2017-08-27, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z.O.G
"Helt utan erfarenhet vad gäller motsatta könet" och oerfaren vad gäller relationer?

Han har varit i ett förhållande i 15 års tid. Han är känd för att ha ett utsvävande sexliv och besöker ofta klubbar för swingers och kink. Eftersom man inte betalar för sig i de sammanhangen så har han naturligtvis social kompetens och kännedom om kvinnor för att kunna charma dem.

Han var under 20 år när hans pappa dog. Närmare 17 år..
Citera
2017-08-27, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Ska man hårddra detta så är det inte bevisat att bålen tillhör Kim Wall. Det som är bevisat är att tandborste och hårborste tillhörde personen vars bål man hittat... just saying...
... som hämtades från Kims barndomshem. Vad är det du antyder?
Citera
2017-08-27, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golga
Hallå alla experter, nu kommer en tiopoängsfråga!
Vem är först med att hitta en koppling mellan Raket-Madsen och orten Borup? Bor där nån han känner?
Du kan ha rätt! Fortsätt forska!
Citera
2017-08-27, 22:36
Medlem
Här finns alla Kim Walls artiklar samlade https://www.rememberingkimwall.com/writing
Citera
2017-08-27, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Ska man hårddra detta så är det inte bevisat att bålen tillhör Kim Wall. Det som är bevisat är att tandborste och hårborste tillhörde personen vars bål man hittat... just saying...
Citat ifrån Expressen:

I arbetet med att identifiera kvarlevorna har polisen använt DNA från en hårborste och tandborste som tillhört Kim Wall.
– Vi har även funnit blod i ubåten som matchar tandborsten och hårborsten, samt kroppen.
Citera
2017-08-27, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nå. Det vet du inte. Skribenten skriver om vad han såg på tv. Sen sägs det i tråden att skribenten inte är den han utger sig för att vara. Han, den riktige, sitter på kåken. Internet på kåken???

Nä, självklart vet jag inte, men tror han behöver byta identitet, många som hatar honom nu. Trodde att de fick ha tillgång på kåken nu för tiden.
Citera
2017-08-27, 22:45
Medlem
Kenpos avatar
Öh... förlåt en yngling, men om Madsen och hans försvar nu framhärdar med att det hela var en "olycka", då måste han ju rimligtvis ha kunnat specificera lite mera, eftersom han var där. Vad för sorts olycka då? Vad hände? Hur berättigade det honom att hiva liket överbord i stället för att signalera efter hjälp och försöka ta sig i hamn? För att inte tala om att stycka liket, vilket uppenbart har skett.
Senast redigerad av Kenpo 2017-08-27 kl. 23:02.
Citera
2017-08-27, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Nä, självklart vet jag inte, men tror han behöver byta identitet, många som hatar honom nu. Trodde att de fick ha tillgång på kåken nu för tiden.

Under en Förundersökning? Där sekretess råder, aldrig.
Citera
2017-08-27, 22:49
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trasan72
Citat ifrån Expressen:

I arbetet med att identifiera kvarlevorna har polisen använt DNA från en hårborste och tandborste som tillhört Kim Wall.
– Vi har även funnit blod i ubåten som matchar tandborsten och hårborsten, samt kroppen.

Bra återgivet. Tack!

Jag är helt med på att man har kunnat härleda DNA från borste till torso samt till blodet som hittades i u-båten. Och allt detta till den avlidna Kim Wall. Hittar man dock inte resten av kroppsdelarna, kommer man att ha ett problem med att binda Madsen till mord alternativt dråp. Således kan han komma undan med att hävda att det var en "olycka" som orsakade Kim Walls död. Under förutsättning att Madsen inte kan dömas på indicier. Dessa måste dock väga väldigt tungt för att det skall kunna ske. Åtminstone i den svenska rättsskipningen. Hur det är i grannlandet, vet jag tyvärr inte och detta oroar mig en aning.
Senast redigerad av TheFortress 2017-08-27 kl. 22:53.
Citera
2017-08-27, 22:49
Medlem
Her er Madsens epost-adresse hvis noen har interesse for den.

peter 'at' submarines.dk
Citera
2017-08-27, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Om det är planerat är det bland världshistoriens sämst planerade mord

Eller världshistoriens bäst planerade "mord"... Kim Wall vill försvinna, planterar någon annans tandborste och hårborste med dennes DNA hemma i vetskap om att det är just dessa attiraljer polisen kommer efterfråga, blod från denna person planeteras i ubåten etc etc.. Vild ide? Visst, men det finns i.a.f inga *fakta* som motsäger att så skulle kunna vara fallet här. Hela detta ärendet är bara skumt rakt igenom...
Citera
2017-08-27, 22:54
Medlem
Var bara tvungen att göra ett inlägg. Såg att någon saknade danskar som kommenterar. Själv saknar jag hans brors åsikt om detta ( han är iofs dansk ) hans väninna hans frus. Dom som brett ut sig i tidningar om att PM grät om han körde på en fågel.
Vad är det folk inte förstår. Han är en mkt mkt sjuk människa . Och jag säger bara OM det nu varit så att det varit en olycka ( vilket nästan ingen tror förutom hans närmast sörjande) är det första man då tänker --vad gör jag nu jo jag styckar människan. Nä INGEN tänker så . Vad gav honom rätt att dödförklara KW och skända hennes kropp.
Här sitter ni och diskuterar en massa tekniska termer om ubåtar och vad hon hade för kläder på sig osv osv .
PM har tagit livet av en människa det finns ABSOLUT inget som bevisar något annat och det var ingen tredje person på båten.
RIP KIM WALL
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in