2017-08-28, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Om han inte fick föra passagerare i den, som uppgift finns i tråden att han inte får enligt danska regler. Vad konsekvensen skulle bli av överträdelse vet jag inte. Men det kan kanske vara en orsak till att han gjorde detta, och inte larmade när den påstådda olyckshändelsen inträffade? Om det inte var han som föreslog turen utan han lät sig övertalas av Kim, kanske mot löfte att hon inte skulle skriva just det men sedan inser att det skulle komma fram, dels om någon fotade medan de var ute, och den ev. olyckshändelsen?

Enligt video har han frekvent tagit med dig
flertal personer på sina ubåts dykningsr

Om dom förflyttats, skulle det ursäkta Mord.

Eller vad menar du?
Citera
2017-08-28, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jaså? Visste Madsen om det? Han kan ju ha googlat på henne, fast han påstod till polisen att han inte ens kände hennes efternamn. Men han har ju påstått mycket till polisen, så... Då kanske det var sexualrelaterat i alla fall? Att han trodde att hon skulle vara sugen på ett litet rollspel baserat på "50 Shades...", fast på havets botten som extra krydda..?
Just det att han själv säger att han inte kollar bakgrunden på de som intervjuar honom...låter mer som att det är just det han gör. Varför svara på det sättet? Hade räckt att säga att han inte visste vaf hon hette i efternamn. Som flesta har nog koll på vad den heter man blir intervjuad av. Så han ljuger troligtvis.
Citera
2017-08-28, 00:38
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Jag kan ingenting om dansk lag, men jag finner ett sådant förbud väldigt märkligt. Det skulle betyda att alla med minsta jolle skulle behöva tillstånd. Varje liten motorbåt med en familj ombord skulle vara ett pågående brott.

Däremot fick han säkert inte köra båttaxi eller på annat sätt ta betalande passagerare. Men det är en helt annan sak. Jämför med hur jag får ta passagerare i bilen, men inte använda den som taxi.

Motorbåtar och jollar är inte svsedda att framföras under vattenytan dock så möjligt är väl att man gör en viss distinktion på undervattensfarkoster?
Citera
2017-08-28, 00:41
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Förstod du något i inlägget du citerar? Att man kan lägga till vad som helst på en sådan idé är inte belägg. Då skulle varje roman vara belägg på att romanen var en sann historia.

De kan ha gjort en massa jävla ting, men så länge du inte har saker som pekar på det, och det har du inte, så har du definitionsmässigt fel.

Tänk efter. Det omvända skulle vara totalt orimligt. Jag kan koka ihop berättelser lika bra som någon annan och det går att skapa ett oändligt antal sådana berättelser. Skulle vi använda diskussionsutrymme för varje sådan idé, bara för att skaparen säger "finns inga fakta som talar emot" eller "jag tycker det är helt rimligt"?

Nej, dessa idéer kräver belägg och ju konstigare idé, desto bättre belägg. Vad du kan se dig PM göra för din inre syn är inte belägg, det är fantasi. Det är vad du behöver för att skriva en roman, inte diskutera en händelse som denna.

Jag tror såklart inte själv på detta. Man måste få släppa fantasin fri ibland också. Men att M har styckat en kropp vet vi ju, så DET har vi belägg på - att han kan hantera döda kroppar utan större problem. Och om NÅGON skulle kunna göra hela grejen, så är det han.
Citera
2017-08-28, 00:42
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Och att en helt annan person både har lämnat hårborste med dna och därefter mördats, styckats och kastats i havet? Utan att den person har rapporterats saknad? Inte särskilt trolig teori

Håller med, ur ett rent statistiskt perspektiv är det väldigt otroligt. Men vem vet, både PM o KW är o var ganska udda personer.
Citera
2017-08-28, 00:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Eller vad menar du?

Nej, inte dom, för dom kom ju levande ur båten. Men det gjorde inte Kim.
Citera
2017-08-28, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Motorbåtar och jollar är inte svsedda att framföras under vattenytan dock så möjligt är väl att man gör en viss distinktion på undervattensfarkoster?
Fullt möjligt, men varför? Skulle det betyda att militära ubåtar inte fick ha med observatörer, eller att man inte får vara två i en dykarklocka, etc, etc?

Som sagt, en lag kan naturligtvis finnas, men varför?
Citera
2017-08-28, 00:44
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Håller med, ur ett rent statistiskt perspektiv är det väldigt otroligt. Men vem vet, både PM o KW är o var ganska udda personer.

Jo. Personer som ville märkas och synas, som hade höga tankar om sig själva, och som gick utanför allfarvägen. De har ju bott nära varandra, så de kan mycket väl ha mötts tidigare. De "professionella" mailen i mobilerna ingår såklart i deras scam i så fall.
Citera
2017-08-28, 00:44
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Ska man hårddra detta så är det inte bevisat att bålen tillhör Kim Wall. Det som är bevisat är att tandborste och hårborste tillhörde personen vars bål man hittat... just saying...
Citat:
Nej, att borstarna tillhört Kim Wall är ett antagande.
Citat:
Nej precis, vem skulle tro det... Och vilken gärningsman skulle säga sig vara lättad över att man hittat en kropp...? Madsen känner såklart till hela planen, och ur denna synvinkel vet han därmed att allt går planenligt i.o.m att man hittat en kropp man identifierat som Kim Madsen...

Så Peter Madsen och Kim Walls föräldrar samarbetar i syfte att låta Kim Wall "försvinna"?

Citat:
"En dag senare får polisen träff på den dna de tidigare under veckan har hämtat från en hårborste och tandborste hemma hos Kim Walls familj. Samma arvsmassa finns även i det blod som har anträffas inne i UC3 Nautilus, berättar polischef Jens Møller Jensen på en presskonferens utanför Köpenhamns polishus på onsdagsmorgonen."

http://www.dn.se/nyheter/varlden/kim-wall-en-journalistisk-rost-som-tystnat/

Det känns nog inte riktigt sannolikt...
Citera
2017-08-28, 00:46
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Eller vad menar du?

Nej, jag menar inte att det ursäktar mord, men har det skett ett mord, dråp, vållande eller en olyckshändelse som han vill dölja med så makaber bestämdhet så må han väl haft någon subjektiv inställning till varför han gör det han nu gjort då. Och då är det väl relevant att fundera på vad som kan ha föregått handlingen.
Citera
2017-08-28, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Just det att han själv säger att han inte kollar bakgrunden på de som intervjuar honom...låter mer som att det är just det han gör. Varför svara på det sättet? Hade räckt att säga att han inte visste vaf hon hette i efternamn. Som flesta har nog koll på vad den heter man blir intervjuad av. Så han ljuger troligtvis.

Exakt, det reagerade jag med på. Det var helt konstigt svar att ge och hade lade allt för stor betoning på det.

Och att inte kolla upp de som ska intervjua honom strider lite mot hur han tycks vara i övrigt. Han vill ha kontroll och aldrig bli tagen på sängen får man känslan av. Hennes fulla namn är ju för ovanlighetens skuld bara två stavelser, är ju riktigt imponerande att inte komma ihåg hela namnet då.
Citera
2017-08-28, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tror såklart inte själv på detta. Man måste få släppa fantasin fri ibland också. Men att M har styckat en kropp vet vi ju, så DET har vi belägg på - att han kan hantera döda kroppar utan större problem. Och om NÅGON skulle kunna göra hela grejen, så är det han.
"Man måste få släppa fram fantasin" är en dålig ursäkt för att resonera kring stollerier som man inte ens själv tror på. Självklart behövs fantasi, men inte knäpperier eller arkiv-x.

När vi har belägg på ett visst scenario, då diskuterar vi det och låter fantasin flöda i enhet och enighet med vad vi faktiskt vet. God fantasi behöver styras, annars är den till ingen nytta. Jämför en roman med en psykotisk episod hos en patient med gansersyndrom. Den förra är (förhoppningsvis) koherent, den andra bara svammel.

Du tror inte händelsevis att en patolog skulle se skillnaden på ett uppgrävt lik och ett som simmat i 11 dagar eller vad det var? Jag gissar att denna bluff skulle vara genomskådad innan skalpellen åkte fram. Fast, dumma mig. Jag behöver faktiskt inte uppge några som helst skäl till varför idén är dum. Idén är auto-dum såvida inte positiva belägg (belägg som talar FÖR specifikt detta, inte EMOT någon annan idé) presenteras. Med eller utan fantasi. Fantasin är inte huvudproblemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in