2017-08-27, 21:33
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det gjorde dom så fort de kunde på polisstationen.

Det borde de rimligtvis ha gjort. Har dock inte läst om det själv. Därmed inte sagt att polisen inte har gjort det alltså.
Citera
2017-08-27, 21:33
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Exakt! Tack för bild!

Tittar man lite noggrant på hans händer, särkilt naglarna så kan man undra ifall det inte rör sig om levrat blod... nu spekulerar jag föstås, men det är vad som slår mig vid en första anblick. Undrar ifall polisen har tagit prover under/runt hans naglar?

Borde gjorts kan ju tyckas.

Känns bara så sjukt slarvigt alltihopa att efter ha styckat och fäst vikter i kroppen, dumpat i havet så tvättar man inte händerna ordentligt, på HAVET?

Det är det som gör att jag tror det är oplanerat. Även om han "tänkt ut" att göra sig av med kroppen så missar han på idiotsaker som blod i ubåt och på kroppen.
Citera
2017-08-27, 21:34
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Hur vet du att hon hade en tandborste med sig?

Det enda jag läst om tandborste är följande:

Tack för det citatet!

Detta är nämligen en sak som förbryllat lite, för det har faktiskt stått i någon av tidningarna att polisen kontrollerade torsons DNA mot en hårborste och en tandborste som de "hittat i ubåten". Jag var förbryllad över dels att de hittat KW's tandborste och hårborste i ubåten, men framförallt över att de med säkerhet kunde veta att de var hennes. Tokigt skrivet i den tidningen alltså!
Citera
2017-08-27, 21:34
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Han har tydeligvis blod rundt neglene og blod i skjegget (barten) og blod på nesen.

Absolut. Näsan och skägget har jag utgått ifrån att det är hans eget blod. För egen del är jag mer nyfiken på blodet under/runt naglarna.
Citera
2017-08-27, 21:35
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det gjorde dom så fort de kunde på polisstationen.
Han gick i land ungefär mitt på dagen men häktades inte förrän på kvällen (vid 17.00?).
Vad gjorde han under dessa timmar?
Tog polisen honom direkt eller hade han någon egen tid innan han häktades?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z.O.G
Så PM gillar transor (King är uppenbart transa) och det har funnits spekulationer om att KW också var transa.

Madsen var en "fritänkare" på alla områden.

Eftersom hans pappa var en sträng och konservativ man. Var Madsen mest troligt totalt helt utan erfarenhet vad gäller det motsatta könet och oerfaren vad gäller känslor eller relationer.

När pappan dog sålde han allt som pappan lämnade efter sig, på auktion.

Levde helt i motsats till vad pappan förespråkat, likt en väldigt försenad trotsåldern. Han fascinerades av det möjliga gränslösa på alla fronter, även det okända som relationer (inklusive Allt).

Var och en har rätt att bilda egna relationer. Om man inte bryter mot lagen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Han åker väl i militär kläder är inte det samma kläder han kommer iland med? Eller har han flera såna militär arbetsoveraller?
Det är ju inte en blodfläck på den overallen han tas med antingen har han bytt om eller så har någon annan gjort styckningen.
Om man sänker sitt fartyg för att skölja bort bevis, så tar man väl inte på sig kläder med nån annans blod på? Han hade ombyte eller var näck när han utförde otäckheterna.
Citera
2017-08-27, 21:36
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Nånting stämmer inte hon är styckad alltså mördad och Madsrn har ljugit flera gånger hur kan man då i det läget neka till mord? Olycka är det definitivt inte för då styckar man inte kroppen så jävla dum kan man ju inte vara.

Det är det enda halmstrå han har kvar.

Det är inte säkert att det räcker för hans del, men det är det enda han har kvar. I samma ögonblick som han erkänner att han mördat henne, väntar flera decennier i fängelse. Garanterat.
Citera
2017-08-27, 21:37
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Han åker väl i militär kläder är inte det samma kläder han kommer iland med? Eller har han flera såna militär arbetsoveraller?
Det är ju inte en blodfläck på den overallen han tas med antingen har han bytt om eller så har någon annan gjort styckningen.

Intressant iakttagelse. Förmodar att han har bytt kläder - kan det vara så att han har flera stycken liknande overaller på land?
Citera
2017-08-27, 21:37
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Madsen var en "fritänkare" på alla områden.

Eftersom hans pappa var en sträng och konservativ man. Var Madsen mest troligt totalt helt utan erfarenhet vad gäller det motsatta könet och oerfaren vad gäller känslor eller relationer.

När pappan dog sålde han allt som pappan lämnade efter sig, på auktion.

Levde helt i motsats till vad pappan förespråkat, likt en väldigt försenad trotsåldern. Han fascinerades av det möjliga gränslösa på alla fronter, även det okända som relationer (inklusive Allt).

Var och en har rätt att bilda egna relationer. Om man inte bryter mot lagen.
Min erfarenhet från människor jag känner är att om någon har missat sin ungdom så brukar de leva ut den senare i livet, men kanske under 5-10 år, inte under resten av livet.
Citera
2017-08-27, 21:39
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Exakt! Tack för bild!

Tittar man lite noggrant på hans händer, särkilt naglarna så kan man undra ifall det inte rör sig om levrat blod... nu spekulerar jag föstås, men det är vad som slår mig vid en första anblick. Undrar ifall polisen har tagit prover under/runt hans naglar?
Det ser onekligen ut som levrat blid.Nog fasen måste de ha tagit prover 😬 Det får vi verkligen hoppas, men borde inte de ha varit klara vid det här laget?
Citera
2017-08-27, 21:41
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Intressant iakttagelse. Förmodar att han har bytt kläder - kan det vara så att han har flera stycken liknande overaller på land?

Skulle nog tro att han har några stycken om han brukar meka eller hålla på med diverse kemikalier i raketprojekten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in