2017-08-28, 21:42
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Jag tror dessutom inte att den här turen var planerad sen innan. Vid turen så börjar det skymma vid 20.45 och det var helt mörkt 21.15. Detta betyder då att de inledande uppgifterna om att turen endast skulle vara 19.00-21.00 stämmer, eftersom att man inte får eller ens kan på ett bra sätt framföra ubåten i mörker. Men på två timmar hinner du ju knappt ut ur hamn med den här plåtburken!!! Dessutom finns det ju vittnen som har sett ubåten i positioner som pekar på att den inte skulle ha en chans att ens hinna tillbaka till hamn till 22.30!!! Inte en chans att KW skulle planera att åka omkring i en ren dödsfälla som den här ubåten är i mörker. Och dessutom i blus och kjol!!! Jag tror att det var helt och hållet PMs ide att de skulle ta en snabbtur med ubåten och det beslutades samma kväll. Han blev sugen att lägga in en stöt på KW helt enkelt.
Men i mailkontakten dem emellan föreslog väl PM att de skulle ses vid 19-tiden på torsdagen? Det tyder på att turen var planerad.

Då är det iofs konstigt att de sågs tidigare på eftermiddagen enligt vittnen. Jag kan ha fel om tiden.
Citera
2017-08-28, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Du kommer med intressanta fakta, som är värda att tas upp. När sista (?) bilden togs av båten, stod PM och KW i tornet, var det vid 20.30? Hur långt hade de tillbaka till hamn då? Hade de pratat om att tillbaka till 21.00 knappast var realistiskt? Hade KW någon erfarenhet av sjö/båtliv och kunde värdera? Vad bestämde dom, både innan och vid tillfället, då hamnen var en bra bit borta?

Han verkar ha lurat ut henne, antagligen är hon en teknisk idiot som fattar 0 teknik
Citera
2017-08-28, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Intressant, den länken fungerar inte längre, maa-ikke-publiceres står det nu, polisen som beordrat det troligtvis, av vilket skäl frågar man sig då?

Finns denna sida cachad på Google eller någon annanstans? Den artikeln innehåller alltså information man inte vill att allmänheten ska få kännedom om.

I artikkelen, altså det som opprinnelig sto i denne linken
http://www.bt.dk/krimi/maa-ikke-publiceres-chokeret-vidne-om-kvinde-lig-fundet-i-vandet-ved-amager-det, sto det blant annet at bena var avskåret under knærne. Noen som har lagret teksten?
Citera
2017-08-28, 21:44
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Även jag har svårt för att tro att något stegrande erkännande kommer. Fast, märkligare saker har ju hänt.

Hittar man dock inte resten av kroppen, lär det bli svårt att fastställa dödsorsak. Möjligheten att få Madsen dömd för mord eller dråp minskar därmed avsevärt. Även om det torde gå att döma på indicier, men då krävs det lite mer än att de båda har befunnit sig på samma u-båt. Madsen hävdar ju att det var en "olycka". Åklagaren måste visa på och bevisa att det inte var det. Aningen (juridiskt sett alltså) svårbedömt läge enligt mitt tycke.
Detta fallet är solklart för mig iaf. Två människor går in i ett rum, en av de blir styckad och endast en liten del av kroppen återfinns. Slutsats: mord. Finns ju för övrigt att fall i Sverige där tre människor går in i en lokal och en av de försvinner. Där blev det medhjälp till mord har jag för mig. Så det går att döma mord utan att kunna fastställa dödsorsak. Hittas hela kroppen så är det däremot ytterst ovanligt att man dömer mord om inte obduktionen pekar på det. Kan faktiskt inte komma på nåt exempel där det hänt. Skulle hela KWs kropp hittas i hyfsat skick och det inte går att fastställa en dödsorsak som pekar på mord så hade det blivit svårt att döma mord också givetvis.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2017-08-28 kl. 21:53.
Citera
2017-08-28, 21:54
Medlem
Hela ärendet är enkelt. De kom ihop sig, han dödade henne. Döljer brottet med styckning och slänger henne överbord. När han begriper att det inte går att städa upp ordentligt så gör han så gott han kan men inser att det går inte få bort allt. Grunnar några timmar. Tar en tupplur. Fattar att ubåten är körd. Får offra den mot friheten. Så... han stoppar sin overall och Kims kläder i ett bylte med sänken och skickar även dessa överbord. Därefter står han i tornluckan och ser om det kommer en båt. När han siktar en båt så kontaktar han dom muntligt, springer ner och öppnar ventilerna, klättrar upp igen. Båten börjar sjunka och han hoppar i vattnet och simmar till räddning.
Citera
2017-08-28, 21:54
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Och sist jag läste i tråden var danskarna övertygade om en motivbild som dom jobbat utifrån och den kan väl inte komma från PM då han nekar till styckning och tyngder för att sänka kroppen. Eller har något händ de senaste dagarna? Nya likfynd?
Polisen verkar ju rota i gamla kvinnomord, så svårt att tro att de jobbar efter olycksteorin. Men de kanske också dött av armbrott
Citera
2017-08-28, 21:56
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Detta fallet är solklart för mig iaf. Två människor går in i ett rum, en av de blir styckad. Slutsats: mord. Finns ju för övrigt att fall i Sverige där tre människor går in i en lokal och en av de försvinner. Där blev det medhjälp till mord har jag för mig. Så det går att döma mord utan att kunna fastställa dödsorsak. Hittas hela kroppen så är det däremot ytterst ovanligt att man dömer mord om inte obduktionen pekar på det. Kan faktiskt inte komma på nåt exempel där det hänt. Skulle hela KWs kropp hittas i hyfsat skick och det inte går att fastställa en dödsorsak som pekar på mord så hade det blivit svårt att döma mord också givetvis.

Jag kan förstå vad du menar. Personligen tror jag dock att det rör sig om dråp, då rekvisita för direkt uppsåt antagligen saknas för att mord ska komma på fråga. Men, vi vet egentligen alldeles för lite i dagsläget för att kunna tolka detta.

Visst är det möjligt att döma enbart på indicier, men som jag skrev tidigare, så krävs det ganska mycket för att man skall kunna göra det. Även i Danmark förmodar jag. Återstår att se även vad detta anbelangar.
Citera
2017-08-28, 21:57
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hela ärendet är enkelt. De kom ihop sig, han dödade henne. Döljer brottet med styckning och slänger henne överbord. När han begriper att det inte går att städa upp ordentligt så gör han så gott han kan men inser att det går inte få bort allt. Grunnar några timmar. Tar en tupplur. Fattar att ubåten är körd. Får offra den mot friheten. Så... han stoppar sin overall och Kims kläder i ett bylte med sänken och skickar även dessa överbord. Därefter står han i tornluckan och ser om det kommer en båt. När han siktar en båt så kontaktar han dom muntligt, springer ner och öppnar ventilerna, klättrar upp igen. Båten börjar sjunka och han hoppar i vattnet och simmar till räddning.

Ungefär så.
Citera
2017-08-28, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Han verkar ha lurat ut henne, antagligen är hon en teknisk idiot som fattar 0 teknik

Så kan det ha varit, men hon måste ha fått ett bra lockbete då, det finns gränser för dumhet. För min egen del tror jag hon ville få ut mer av PM, och de flesta är mycket avslappade om kanske pratar, när de befinner sig i sin komfortabla zon.

Hon kan ha tänkt så, han kan ha haft många andra tankar, oavsett, det är en gåta att dom gav sig ut, ensamma, på båten!

Polisen jobbar säkert med motivet för KW, att ta en tur på kvällen, utan sin fotograf.....

Det är massor med oklarheter, redan i varför och hur turen blev av. Sedan eskalerar oklarheterna och resultatet är en styckad journalist......många betraktar det nog som en överspännande deckarserie på TV, men det är verklighet!!!!
Citera
2017-08-28, 21:59
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ja ett sexuellt motiv är mitt nummer ett helt klart. Att PM skulle ha slagit ihjäl KW för att de "kom ihop sig" verkar ju jäkligt långsökt. Sen håller jag inte alls med GW om att PM kommer att erkänna gradvis. Jag tror inte PM kommer att erkänna nånting överhuvudtaget. PM erkänner ju inte ens griftefridsbrott och sist advokaten uttalade sig så ville ju PM bli släppt omedelbart. PM kommer ALDRIG på tusen år erkänna att han har mördat KW. Den enda svensk jag kommer på som har erkänt nåt liknande är Anders Eklund. Men där var bevisen oerhört starka samt att AE är en pajas. PM kommer ju naturligtvis aldrig att tala sanning om vad som hänt utan kommer att hävda "olycka" och "begravning" ända in i döden. På kort sikt finns det bara moralisk vinst att göra för honom och då väljer han att ljuga istället förståts.
Ja likt Johanna Möller. De skulle bli ett fint par.
Citera
2017-08-28, 22:00
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Därför att det krävs tunga bevis för att binda någon till ett mord alternativt dråp. I annat fall skulle vi inte ha det rättssystem som vi de facto har i Sverige (och troligtvis i Danmark också).
Men vad har det med jurisdiktionen att göra?
Citera
2017-08-28, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Allt utom den andra meningen, är enkel och ganska sannolik. Det som kommer i rättegången, och som gör skillnad på brottet, är just hur hon dog. Griftefridsbrott, eller grovt sådant, åker han på. Enligt tidigare kommentarer ger det ett par år bakom galler.

Men, det är inte så enkelt, för domstolen att fastlägga dödsorsak, eller hur? Eller har du ett klart skeende att visa?
Senast redigerad av Whyback 2017-08-28 kl. 22:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in