2017-08-27, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Den personen har nog gett sig tillkänna men polisen väljer att inte dela det med allmänheten. Tror jag.
Det är jag övertygad om.
Citera
2017-08-27, 18:48
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tror att de flesta av oss kan göra mycket för att rädda vårt eget skinn. Men mer än vi skulle kunna föreställa oss i förväg, när vi inte är i den situationen. Tänk även på att Madsen var van vid att hålla huvudet kallt, att snabbt återfå kontrollen om något oväntat hände och att handla raskt och arbeta metodiskt. Han berättade t.ex. i en av videorna om hur en av hans ubåtar började ta in vatten. Vattnet forsade in och det var uppe vid hans lår tycker jag mig minnas att han sa, men han kunde fatta de rätta besluten för att driva ut det igen och komma säkert in i hamn. Det är inte en dussinmänniska vi pratar om.
En typisk narcissist med andra ord.
Han vet alltid hur han ska rädda sig själv eftersom det alltid är det viktigaste.
Citera
2017-08-27, 18:50
Medlem
Madsens venninne gjennom 15 år, Ddeidre Kingg.

Er det mann eller dame egentlig ?

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ubaatmysteriet-i-danmark/rakett-madsen-innroemmer-aa-ha-dumpet-journalist-i-havet/a/24122656/
Citera
2017-08-27, 18:51
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det vet vi inte ;-)

Kan du inte tänka dig att han ev var less på journalister (snokande, ifrågasättande journalister) och förbannad att han inte bara kunde visa dem till dörren?

Han ville ju hämnas tidigare när det gällde hans förra raketgrupp. Nu kanske han också ville hämnas när det gällde snokande journalister?

Han tycks inte vara taktiker. Han reagerar med ryggmärgen. Kan inte hejda sig utan agerar mot bättre vetande.

Jag har väldigt svårt att tro att Madsen någonsin skulle berätta om motivet för oss "nyfikna" som också vill rota i hans innersta.
Jag hoppas de finner besudlingar.
Citera
2017-08-27, 18:55
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Madsens venninne gjennom 15 år, Ddeidre Kingg.

Er det mann eller dame egentlig ?

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ubaatmysteriet-i-danmark/rakett-madsen-innroemmer-aa-ha-dumpet-journalist-i-havet/a/24122656/
😁😁 en vandrande freak show lol skäggiga damen .. han gillade ladyboys tydligen
Citera
2017-08-27, 18:58
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men så blev det ju bara därför att han åkte fast. Annars skulle journalistens mystiska försvinnande bara ha väckt än mer intresse kring hans personlighet och projekt. Han skulle ha kunnat ge intervjuer på löpande band angående vad de två hade pratat om strax innan hon försvann..

Han skulle ha kunnat betrakta detta spektakel från "fågelperspektiv" och samtidigt profitera på journalisten död..
Fantastisk slutledningsförmåga, grattis!
Citera
2017-08-27, 19:00
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är jag övertygad om.
Är det ens sant?
Citera
2017-08-27, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Teorin om att hon skulle ha varit provocerande är verkligen inte trovärdig.
Hon skulle inte ha varit en erkänt bra journalist om hon inte hade kunnat handskas med olika typer av personer och ställa frågor utan att vara provocerande.
Madsen var nog inte den förste kontroversielle personen hon träffade.

Men han kanske var den sjukaste? Dessutom hur många hade hon träffat under liknande förhållanden - typ ensam utan möjlighet för att kalla på hjälp och dessutom kanske just då när den intervjuade var extra stressad?
Citera
2017-08-27, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Är det ens sant?
Vad?
Citera
2017-08-27, 19:04
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oolala2
Själv tror jag att det började med att kanske hon ville åka tillbaka men han ville inte.
Men mest tror jag på våldtäkt/försök.
Det är mycket troligt.
Citera
2017-08-27, 19:05
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vad?
Att någon filmat. Var står det?
Citera
2017-08-27, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
En typisk narcissist med andra ord.
Han vet alltid hur han ska rädda sig själv eftersom det alltid är det viktigaste.

I Madsens värld var han kanske "hotad till livet". Ungefär som de idrottare som var tvungna att äta upp sina medpassagerare för att överleva på berget. Ingen av dem skulle i förväg ha kunnat ana att de skulle klara av att skära i sina kompisar och äta upp dem. Men det gick. De som inte klarade av det - överlevde inte.

I Madsens värld känner han kanske att projektet måste försvaras till vilket pris om helst. Kanske en helt inbillat hot som han upplevde helt i onödan. Kanske fanns det en uns av sanning i det. Vem vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in