2017-08-29, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
men datorn hade ju bevisligen ström eftersom han satt och surfade med den innan han klev av, varför laddade han inte sin mobil från den då ? i princip alla nyare mobilladdare ,har ju löstagbar usb-sladd !

Jo du har rätt, hmm.....
Ja vette tusan varför han inte passade på att ladda den ?
Kan ju ha varit så att han och hans mamma pratat så länge så att han inte insåg att det var dags att stoppa i laddningssladden i datorn....
En del människor vill ju inte ha sladden ikopplad när de pratar för då blir ju mobilen brännhet som du vet.....
Citera
2017-08-29, 17:44
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
men datorn hade ju bevisligen ström eftersom han satt och surfade med den innan han klev av, varför laddade han inte sin mobil från den då ? i princip alla nyare mobilladdare ,har ju löstagbar usb-sladd !

Ja exakt, han hade givetvis möjligheter till att ladda mobilen om det nu var så att batteriet rann ut. Tror inte han ville helt enkelt. Ville inte bli nådd, drog till ett ställe där han fick vara helt ensam, och dog på ett eller annat sätt.
Citera
2017-08-29, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Ja exakt, han hade givetvis möjligheter till att ladda mobilen om det nu var så att batteriet rann ut. Tror inte han ville helt enkelt. Ville inte bli nådd, drog till ett ställe där han fick vara helt ensam, och dog på ett eller annat sätt.

Men varför frågar han då sin mamma efter att få påladdat pengar på sin mobil ,om han var ute efter att ta livet av sig ,bara någon stund senare ?

Och han blåljög alltså till sin mor ?

Skulle inte tro det ! JAG TROR ATT HAN FAKTISKT SUTTIT SÅ LÄNGE PÅ DET DÄR TÅGET SÅ ATT HAN UNDER DET LÅNGA SAMTALET MED SIN MOR ,FAKTISKT TYCKTE ATT HAN VAR FRAMME PÅ SLUTSTATIONEN FÖR JUST DET TÅGET ! 15 MINUTER KÄNNS LÅNG TID OCH MÅNGA PERSONER SOM JAG BRUKAR ÅKA MED PÅ DET TÅGET BRUKAR FRÅGA VARANDRA OM VARFÖR TÅGET STANNAT !
Senast redigerad av evaveva 2017-08-29 kl. 18:16.
Citera
2017-08-29, 18:15
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Det tror jag är en trådsanning faktiskt,för när jag pratade med Patriks mamma,berättade hon att han mitt i situationen då han skulle gå av (enligt honom,,,,ej så som det borde gjorts=suttit kvar), då sa han till henne att Oj nu är batteriet på rött,jag behöver ladda mobben.
Där har du det stora problemet,att,om han tagit sig in till pressbyråns kiosk,hade han ju kunnat be om att få låna ett utav deras uttag för att få ladda.
Så trots att mamman tillförde samtalstid då, så funkade inte mobilen pga urladdat batteri.

Och den tid som det tar att ladda en mobil, hade han inte kunnat komma ifrån i vilket fall,,,,,om han velat kunna nå någon överhuvudtaget.

Så han måste ha känt sig otroligt ensam i just den stunden.Utan möjlighet till någon som helst kommunikation i det utsatta läget.

Du har ju skrivit, att Patrik sagt, att pengarna på mobilen var slut!
Det har stått i tidningar också - så mamman laddade pengar på P.s mobil!
Citera
2017-08-29, 18:16
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Men varför frågar han då sin mamma efter att få påladdat pengar på sin mobil ,om han var ute efter att ta livet av sig ,bara någon stund senare ?

Och han blåljög alltså till sin mor ?

Jag vet inte, känslor kan vända snabbt när man mår dåligt. "Blåljög" vet jag inte men han ljög ju iallafall när han sa att han var framme i Mjölby. Jag tror iallafall att han har gjort detta av egen vilja. Oavsett om det stämmer eller inte så hoppas jag verkligen att han hittas snart! Läskigt att man kan vara borta så länge här i Sverige utan att någon hittar en.
Citera
2017-08-29, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Du har ju skrivit, att Patrik sagt, att pengarna på mobilen var slut!
Det har stått i tidningar också - så mamman laddade pengar på P.s mobil!

jO MEN TVÅ SAKER GICK SNETT :

1. pengarna tog slut
2. laddningen stod på rött

Det vet vi ju alla , att OM man så har 50 000 kr påladdat på mobilen så kan man ju inte ringa för dem så länge som mobilen inte är laddad .
Senast redigerad av evaveva 2017-08-29 kl. 18:20.
Citera
2017-08-29, 18:19
Medlem
Död mobil eller inte. Laddare eller inte. Tycker den stora frågan är: Vart tog han vägen? Död eller levande så måste han ju finnas någonstans. Frågan är var???
Citera
2017-08-29, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Död mobil eller inte. Laddare eller inte. Tycker den stora frågan är: Vart tog han vägen? Död eller levande så måste han ju finnas någonstans. Frågan är var???

Ja och det är då man undrar över om inte överlevnadsinstinkten ,att få i sig mat och vätska tar över , en förmodad psykos ?

Och att han antagligen är bortforslad ,noga gömd ,tills han blir enbart jord,utav några elaka individer just för att de ska slippa hamna i finkan .
Och om han är bortförd med bil ,då kan han ju vara var som helst .....

Skall vara så eländigt då da ,att när han promenerade iväg, hamnade på en sådan ödesmark /bygd ,så det inte fanns en kotte att be om hjälp .men det verkar ju finnas stugor och hus lite varstans om han skulle behöva mat eller vatten ,eller hur ?
Han var ju till och med utbildad inom Överlevnadskonst .

Eller menar Ni att han bara satte sig mot ett träd i snårskogen och slöt sina ögon och somnade in ?
Så när någon svampplockare är ute o går ser de ett skelett sitta vilandes mot ett träd , med hörselsnäckorna inuti kraniet ?
Senast redigerad av evaveva 2017-08-29 kl. 18:39.
Citera
2017-08-29, 18:39
Medlem
Nog för att Hallsberg är en byhåla men den är befolkad och en hel de folk som rör sig. P klev ju av på eftermiddagen inte mitt i natten. Det borde ha varit en hel del som såg honom och efter alla sök kan man tycka att folk skulle ha dragit sig till minnes om de sett honom. Men vad jag vet så är det inte många som sett honom. Varför?
Runt Hallsbergstrakten är det väl bara: Pojken vid Dollarstore, krangubben och Hällabrottskvinnan men ingen av dem är säkra obs heller.
Struntar i alla obs runt om i Sverige.. någon borde ha sett honom i Hallsberg!

Om han placerade/slängde väskorna där det hittades, varför såg ingen honom innan, under eller efter?

Kan det vara så att det var någon annan som gjorde det? Kanske snodde väskorna, vart iakttagen och dumpade dem? Isåfall är det inte första gången som folk blir av med sina väskor på den stationen.
Citera
2017-08-29, 18:40
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Och att han antagligen är bortforslad ,noga gömd ,tills han blir enbart jord,utav några elaka individer just för att de ska slippa hamna i finkan

Han är antagligen inte alls bortforslad. Han gick ju som sagt av frivilligt! Försök att lägga känslorna åt sidan. När jag mår som sämst så vill jag vara ifred, därför tror jag att han vandrat till en ödelagd plats. Väl där så kan det ha hänt en olycka eller så har han själv avslutat sitt liv.
Citera
2017-08-29, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Nog för att Hallsberg är en byhåla men den är befolkad och en hel de folk som rör sig. P klev ju av på eftermiddagen inte mitt i natten. Det borde ha varit en hel del som såg honom och efter alla sök kan man tycka att folk skulle ha dragit sig till minnes om de sett honom. Men vad jag vet så är det inte många som sett honom. Varför?
Runt Hallsbergstrakten är det väl bara: Pojken vid Dollarstore, krangubben och Hällabrottskvinnan men ingen av dem är säkra obs heller.
Struntar i alla obs runt om i Sverige.. någon borde ha sett honom i Hallsberg!

Om han placerade/slängde väskorna där det hittades, varför såg ingen honom innan, under eller efter?

Kan det vara så att det var någon annan som gjorde det? Kanske snodde väskorna, vart iakttagen och dumpade dem? Isåfall är det inte första gången som folk blir av med sina väskor på den stationen.

Det var ju en ung man som jobbar på Stalan (arbetsplats för funktionsnedsatta) som sa sig absolut ha sett honom utanför antingen Dollarstore eller Woodys (obs:et var skrivet inne på MPS sida ,,bara nån dag efter försvinnandet .)
Den mannen hade inne på sin facebooksida ,enbart bilder på sig själv eller på bilar ,eftersom han verkar vara mycket intresserade utav just bilar .(för mig en lite udda sida ,som man blir lite förundrad över ) Minns inte tyvärr ,den killens namn )
Senast redigerad av evaveva 2017-08-29 kl. 18:46.
Citera
2017-08-29, 18:46
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
jO MEN TVÅ SAKER GICK SNETT :

1. pengarna tog slut
2. laddningen stod på rött

Det vet vi ju alla , att OM man så har 50 000 kr påladdat på mobilen så kan man ju inte ringa för dem så länge som mobilen inte är laddad .

Ja! DET vet vi! Vi vet också, att det endast går, att ringa nödrop S:O:S OM vi har fulladdad mobiltelefon, som saknar pengar!
Vi vet en väldig massa saker, men INTE hur det var ställt med Patriks telefon!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in