Efter några dagars frånvaro, så har jag läst vad som skrivits i tråden.

Det är beklämmande att hur se lögner, falska anklagelser och rent skitsnack spridits ut under dessa dagar. Jag har skrivit i tråden sedan 2008, om jag inte minns fel, och har ägnat Helenas försvinnande hundratals och åter hundratals timmar. Jag har delgivit uppgifter i tråden under dessa år, som jag fått ta del av. Jag har ALDRIG medvetet "bluffat" eller lämnat desinformation! Jag har varit ärlig och så tillmötesgående jag bara kunnat och "bytt" uppgifter om fallet med många. Det vet alla dessa personer. Jag har skyddat mina källor. Ändå kommer anklagelser om att jag är "falskheten personifierad", att jag bara vill ha uppgifter och aldrig ge tillbaka info... Jag har till och med fått frågan om jag var inblandad i Helenas försvinnande!!! Vad säger man?

Jag ser "befallningar" att inte dela uppgifter med mig, att inte ens ha någon som helst kontakt med mig. Detta har en viss rovfågel bestämt, en person som jag har delat info och haft många diskussioner med. (Och för att rätt ska vara rätt, så vet du själv att jag gav dig den info jag mindes ang. killarna på Hällristningsvägen, där av ett ev. namn och gatunummer. Du "glömde" visst den uppgiften i ditt inlägg...)

Jag får också skit för att jag försvarat PR i tråden. Jag kan berätta att jag inledningsvis hade en kluven inställning till vad jag ansåg om honom som tidigare huvudmisstänkt. Det kanske var 60/40 till hans nackdel. Under åren har jag undersökt hans ev. inblandning och blivit mer och mer säker på att han inte hade något med Helenas försvinnande att göra. Och - ja, jag har lagt ned en hel del timmar på det också... Hade jag hittat något som helst som hade pekat åt PR:s håll, så hade jag skrivit det! För mitt mål och min förhoppning har under alla år varit att komma närmare sanningen, oavsett om gm var PR eller någon annan.

För er som väljer att tro på skitsnack och falskt förtal, kan jag bara säga: "Gör det, om ni tror på det!". Det spelar ingen roll vad man än säger här, vill det misstros, så görs detta - oavsett vad sanningen är. Så funkar det när "drevet" går. Tyvärr!

Min fetning: Nej, du har aldrig delat info med mig. Vi har bara PM:at om allmänna tankar och idéer. Något regelrätt informationsutbyte har aldrig gått att få till stånd med dig. Samma sak tyckte Lalajlaj en gång i tiden. Och det som du "mindes" var i praktiken lika med noll. Och ditt försvar av PR är och förblir konstigt. Låt honom sköta sig själv. Förstår inte varför du gör dig till hans röst om han nu skulle vara en för dig helt okänd person. Varför detta djupt personliga engagemang i en främling?
Och det som tyvärr har orsakat ilska och besvikelse hos många av oss är att du lämnar känslig, personlig information vidare (dessutom till just till denne PR!). Det är oförlåtligt. Rudge visade på en mycket obehaglig händelse. Du får faktiskt skylla dig själv att du får skäll. Du har händelsevis inte tänkt förklara tilltaget med läckaget till PR när du nu ändå har tagit till orda igen? (Fast detaljerna får du ta med Rudge och den diskussionen - offentligt, givetvis - ser jag mycket fram emot.)

Sedan är vi många som har lagt ner sjukt mycket fritid och faktiskt också delar av arbetstid på detta.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-29 kl. 15:30.
Citera
2017-08-29, 14:59
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Inte heller denna teori blir helt bra i sin helhet. Första delen kan jag köpa, den om att det kan ha varit en bil som stannade till ute på Ekuddenvägen på grund av att de i bilen hörde Helenas skrik. Men, den bilen som "Hanna" säger sig ha hört ute på Ekuddenvägen vände ju vid Bäcken och körde Ekuddenvägen upp igen mot Marieforsleden. Märk att "Hanna" hann gå in igen utan att se någon bil.

Detta "dödar" det du skriver om att bilen som endast ett par minuter senare sågs av vittnena på Hällristningsvägen skulle ha kunnat vara bilen på Ekuddenvägen som "ville åka in och titta närmare i området där skriket hördes". Den bilen kan inte ha kört in på cykelvägen omgående eftersom ju "Hanna" stod där! I så fall vände den bilen mycket riktigt upp mot Marieforsleden men vände där igen och körde tillbaka ner på Ekuddenvägen ytterligare en gång för att den gången köra in på cykelvägen, precis efter det att "Hanna" hade hunnit gå in - eftersom hon säger att hon aldrig såg någon bil köra på cykelvägen.

På slutet skriver du följande: "Dessutom återstår det endast en bil som kan ha hämtat kroppen och det är bilen med rails en timme efter att Helenas skrik hördes."
Det känns bara som ett väldigt konstigt ställe att ställa bilen på om Helena ligger antingen inne på skogsstigen eller närmare mot lekplatsen. Hela området var då skog, sånär som på stigen som skar rakt igenom skogen. Att bära kroppen från stigen och genom skogen till bilen som står parkerad vid BB:s tomt känns omöjligt (fast vill man krångla och trassla för att få skydd av just skogen är det ju fullt möjligt. På köpet får ju då den eller de som "städade" antagligen skitiga kläder och rivsår både här och där). Annars är ju de enklaste platserna att parkera bilen på antingen vid stigens början vid Ekuddenvägen eller vid stigens slut vid lekplatsen. Det är ju också vid lekplatsen som hjulspåren i sanden hittas, däckavtrycket i asfalten på gångstråket hittas och - inte minst - ringarna hittas. Som jag ser det är det på lekplatsen uppe i skogsbrynet som Helena lastas in i bilen och ringarna åker av.

Bilen som killarna på Hällristningsvägen ser tror jag är den bilen som hämtade Helena. Bilen sägs ju ha varit ur synhåll i cirka tio minuter, vilket känns som en rimlig tid att hämta en kropp inne på skogsstigen, baxa den till bilen, lasta in den och så vidare. Men denna varianten kräver ju då att gärningsmannen inom kanske 20 till 30 minuter hann att få fram en bil (säg att överfallet skedde 02:20 och killarna ser bilen vid 02:45), vilket inte alls är omöjligt. Att hasta tillbaka till stan tar ju bara max tio minuter, springer man fort tar det ännu kortare tid (med risk för att dra uppmärksamhet till sig.) Eller så hastar man mot sjukhuset eller Lockerud. Men visst kan bilen vid 03:30 vara den bilen som användes och att kroppen fördes genom skogen i skydd av densamma. Men om så var fallet körs den bilen till sjukhusparkeringen och lämnas där? Detta stämmer inte helt bra med tiderna, såvida inte bilen med rails stod på cykelvägen från kanske 03:30 ända till kanske 04:10? Polisen (eller om det var GW) påstår ju att kroppen dumpas redan i intervallet 02:30 till 04:00 (har jag för mig). Då passar bilen med rails vid 03:30 dåligt in, eftersom det då blir bara 30 minuter över - eller ingen tid alls över - att göra sig av med kroppen. I så fall hamnar vi åter på bilen vid 02:45 som killarna ser. Eller så har polisen/GW fel och kroppen ligger kvar i bilen som parkeras på sjukhusparkeringen för dumpning senare (om den bilen nu är inblandad överhuvudtaget.)

Jag vet, sjukt invecklat, detta!

Ja om det nu verkligen är så att killarna på Hällristningsvägen ser den lilla vita bilen först vid 02:45 så är det givetvis högst troligt att det är bilen som kommer för att hämta upp kroppen dom ser. Jag har för mig att tidsspannet är ganska stort här vilket även öppnar för att OM killarna såg bilen redan vid 02:30 så KAN det ha varit bilen ute på Ekuddenvägen som ett par minuter senare (efter att ha vänt vid Bäcken) har kört in på cykelvägen för att undersöka vart skriket kom ifrån och om dom kunde se något av intresse.

Ja om nu Helena's kropp verkligen lastades in i en bil vid lekplatsen så måste det ju vara den lilla vita bilen (ev. en Nissan Micra) som gäller eftersom bilen med rails stod parkerad för långt bort. Men å andra sidan kanske Helena's kropp fanns alldeles i närheten av där bilen med rails parkerade, det vet vi ju inte. Och i sådant fall måste ju tillhörigheterna ha kastats ut/placerats ut av GM vilket också känns konstigt, men dock inte omöjligt. Han kan ha kastat iväg skorna och ringarna m.m. är man så "galen" så man mördar någon kan man nog även få för sig att sprida ut offrets tillhörigheter.

Även om polisen/GW tror att kroppen har dumpats redan i intervallet 02:30-04:00 så tror jag inte alls på det. "Pilot" förmodad KM kan t.o.m. ha kört hem bilen och ordnat ett säkert gömställe för kroppen under sön/mån, han var dessutom sjukskriven under den kommande veckan. Så någon panik dumpning tror jag som sagt inte på.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-29 kl. 15:09.
Citera
2017-08-29, 15:22
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja om det nu verkligen är så att killarna på Hällristningsvägen ser den lilla vita bilen först vid 02:45 så är det givetvis högst troligt att det är bilen som kommer för att hämta upp kroppen dom ser. Jag har för mig att tidsspannet är ganska stort här vilket även öppnar för att OM killarna såg bilen redan vid 02:30 så KAN det ha varit bilen ute på Ekuddenvägen som ett par minuter senare (efter att ha vänt vid Bäcken) har kört in på cykelvägen för att undersöka vart skriket kom ifrån och om dom kunde se något av intresse.

Även om polisen/GW tror att kroppen har dumpats redan i intervallet 02:30-04:00 så tror jag inte alls på det. "Pilot" förmodad KM kan t.o.m. ha kört hem bilen och ordnat ett säkert gömställe för kroppen under sön/mån, han var dessutom sjukskriven under den kommande veckan. Så någon panik dumpning tror jag som sagt inte på.

Ja om nu Helena's kropp lastades in i en bil vid lekplatsen så måste det ju vara den lilla vita bilen (ev. en Nissan Micra) som gäller. Bilen med rails stod parkerad för långt bort, men å andra sidan kanske Helena's kropp fanns alldeles i närheten av där bilen med rails parkerade, det vet vi ju inte. Men i sådant fall måste ju tillhörigheterna ha kastats ut/placerats ut av GM vilket också känns konstigt, men dock inte omöjligt. Han kan ha kastat iväg skorna och ringarna m.m. är man så "galen" så man mördar någon kan man nog även få för sig att sprida ut offrets tillhörigheter.

"Hanna" säger att bilen vände vid Bäcken och körde upp mot Marieforsleden igen. Så i så fall måste bilen ha vänt uppe vid Marieforsleden och kört tillbaka ner på Ekuddenvägen ytterligare en gång för att svänga in på cykelvägen. Då hinner "Hanna" gå in under tiden. Då funkar din idé!

"Mannen i pilotglasögon" var ju sjukskriven veckan efter Helenas försvinnande. Han kan ha utnyttjat tiden till att dumpa kroppen men han kan också ha varit så chockad att han inte klarade av att gå till jobbet. Nu finns ju också möjligheten att "mannen i pilotglasögon" kan vara någon annan än just KM och då hamnar vi ju i det läget att just den mannen kanske inte hade någon sambo eller fru, alltså ingen som kan vittna om hans tillstånd veckan efter. (För att nu tänka brett.)

Du skriver: "Bilen med rails stod parkerad för långt bort, men å andra sidan kanske Helenas kropp fanns alldeles i närheten av där bilen med rails parkerade, det vet vi ju inte."

Avståndet från där bilen med rails stod parkerad till ungefär mitten av skogsstigen (ungefär vid den lilla bergsknallen) är fågelvägen hela 150 meter. Om Helena låg utmed stigen är det en jäkligt lång sträcka att bära en död kropp genom en ganska tät skog och i det mörker som ändå blir mitt i skogen - trots den ljusa årstiden. Den enda anledningen som jag kan se till detta krångel i så fall är att kroppen kunde forslas undan i skydd av just skogen. Men så är det då det där med alla hjulspåren, däckavtrycket och ringarna. Det är många spår som har lämnats. Ett däckavtryck "placerar man ju inte bara ut så där", så att säga.

Jag släpper detta ett tag igen så det får sjunka in. Ut kommer kanske något nytt vid nästa tillfälle!
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-29 kl. 15:27.
Citera
2017-08-29, 15:29
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
"Hanna" säger att bilen vände vid Bäcken och körde upp mot Marieforsleden igen. Så i så fall måste bilen ha vänt uppe vid Marieforsleden och kört tillbaka ner på Ekuddenvägen ytterligare en gång för att svänga in på cykelvägen. Då hinner "Hanna" gå in under tiden. Då funkar din idé!

"Mannen i pilotglasögon" var ju sjukskriven veckan efter Helenas försvinnande. Han kan ha utnyttjat tiden till att dumpa kroppen men han kan också ha varit så chockad att han inte klarade av att gå till jobbet. Nu finns ju också möjligheten att "mannen i pilotglasögon" kan vara någon annan än just KM och då hamnar vi ju i det läget att just den mannen kanske inte hade någon sambo eller fru, alltså ingen som kan vittna om hans tillstånd veckan efter. (För att nu tänka brett.)

Du skriver: "Bilen med rails stod parkerad för långt bort, men å andra sidan kanske Helenas kropp fanns alldeles i närheten av där bilen med rails parkerade, det vet vi ju inte."

Avståndet från där bilen med rails stod parkerad till ungefär mitten av skogsstigen (ungefär vid den lilla bergsknallen) är fågelvägen hela 150 meter. Om Helena låg utmed stigen är det en jäkligt lång sträcka att bära en död kropp genom en ganska tät skog och i det mörker som ändå blir mitt i skogen - trots den ljusa årstiden. Den anda anledningen som jag kan se till detta krångel i så fall är att kroppen kunde forslas undan i skydd av just skogen. Men så är det då det där med alla hjulspåren, däckavtrycket och ringarna. Det är många spår som har lämnats. Ett däckavtryck "placerar man ju inte bara ut så där", så att säga.

Jag släpper detta ett tag igen så det får sjunka in. Ut kommer kanske något nytt vid nästa tillfälle!

Ja, förhoppningsvis kommer man en liten bit närmare sanningen för varje gång man stöter och blöter detta. Det är dock märkligt att det finns så många uppgifter om bilar som befinner sig i skogsområdet mellan kl. 02:20 och 03:30 denna natt.
Citera
2017-08-29, 15:38
Medlem
Fick höra en märklig uppgift. Det skulle varit två olika medium som sagt att HA våldtagits/skändats i alhagen, en park på väg från stadt till ekudden. Inte för att jag har så mycket förtroende för glaskulor men är det någon som hört något om detta förut? Själva brottsplatsen i sig kanske är möjlig, fast då bör man snarast vika till vänster efter bron. Om så var fallet kanske HA lyckades fly undan men drabbades åter av mannen i ett lite senare skede när han fick panik för att hon skulle berätta allt. En bil på antingen gärdesgatan eller inne i stan var under sådana omständigheter betydligt närmare då (OBS! ganska vild spekulation).
Citera
2017-08-29, 15:47
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Fick höra en märklig uppgift. Det skulle varit två olika medium som sagt att HA våldtagits/skändats i alhagen, en park på väg från stadt till ekudden. Inte för att jag har så mycket förtroende för glaskulor men är det någon som hört något om detta förut? Själva brottsplatsen i sig kanske är möjlig, fast då bör man snarast vika till vänster efter bron. Om så var fallet kanske HA lyckades fly undan men drabbades åter av mannen i ett lite senare skede när han fick panik för att hon skulle berätta allt. En bil på antingen gärdesgatan eller inne i stan var under sådana omständigheter betydligt närmare då (OBS! ganska vild spekulation).

Alhagen ligger onekligen i helt fel riktning - inga jätteavstånd i fel riktning från Kohagen, men ändå. Ska nog mycket till att hamna där först, tänker jag.
Citera
2017-08-29, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75

Det kanske var dit dom tog henne efter att Hanna hörde bildörrarna slå igen.
Det finns många oseriösa medium men det finns också ett fåtal som kan se.
Vi har fått hjälp att hitta två bortsprungna katter av ett medium.
Citera
2017-08-29, 17:30
Medlem
Rudges avatar
Till Prinzezzan:

Jag förstår verkligen inte vart du vill komma med ditt inlägg?
Kan du förklara för mig gällande de initialer PR gav mig? Snälla!!!

Under alla dessa år som du så väl påpekar att du varit skribent här så har du även mött mycket misstro.
Det spelar väl ingen roll om du offrat hela ditt liv på denna tråd för någon annan än dig, fram tills du börjar offra andras! Då möter du ilska och misstro.

Du förklara ingenting. Du hyllar dig själv och försöker peka ut syndabockar för DITT handlande.

Vad vill du uppnå med dina inlägg? Empati? Förståelse?
Tänk om du visat det tillbaka, för skrivare här. Du är inte ensam här men ännu en gång ska det handla om dig, och du har minsann.....
Du har minsann gjort så mycket mer i kulisserna än här på loggen!

Menar du att allt är ett stort misstag och en stor konspiration emot dig? Det har varit många skribenter genom åren som gett samma utlåtande som det vi ger dig idag många av oss.

Personligen blev jag väldigt besviken på dig! Du är banne mig för mycket!
Men ta nu nya tag här, det är ju inte att du inte gjort det förut och hängt kvar.....
Citera
2017-08-29, 17:47
Medlem
Allt verkar ha skett under relativt kort tid.
Helena promenerar med pilot och svänger ned på stigen vid bron.

(Där i området står bilen parkerad pilot hade tillgång till. Killen som redan står vid bilen,
även honom känner Helena väl. De tre åker iväg mot Helenas hem. Eftersom det var vanligt att gena med bil på cyckelvägen bland de yngre boende i området så gjordes det. Bla U och PR brukade ofta gena med bil där när de var ett par.
De gick ur bilen för att ta ett sista natt bloss vid lekparken. Helena rökte inte kanske på sin höjd fest rökte. Kanske hon delade en cigg med pilot och den andre?)

Nu händer något som gör H upprörd och ledsen.. de båda killarna tappar greppet och är även de upprörda. Är det nu hon får ett slag över näsan därav bloddropparna på skon?
Ulrika väntar i närheten i föräldrahemmet. Helena ropar inte på U och skriker heller inte på hjälp trots att hemmet är nära.
Killarna är upprörda, de är fullt medvetna om att genvägen används flitigt en sådan sommar natt. De måste snabbt sticka därifrån med Helena.

(När de åker därifrån ser de att ena skon fattas. De åker snabbt tillbaka och letar men törs inte dröja kvar allt för länge, därför åker de snabbt igen utan att hitta skon. Åker vidare till en gammal jaktstuga som inte används längre. Placerar H där någonstans tillfälligt. De resonerar i panik...eftersom båda känner H vet de att de kommer automatiskt bli involverade på något sätt när hon blir saknad. De
resonerar hela natten kring det faktum, att har de tur så återfinns inte skon nära hemmet om ändå så....hetsar fram en annan lösning ifall...
Den andre killen skjutsar hem pilot och kör sedan bilen till sjukhusparkeringen som uppgjort. Springer därifrån...)

Orkar inte fortsätta, kanske ett annat tillfälle...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in