2017-08-27, 21:02
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Nej, det är faktiskt svårt att räkna ut varför en vakt (läs MR) skulle vara = mannen inne på diskoteket, som klängt på HA, som sagt sig vara för berusad för att minnas timmarna efter stadt, som å det kraftigaste är dementerad av PW. Jag får inte ihop detta twiggy, precis som du inte får ihop KM. Vad säger att jag är en dårfink och du ett geni?

Bra sammanfattning! En vakt som blandar sig med gästerna, är för berusad för att minnas, dementerad av Pernilla, måste ha lämnat stadshotellet - och sitt jobb!!! - redan vid 02:00 ... Twiggy, Twiggy ...
Citera
2017-08-27, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Det där telefonsamtalet som "pilot" har sagt att han hjälpte henne ringa, är anmärkningsvärt.
Stadt var "mitt andra hem" under 80-talet. Då fanns inga telefonautomater därinne, vad jag minns. Man ringde från torget.
VEM vänder man sej då till om man vill ringa, och saknar pengar att ringa i automaten på torget?
Antagligen en anställd på stadt. Bartender eller VAKT.

Det här tyckte jag var intressant info som faktiskt borde gå att nysta i. Är det sant måste fler känna till det. Hur svårt var det att få låna telefonen? Var man tvungen att känna de som jobbade? Och varför behövde H hjälp att få låna den? Var det inte allmänt känt att det gick att låna telefonen?

KM verkar inte som typen som kände de en massa folk i svängen - hur kunde han hjälpa enne att ringa om det var han?
Citera
2017-08-27, 21:22
Medlem
Citat:
Här är det sista inlägget av M.R som jag hittar. Här förnekar han att han känner Klas. Han förnekar att han känner P.U. Plus massa andra förnekanden förstås. Och NEJ, Hjortens krog har inte varit nåt tillhåll för mej. Han har inte haft den stora äran att "slänga ut" mej därifrån. Men till saken:
Jag letar efter ett nyare inlägg av honom, där han skriver att "Polis" samt ett namn på polisen bett honom skriva härinne......Någon. jag tror det var Divadnil, frågade då "varför". Jag gick tillbaka och letade om M.R svarat, men hittar inte inlägget. Det var relativt nyss. EFTER detta senaste iaf. Nån som minns?

Detta var hans senaste inlägg. Vad pratar du om?

.. en sak till, kan inte du göra den där listan som är så efterfrågad ?
Citera
2017-08-27, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Bra sammanfattning! En vakt som blandar sig med gästerna, är för berusad för att minnas, dementerad av Pernilla, måste ha lämnat stadshotellet - och sitt jobb!!! - redan vid 02:00 ... Twiggy, Twiggy ...

Inte för jag tar Twiggys parti, tycker det är väldigt snurrigt därifrån. MEN, MR kan ju ha varit där "privat", dvs ej i tjänst.
Citera
2017-08-27, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Det här tyckte jag var intressant info som faktiskt borde gå att nysta i. Är det sant måste fler känna till det. Hur svårt var det att få låna telefonen? Var man tvungen att känna de som jobbade? Och varför behövde H hjälp att få låna den? Var det inte allmänt känt att det gick att låna telefonen?

KM verkar inte som typen som kände de en massa folk i svängen - hur kunde han hjälpa enne att ringa om det var han?

Om jag minns rätt så fanns det en sådan vanlig mynttelefon under 90-talet, som hängde strax till höger om garderoben. Har för mig att någon annan har skrivit detta i tråden med.
Citera
2017-08-27, 21:48
Medlem
Citat:
Här är det sista inlägget av M.R som jag hittar. Här förnekar han att han känner Klas. Han förnekar att han känner P.U. Plus massa andra förnekanden förstås. Och NEJ, Hjortens krog har inte varit nåt tillhåll för mej. Han har inte haft den stora äran att "slänga ut" mej därifrån. Men till saken:
Jag letar efter ett nyare inlägg av honom, där han skriver att "Polis" samt ett namn på polisen bett honom skriva härinne......Någon. jag tror det var Divadnil, frågade då "varför". Jag gick tillbaka och letade om M.R svarat, men hittar inte inlägget. Det var relativt nyss. EFTER detta senaste iaf. Nån som minns?
Tyvärr inget jag känner igen.
Citera
2017-08-27, 21:51
Medlem
Citat:
Om jag minns rätt så fanns det en sådan vanlig mynttelefon under 90-talet, som hängde strax till höger om garderoben. Har för mig att någon annan har skrivit detta i tråden med.

Glömde skriva det i mitt tidigare inlägg! Ja, det fanns en mynttelefon.
Citera
2017-08-27, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Inte för jag tar Twiggys parti, tycker det är väldigt snurrigt därifrån. MEN, MR kan ju ha varit där "privat", dvs ej i tjänst.

Jodå, problemet är bara att en källa pekat ut honom som vakt till T.
Citera
2017-08-27, 22:10
Medlem
Citat:
Jodå, problemet är bara att en källa pekat ut honom som vakt till T.

okej, då blir det knepigare att få ihop det hela, precis som Ugglan säger. Ledsen att jag inte är lika påläst som en del andra
Citera
2017-08-27, 22:31
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trunhem
KB hade en vit bil 87-88 när hon pluggade på gymnasiet! Tror det var en Nissan Micra!

Det här är en mycket intressant uppgift, frågan är om KB hade kvar den här vita Nissan Micra sommaren -92? eller om hon hade skaffat en ny röd bil, den som VelePetter skrev om igår men som ännu inte är 100% bekräftad?

Det kan ju vara så att både uppgiften om den vita Nissan Micra och den röda bilen stämmer och då är den stora frågan: NÄR bytte KB bil? var det före den 13:e juni -92 eller senare?

Kan du trunhem försöka få fram mer information om den här vita Nissan Micra som KB ska ha ägt?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-27 kl. 22:42.
Citera
2017-08-27, 22:41
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Det finns inget efter det som du citerar. Här har du länk till alla inlägg han gjort i tråden och det var det senaste av 120.

https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=559677&threadid=4475 70
Citera
2017-08-27, 22:53
Medlem
Om vi nu pratar vakter och personal på statt. Så jobbade det en utländsk kille i baren. Tror han även jobbade som vakt ibland.
Senaste tio åren så har han jobbat på en del olika restauranger i stan. Och han bor uppe vid vattentornet, tivedsgatan tror jag den heter.
Han drack när han jobbade i baren. Har själv sett det. Han fyllde upp ett glas med cola, som han sen blandade sprit i.
Och han var inte rolig att ha med att göra när han var full.
Då tror jag ju snarare han har något med detta att göra.
Har sett han fått flera bryt på fyllan. Och detta runt 92-93 någon gång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in