Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
En annan sak som jag skulle vilja dryfta lite kort är: Om nu KM skulle vara "mannen med pilotglasögon" och (som polisen verkar säker på om nu då KM skulle vara "mannen med pilotglasögon) gärningsman (eller i vart fall medhjälpare/inblandad): Skulle han då ha kunnat låtsas som att regnar för KB? Jag menar, om KB hade anat bara det allra minsta borde hon ju ha stuckit direkt. Varianten är väl att KM - om han nu skulle vara "mannen med pilotglasögon"/gärningsman/medhjälpare/inblandad - lyckades finta KB. Men då uppstår ju nästa fråga: Lyckades han i så fall också glida igenom polisförhöret 1998 utan KB:s vetskap? För om KB hade anat något då borde hon ju om aldrig förr ha stuckit. Eller dröjde det ända tills förhöret 2001 innan fasaden rämnade? Hur tänker ni andra om detta - om KM skulle vara "mannen med pilotglasögon"/gärningsman/medhjälpare/inblandad?
Om nu KM är pilot så tror jag att han lyckades hålla det hemligt ända fram tills 2001. Det kan t.o.m. vara så att dom separerade av helt andra skäl och att KB
aldrig har känt till detta. Däremot så kan ju KM's sätt, humör och stämningsläge ha varit orsaken till separationen och att den på så sätt var indirekt påverkad och orsakad av HA's försvinnande.