2017-08-28, 20:49
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
En annan sak som jag skulle vilja dryfta lite kort är: Om nu KM skulle vara "mannen med pilotglasögon" och (som polisen verkar säker på om nu då KM skulle vara "mannen med pilotglasögon) gärningsman (eller i vart fall medhjälpare/inblandad): Skulle han då ha kunnat låtsas som att regnar för KB? Jag menar, om KB hade anat bara det allra minsta borde hon ju ha stuckit direkt. Varianten är väl att KM - om han nu skulle vara "mannen med pilotglasögon"/gärningsman/medhjälpare/inblandad - lyckades finta KB. Men då uppstår ju nästa fråga: Lyckades han i så fall också glida igenom polisförhöret 1998 utan KB:s vetskap? För om KB hade anat något då borde hon ju om aldrig förr ha stuckit. Eller dröjde det ända tills förhöret 2001 innan fasaden rämnade? Hur tänker ni andra om detta - om KM skulle vara "mannen med pilotglasögon"/gärningsman/medhjälpare/inblandad? En möjlighet skulle ju ha kunnat vara att KB anade, men trängde undan alltsammans?

Jag känner som sagt inte KM personligen. Enligt min källa ska inte KM ha förändrats på några sätt efter HAs försvinnande. "Han har varit precis likadan som han alltid har varit". Som någon skrev "nallebjörn", bra arbetskamrat, nära sin familj, har en hel del vänner, älskar sin sambo och sin son.
Citera
2017-08-28, 20:55
Medlem
Rudges avatar
Vill bara påtala att det florerar uppgifter via pm som ej går att få bekräftade av avsändaren, en ny användare i tråden.
Eftersom vi har svårt att bena ut redan befintliga trådsanningar så kanske vi ska se upp för nya.

Så här lyder PM:

"Hej.
Detta har väntat på länge att någon skulle ta upp HA igen.
Jag var med i Helenas kompiskrets känner dom flesta av dom KB PW PW lillasyster Hel*n
An*a Dal*n A*nika Vir*anen (A*dersson nu) Je*sica Sj*berg (Åls*am nu).
Helena var under våren ihop med en kille från Örebro som röka gräs. vet att Helena hade med sig joint på en fest med fick gå där ifrån. Jag var stark motståndare till detta och försökte avstyra henne. Denna person från Örebro kanske var på plats för att kräva pengar för dessa ev droger och det gick snett.
Ett rykte är att hon ska ligga vid Lyrestad då det pågick vägarbete vid Göta kanal. På väg hem till Örebro. "

Är det något i dessa påståenden som är bekräftat i tråden?
Jag avfärdar det som trolla, någon annan som ser annat i innehållet?

Så vad tycker/tror ni?
Fler har troligtvis fått samma eller liknande uppgifter, har ni hört mer ifrån skribenten efter första pm?

God.kväll i tråden!
Citera
2017-08-28, 21:00
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
du verkar känna till dessa väldigt bra. Kan du inte bara fråga dem vad de säger om det hela. Hur är det med den äldre systern, gäller det även hon? Brodern?

Jag känner som sagt inte KM och hans syskon. Har gemensam bekant. Denna person litar jag på till 100 %.

Dom är chockade av allt detta skrivande här. Som många av dom som även känner KM och hans familj, syskon och vänner. Som jag skrev tidigar har inga förändringar skett med KM. Han är den KM han varit hela tiden. Före, under och efter HAs försvinnande.

Brodern har inte haft vit bil, äldre systern och hennes dåvarande sambo hade vit bil runt -97.
Citera
2017-08-28, 21:04
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Vill bara påtala att det florerar uppgifter via pm som ej går att få bekräftade av avsändaren, en ny användare i tråden.
Eftersom vi har svårt att bena ut redan befintliga trådsanningar så kanske vi ska se upp för nya.

Så här lyder PM:

"Hej.
Jag var med i Helenas kompiskrets känner dom flesta av dom KB PW PW lillasyster Hel*n
Helena var under våren ihop med en kille från Örebro som röka gräs. vet att Helena hade med sig joint på en fest med fick gå där ifrån. Jag var stark motståndare till detta och försökte avstyra henne. Denna person från Örebro kanske var på plats för att kräva pengar för dessa ev droger och det gick snett.
Ett rykte är att hon ska ligga vid Lyrestad då det pågick vägarbete vid Göta kanal. På väg hem till Örebro. "

Så vad tycker/tror ni?
Fler har troligtvis fått samma eller liknande uppgifter, har ni hört mer ifrån skribenten efter första pm?

God.kväll i tråden!

Jag har hört ryckten om pojkvän i Örebro och att han skulle ha rökt. Men som sagt bara ett rykte jag hört.
Citera
2017-08-28, 21:05
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelePetter
Systrarna har aldrig haft vita bilar.

Citat:
Jag känner som sagt inte KM och hans syskon. Har gemensam bekant. Denna person litar jag på till 100 %.

Dom är chockade av allt detta skrivande här. Som många av dom som även känner KM och hans familj, syskon och vänner. Som jag skrev tidigar har inga förändringar skett med KM. Han är den KM han varit hela tiden. Före, under och efter HAs försvinnande.

Brodern har inte haft vit bil, äldre systern och hennes dåvarande sambo hade vit bil runt -97.

Nu blev det nog lite fel här, har någon av dem haft eller INTE haft vit bil?
Citera
2017-08-28, 21:07
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Jag har hört ryckten om pojkvän i Örebro och att han skulle ha rökt. Men som sagt bara ett rykte jag hört.
Tack! Hört i tråden eller på stan?
Hur värderar du de uppgifter som stod i mitt PM från ny användare?
Senast redigerad av Rudge 2017-08-28 kl. 21:20.
Citera
2017-08-28, 21:07
Medlem
mb20guys avatar
Citat:
Jag skrev ju att jag kanske ska avslöja min identitet och ringa KM, det är väl att avslöja min anonymitet ?

Har du gjort detta ännu?
Citera
2017-08-28, 21:08
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Nu blev det nog lite fel här, har någon av dem haft eller INTE haft vit bil?

Systrarna på Lockerud har Aldrig haft vita bilar. Äldre syster har haft vit bil runt -97.
Citera
2017-08-28, 21:09
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Så här lyder PM:

"Hej.

Så vad tycker/tror ni?

God.kväll i tråden!

Jag tycker att texten påminner om de texter som jag har fått i PM från en massa nyregistrerade. Börjar med "Hej", fortsätter med ett slags "intro", vill bygga "förtroende", går vidare med "förtroliga uppgifter" om Helenas kompisgäng, går vidare med någon annan "pilot" och avslutar med ett spektakulärt dumpningsställe. Texten följer ett slags mönster, känns det som.

Jag slår vad om att avsändaren är nyregistrerad sedan ett par, tre dagar bakåt?! Stämmer denna min känsla, Rudge?
Citera
2017-08-28, 21:13
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy
Har du gjort detta ännu?

Har inte gjort detta. Jag är avvaktande på hur det framskrider här. Tycker tonen här har lugnat ner sig och fler får komma till tals.
Citera
2017-08-28, 21:17
Medlem
mb20guys avatar
Citat:
Har inte gjort detta. Jag är avvaktande på hur det framskrider här. Tycker tonen här har lugnat ner sig och fler får komma till tals.

Ok jag förstår. Ja att många får komma till tals är bra. Inte bara gamla "trådrävar" . Men tycker det är ett relativt gott samtalsklimat.
Citera
2017-08-28, 21:26
Medlem
Ugglan.s avatar
Jag har tänkt lite på det här med resan till förfesten och resan tillbaka till Mariestad. Är det bekräftat att resan tillbaka till stan gjordes med taxi?

Min tanke är följande: Om Ulrika och Helena får skjuts till förfesten men tar taxi tillbaka till stadshotellet - vad berodde det på i så fall?

Körde chauffören dit dem för att sedan avvika?
Körde chauffören dit dem men ville stanna kvar ett tag till (så att Ulrika och Helena "tvingades ta taxi")?
Körde chauffören dit dem, söp till och stannade över natten?
Körde chauffören dit dem och det sedan uppstod en schism?
Var det avtalat att Ulrika och Helena skulle få skjuts dit men sedan fixa returresan på egen hand?

Men huvudfrågan är: Är det bekräftat att resan tillbaka till stan gjordes med taxi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in