2017-08-27, 19:52
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golga
Lägger länkarna här i alla fall eftersom jag är så uppåt av att ha hittat detta

Bild på Mercedes Sprinter som vittne säger sig ha sett köra väldigt fort i Korsör vid tidpunkten för Mengs försvinnande: https://www.google.fi/search?q=mercedes+sprinter&prmd=ivns&source=lnms&t bm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjs2oDrqffVAhXCZFAKHV4IBTsQ _AUIBigB&gws_rd=ssl#mhpiv=0&spf=1503833900853

Och bild på Madsen med bil i bakgrunden, som liknar ovanstående väldigt mycket (scrolla till 4.58):
https://www.youtube.com/watch?v=x-97fQwpoa8&app=desktop

Nu har jag väldigt svårt att se PM som en seriemördare, men kan villigt medge att bilmodellen är slående lik den som du angett observerats.
Citera
2017-08-27, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men VAR hon det då? Du hade aldrig hört namnet innan den här händelsen, erkänn det! Det är alltid så när det är en kvinna som är brottsoffer, att media sätter igång och förskönar. Är hon en frilansjournalist som har fått några få artiklar sålda, så är hon nästan bäst i hela världen, är hon en White Trash-kvinna som lever på soc, har fått sina barn omhändertagna, missbrukar och har tatueringar och silikonbröst, så blir hon en ordentlig och omhändertagande helylletjej i Aftonbladet. Det blir så dumt av flera skäl, det man säger är ju att det skulle ha varit mindre tragiskt om det hade varit en lite mindre bra kvinna - på någon skala - som hade blivit dödad?
Det här är inte ett forum där folk brukar vara belästa och debattera diverse olika författare - om det inte är någon som skrivt/sagt någonting missbehagligt i den svenska lilla mini-världen, varvid forumet genast börjar producera nya smeknamn på missdådaren som tar sig friheten att ha en annan åsikt.

"Alla" kan namnet på sina favorithatobjekt på Aftonbladet, Expressen, etc. Men det är en liten handfull journalister. Hur många namn kan du, om du måste ignorera de som du stött på i dagstidningen eller TV?
Citera
2017-08-27, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
En man, helt klart.
Transa, helt klart! Peter verkar ha experimenterat med mer än bara raketer och ubåtar ...
Citera
2017-08-27, 19:58
Medlem
Kapade han isär henne med kläderna på eller av? Klädde han av henne före eller efter kapning?
Citera
2017-08-27, 19:58
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Han. De flesta kända seriemördare är män.
Nej, hen. Eftersom det finns kvinnliga seriemördare. Tror dock att PM är en man. Det syns som om människor inte kan ta in att PM skulle kunna vara en seriemördare, eftersom folk anser att det ska synas utanpå.
Citera
2017-08-27, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Transa, helt klart! Peter verkar ha experimenterat med mer än bara raketer och ubåtar ...

Även "strippan" som syns bada i en tunna på en av bilderna som har figurerat i tråden tycks vara en man (=inga bröst). Sen läste jag någonstans att PM hade hoppat i tunnan själv och badat med "strippan".
Citera
2017-08-27, 20:00
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Finns annan vinkling du måste ta i beräkningen.

PM är gammal nog att han rimligen inte skall ses som svettig dynamit som smäller för vad som helst. Temperament och dödande är inte riktigt samma sak. Så jag tror inte att hon bara råka säga någonting och stött sig så med honom att han mördar. Har han varit i luven med en hel massa andra journalister utan att döda så tror jag inte han skulle döda denna gång heller. Vore han så instabil skulle alla säga att de var rädda att vara i närheten av honom.

Men däremot kan hon ställt en oskyldig fråga som PM tolkar som att hon vet någonting hon inte bör veta. PM börjar ställa arga frågor tillbaka och KW förstår inte vad som händer och försöker förtvivlat backa tillbaka till säker mark medan PM tolkar det som att han har rätt och att hon undviker sanningen.
Jag tror helt enkelt inte på det.
Citera
2017-08-27, 20:02
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Finns annan vinkling du måste ta i beräkningen.

PM är gammal nog att han rimligen inte skall ses som svettig dynamit som smäller för vad som helst. Temperament och dödande är inte riktigt samma sak. Så jag tror inte att hon bara råka säga någonting och stött sig så med honom att han mördar. Har han varit i luven med en hel massa andra journalister utan att döda så tror jag inte han skulle döda denna gång heller. Vore han så instabil skulle alla säga att de var rädda att vara i närheten av honom.

Men däremot kan hon ställt en oskyldig fråga som PM tolkar som att hon vet någonting hon inte bör veta. PM börjar ställa arga frågor tillbaka och KW förstår inte vad som händer och försöker förtvivlat backa tillbaka till säker mark medan PM tolkar det som att han har rätt och att hon undviker sanningen.

Eller kan han tagit med henne till rampen utanför Bornholm för att visa den och något hände där?
Citera
2017-08-27, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Kapade han isär henne med kläderna på eller av? Klädde han av henne före eller efter kapning?

Vore det inte ännu bökigare att försöka skära på kläderna än på bara hud?

Om hon nu hade endast leggings, en kjol och en blues, då kan det inte ha varit en omöjlig uppgift att klä av henne innan han började styckningen.

Dessutom kan det hända att han ville klä av henne i vilket fall som helst.
Citera
2017-08-27, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller kan han tagit med henne till rampen utanför Bornholm för att visa den och något hände där?
Det är för långt dit för den korta tiden han var borta. Nautilus maxfart var 5 knop om jag minns rätt.
Citera
2017-08-27, 20:20
Medlem
Madsens kompis Jens har varit med att bygga ubåten. Han säger att ubåten var farlig. Ingen kom ut därifrån utan blåmärken och bulor. Stegen var hal och det var lätt att halka och trilla så man slog skallen i utskjutande grejer som fanns överallt. Det kan ju vara så att hon trillade och föll illa. Normala människor kallar på hjälp då. Inget scenario håller - varför stycka? Det krävs nerver av stål till det.
Citera
2017-08-27, 20:28
Medlem
bl-gr-ns avatar
PM satt ju inte sysslolös framför en datorskärm.
Utan var upptagen/stressad med att framföra ubåten som bara PM vågade köra själv.
Övriga i ubåtsföreningen krävde en besättning på flera man (4 man, har blinkat till i tråden).

Kan ju inte tänka mig att KW var så nyttig för ubåtens framförande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in