2017-08-27, 22:37
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Ja han var förvånansvärt "von oben" med sitt sliskiga utseende. En riktig karriärpolitiker som vill läxa upp de "korkade" väljarna att inte rösta SD. I alla fall jag bestämde mig ikväll för att M definitivt inte är ett alternativ i Stockholm. Att jag röstade M i förra kommunvalet får jag dessvärre leva med.

Johnny Magnusson är den typ av moderatpolitiker som inger respekt, Slisk-Jocke, not so much.

Nej, tror M att de skall kunna återkomma med sådana företrädare och sådan politik, då lär de vara rökta ordentligt för många år framöver. Tiden är över när partierna kunde ignorera de allvarliga och djupgående samhällsproblemen i Sverige och inbilla sig att man bara kunde ägna sig åt att skruva litet på skatte- och bdragskranarna samt hunsa väljare litet som det behagar.
Citera
2017-08-27, 22:43
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Nej, tror M att de skall kunna återkomma med sådana företrädare och sådan politik, då lär de vara rökta ordentligt för många år framöver. Tiden är över när partierna kunde ignorera de allvarliga och djupgående samhällsproblemen i Sverige och inbilla sig att man bara kunde ägna sig åt att skruva litet på skatte- och bdragskranarna samt hunsa väljare litet som det behagar.
Är det inte bara som så att den räliga MUF-andan till sist lyckas lysa igenom även på högsta nivå? Att man inte längre lyckas filtrera bort de mest galna MUF-gökarna, visar på vilken intern kris det är.
Citera
2017-08-27, 22:46
Medlem
Känner nån till om Joakim Larsson har nån utbildning? Att han har haft uppdrag som politiker sen 19-års ålder har jag fattat.
Citera
2017-08-27, 22:49
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
Är det inte bara som så att den räliga MUF-andan till sist lyckas lysa igenom även på högsta nivå? Att man inte längre lyckas filtrera bort de mest galna MUF-gökarna, visar på vilken intern kris det är.

Det kan verkligen vara så. Det påstås att Wykman är en av aktörerna bakom kulisserna mot AKB, så det skulle kunna stödja antagandet.
http://www.helahalsingland.se/opinion/ledare/oksanen-kuppmakarnas-egenintressen-bakom-anna-kinberg-batras-slutliga-fall
Citera
2017-08-27, 22:51
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Känner nån till om Joakim Larsson har nån utbildning? Att han har haft uppdrag som politiker sen 19-års ålder har jag fattat.

Jag ser fram emot ett riktigt Flashback-gräv här. Det finns med all sannolikhet många medlemmar på Flashback som känner till Joakim. Viktiga frågor är:

Utbildning
Yrkeserfarenhet (om någon)
Politisk karriär
Relation till Reinfeldt, Odenberg
Vilka beslut har han varit med om att driva igenom
Citera
2017-08-27, 23:47
Medlem
En snabb googling ger vid handen att en av Joakim Larssons stora insatser som ansvarig moderat politiker för markanvändning i Stockholm har varit att se till att det byggs moskéer, många moskéer.

Det mantra som han har upprepat i samband med de byggena har varit att:

"En moské är en viktig mötesplats för många stockholmare. Det är en samligsplats som gör att folk i alla åldrar rör sig i området, vilket skapar trygghet i närmiljön samtidigt det gynnar lokala handlare, restauranger och caféer, säger ytterstads- och bostadsbolagsborgarrådet Joakim Larsson (M)."

När han hade gett bort mark till islamiska föreningen för en moské i Rinkeby för 4000 pers klagade ett antal andra muslimska föreningar som inte ville umgås med svartfötterna som skulle bygga moské nr 1 - Joakim Larsson hade inte tänkt på att olika muslimska grupperingar inte gillar varann - de andra ville därför ha mark till egna moskéer. Det gav så klart Joakim Larsson till dem, det är ju bara skattepengar för 17!: "Ytterstadsborgarrådet Joakim Larsson (M) ser positivt på övriga föreningars planer. –Det finns inget som talar emot det och stadens uppgift är att vara behjälplig med lokaler."

Det här var 2010, innan SD hade kommit in i riksdagen! Bra insats för det Joakim Larsson, och bra analys av hur viktigt och rätt det har varit att cementera förorterna som tillhåll för islam.

unvis.it/https://www.svd.se/moskebyggen-splittrar-jarvabor
Senast redigerad av Rickardrattradig 2017-08-27 kl. 23:53.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in