Citat:
Ursprungligen postat av
BenitoPolymem
Det säger väl kanske att det var runt denna tid som bubblan började bli uppenbar för personer med lite bakom pannbenet.
Alltså, före finanskrisen hanterade inte vår regering Sveriges ekonomi som emo-fjortisar hanterar knark. Det var dessutom ett missbruk som eskalerade, och peakade väl någonstans kring just 2010-2011 (riksbankens till synes vansinniga styrning idag är snarare en konsekvens för att försöka parera detta).
Med andra ord, ja, det är fullt logiskt att det blir en våldsam diskussion om bostadsbubbla just år 2010. Där det visserligen varierar om folk anser att den redan gått åt helvete, eller som tex jag: att styrningen på den tiden mer eller mindre garanterar en våldsam bubbla med ett våldsamt slut. Men där det hursomhelst blir en diskussion kring i grunden helt korrekta observationer. Jag har för mig att jag fann diskussionen tillräckligt intressant för att delta i kring 2013 eller något.
Här kommer du dock stångas mot dumhuvuden som inte förstår skillnaden. Deras (utmärkande) korkade bekantskapskrets trodde nämligen att vi hade en bostadsbubbla 2000, och de har ingen aning om hur korkade människor de fostrats av. Så de blandar ihop diskussionerna. "Ni sa att det var en bostadsbubbla då också, sådeså!", skriker de i falsett.