2017-08-27, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Medveten hands som medveten hands säger jag.

Nja, Olssons är ju mer ett resultat av ett normalt hopp, baggens var ju mer en regelrätt heilning
Citera
2017-08-27, 19:08
Medlem
Shuyins avatar
Det märkliga är hur Dif kunde slutföra matchen med elva man på plan...

Men derbyt var en jäkla skitmatch, påminde om tidiga 00-talsderbyn med mycket kamp och lite finlir. Bägge lagen var fega och ville inte förlora. AIK tittar alldeles för mycket på klockan i andra halvlek och till slut kommer ju kvitteringen.

Skönt att inte förlora matchen i alla fall, men spelet på hemmaplan, ärligt talat? Så svagt.
Citera
2017-08-27, 19:31
Medlem
Samizdats avatar
Tankar efter matchen:
  • Vad tillför MP?
  • Dahlberg överlägset bäst på plan
  • Jeremejeff förvisso ganska smart i spelet men kan inte avsluta för fem öre
  • Strandberg, Sveriges Balotelli, är en fullblodsidiot och borde ha blivit utvisad
  • Hur linjedomaren hittade en straff förstår jag inte, väldigt glad att vi missade den
  • Domaren skötte sig helt okej bortsett från de två situationerna jag nämnde ovanför
Citera
2017-08-27, 19:38
Medlem
Det är en jävla trupp mff ligger och trycker på. Tycker också de gör en bra match, skillnaden är Dahlberg
Citera
2017-08-27, 19:41
Medlem
Ganska osympatiskt av Rosenberg att inte berömma den unge Dahlbergs insats i slutintervjun. Istället säger han något i stil med att han hade gjort ett mål till om han fått spela längre

Vad fan hände i BP - FFF förresten? 4 utvisningar? Måvahänt att det inte är allsvenskan
Senast redigerad av MosbiusDesigns 2017-08-27 kl. 19:45.
Citera
2017-08-27, 19:47
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosbiusDesigns
Ganska osympatiskt av Rosenberg att inte berömma den unge Dahlbergs insats. Istället säger han något i stil med att han hade gjort ett mål till om han fått spela längre
Rosenberg är... ja, osympatisk är väl ett ord för det. Extremt tröttsam karaktär.
Citat:
Vad fan hände i BP - FFF förresten? 4 utvisningar? Måvahänt att det inte är allsvenskan
Det finns en tråd för Superettan.
Citera
2017-08-27, 19:51
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosbiusDesigns
Ganska osympatiskt av Rosenberg att inte berömma den unge Dahlbergs insats i slutintervjun. Istället säger han något i stil med att han hade gjort ett mål till om han fått spela längre

En utvisning...
Citera
2017-08-27, 19:53
Medlem
girigfans avatar
segt att gbg inte vann, då hade det funnits en mikroskåpisk chans till sm guld för dif men det är bara att glömma nu. 10p på 9 matcher LUL
Citera
2017-08-27, 19:58
Medlem
nomadics avatar
Tack och hej Axén! Fint sätt att avsluta på med en kollektiv 90-minuters kollaps. Bisarrt nog har vi ju dock faktiskt ett jävla Sundsvallsspöke, får fan ont i magen bara av att se den där arenan. Senaste allsvenska segern kom alltså 2008 varav majoriteten av insatserna sedan dess varit som idag, totala genomklappningar.

Tre-fem pinnar till så vi säkrar kontraktet och att GIF Sundsvall åker ur. Det är det enda jag bryr mig om kring resterande del av säsongen nu.
Citera
2017-08-27, 20:09
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Tack och hej Axén! Fint sätt att avsluta på med en kollektiv 90-minuters kollaps. Bisarrt nog har vi ju dock faktiskt ett jävla Sundsvallsspöke, får fan ont i magen bara av att se den där arenan. Senaste allsvenska segern kom alltså 2008 varav majoriteten av insatserna sedan dess varit som idag, totala genomklappningar.

Tre-fem pinnar till så vi säkrar kontraktet och att GIF Sundsvall åker ur. Det är det enda jag bryr mig om kring resterande del av säsongen nu.

Äh. Ni gav ju oss chansen att hålla oss kvar nu. Men ja, lite konstigt att ni alltid ska spela så dåligt mot oss. Trodde dock det var helt kört vid utvisningen (som var helt korrekt).
Citera
2017-08-27, 20:33
Medlem
Elwisps avatar
Inget lag förtjänade egentligen att vinna derbyt. Aik ställde sig lågt och skapade knappt någonting på hela matchen förutom chansen som ledde till straffen, och DIF var för rädda för kontringar för att våga spela sig genom. Både logiskt och rättvist med kryss även om DIF skapade något fler chanser. 2+ får matchen.
Citera
2017-08-27, 20:49
Medlem
Balonzos avatar
Bästa MFFare idag Alexander Jerremejeff. Tydligt att han har taggat till sedan Strandberg anslutit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in