Citat:
Ursprungligen postat av
Rudge
Vill bara påtala att det florerar uppgifter via pm som ej går att få bekräftade av avsändaren, en ny användare i tråden.
Eftersom vi har svårt att bena ut redan befintliga trådsanningar så kanske vi ska se upp för nya.
Så här lyder PM:
"Hej.
Detta har väntat på länge att någon skulle ta upp HA igen.
Jag var med i Helenas kompiskrets känner dom flesta av dom KB PW PW lillasyster Hel*n
An*a Dal*n A*nika Vir*anen (A*dersson nu) Je*sica Sj*berg (Åls*am nu).
Helena var under våren ihop med en kille från Örebro som röka gräs. vet att Helena hade med sig joint på en fest med fick gå där ifrån. Jag var stark motståndare till detta och försökte avstyra henne. Denna person från Örebro kanske var på plats för att kräva pengar för dessa ev droger och det gick snett.
Ett rykte är att hon ska ligga vid Lyrestad då det pågick vägarbete vid Göta kanal. På väg hem till Örebro. "
Är det något i dessa påståenden som är bekräftat i tråden?
Jag avfärdar det som trolla, någon annan som ser annat i innehållet?
Så vad tycker/tror ni?
Fler har troligtvis fått samma eller liknande uppgifter, har ni hört mer ifrån skribenten efter första pm?
God.kväll i tråden!
Jag tycker att texten påminner om de texter som jag har fått i PM från en massa nyregistrerade. Börjar med "Hej", fortsätter med ett slags "intro", vill bygga "förtroende", går vidare med "förtroliga uppgifter" om Helenas kompisgäng, går vidare med någon annan "pilot" och avslutar med ett spektakulärt dumpningsställe. Texten följer ett slags mönster, känns det som.
Jag slår vad om att avsändaren är nyregistrerad sedan ett par, tre dagar bakåt?! Stämmer denna min känsla, Rudge?