Citat:
Ursprungligen postat av
Kafka_God
"Some of the emails were obtained by The Times."
Det kommer mera. Du som är Trumps största okritiska supporter öster om Alabama borde rimligtvis tycka att det hela är olustigt. Frågan är hur Trump kommer att försvinna, vad tror du? Kommer han hastigt och lustigt att avgå självmant eller kommer han envist att stanna kvar tills den dagen då han tvingas bort.
Det är noterat att du inte kunde invända något om det jag skrev om den politiska realtiteten vad gäller Ryssland. Vad gäller hur Rysslands-dramat slutar vet jag inte, lika lite som du vet.
Citat:
Ursprungligen postat av
bernad_law
Om vi bortser från förräderi-spåret så är talet om bättre relationer med Ryssland i kampanjen samtidigt som han håller på att försöka få deals med Moskva för att få bygga där något som mycket väl kan vara ett allvarligt lagbrott; han tjänar personligen pengar på att förbättra relationerna.
Detta kan Mueller mycket väl gå efter.
Bättre relationer med Ryssland innebär exempelvis dessa fyra saker 1) man kan prata med varandra, vilket innebär att man inte bjäbbar om bögar och "moderata" islamister, 2) ett Ryssland som är isolerat och försvagat vilket bland annat innebär att övriga Östeuropa har en vän i stället för en
fiende i USA, 3) Rysslands vänner så som Iran, Kuba, Venezuela, Kina, Nordkorea sätts på plats, 4) amerikansk energiexport vilket minskar beroendet av rysk energi.
Notera vad gäller allt det jag listade så är övriga republikaner och demokrater emot detta. Uppriktigt sagt vill jag se dig komma med en ursäkt för det. Du har koll på mycket men detta tror jag inte att du klarar.
Det jag tagit upp väcker frågor om varifrån förräderiet verkligen kommer. Det är inte Trump som vill försvaga Baltikum och Polen genom pracka på dem så många "flyktingar" som möjligt. De som vill det huserar i regeringen. W*llström -- låter det bekant?