Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-27, 16:27
  #4429
Medlem
Maldiverna är ett annat exempel, de allra dyraste öarna är fulla med ryssar.
Citera
2017-08-27, 17:33
  #4430
Avstängd
v333s avatar
De jobbar i Sverige, Norge, Finland, Tyskland och ja nästan hela Europa och har bättre lön än vad ni svennar har.. Om ni bara visste hur rövknullande ni blir... Idiot svensken tror han är så bra men är totalt värdelös haha....
Citera
2017-08-27, 18:22
  #4431
Medlem
Ryssland och Cypern är tajta även politiskt. Kan va därför ryssar semestrar där. Sen kanske TS och alla ni andra blandar ihop andra öststatare med ryssar. Räknar man så är det ju inte konstigt med "mycket ryssar" då det blir typ 200miljoner folk totalt om inte mer som man klumpar ihop.
Citera
2017-08-27, 18:29
  #4432
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v333
De jobbar i Sverige, Norge, Finland, Tyskland och ja nästan hela Europa och har bättre lön än vad ni svennar har.. Om ni bara visste hur rövknullande ni blir... Idiot svensken tror han är så bra men är totalt värdelös haha....

Nej där har du fel. Största % är polacker och sedan litauer. Dessa är i huvudsak på byggen.

Träffade på massor av ryssar i Egypten för 10 år sen, de är feta gubbar med utsmyckade kärringar.

Dessa är de med pengar. Vanliga medel folk åker inte på såna resor, precis som resten av östsats folk prioriterar man annat.

Endast en mindre del gör sånt här, resten har det knappast så väl ställt, än idag.

Tjänstemän som fixat sig dit på mutor eller de med företag inom privat sektorn som dragit in stålar - mest troligt genom fiffel där med.
Citera
2017-08-27, 18:32
  #4433
Medlem
-Andreas-s avatar
Ryssar brukar florera runt i delar av Europa som tillhörde gamla Warszawa P, men har sett en del i ex.vis Nederländerna också.
Rikare.. (?).. än Average Piotr antar jag.
Citera
2017-08-27, 19:08
  #4434
Medlem
FiffelMonas avatar
Det är ryssar med pengar. Självklart är inte alla kriminella, men självklart är vissa kriminella. Men så är det i Thailand också.
Citera
2017-08-27, 23:12
  #4435
Medlem
Det har ju alltid funnits två typ parallella stora bargator i Ayia Napa. När jag var där för 15 år sen var det en brittisk bargata där de dräggiga engelsmännen hängde och en skandinavisk med ställen med svenska, norska och danska namn och teman där både personalen och gästerna var skandinaver. Döm om min förvåning när jag åkte dit förra året och tänkte ta leta upp några svenska barer bara för att upptäcka att vår bargata numera blivit ryska bargatan. De skandinaviska ställena var helt borta och ersatta med ryska temaklubbar med typ neonbabuschkor, ryska torn och spiror och menyer på ryska...självklart med ett klientel beståendes av en massa osköna ryssar. Det enda svenska stället som finns kvar på bargatan är grabbarna grus...sorgligt! Britternas bargata var intakt men det så de har lyckats hålla den ryska invasionen stången men det är väl bara en tidsfråga innan de tar över den också.
Citera
2017-08-27, 23:59
  #4436
Medlem
highstakess avatar
Ryska maffian har sitt huvudsäte på Cypern, dom tvättar pengar utav helvete i cypriotiska banker.

Roliga var att nästan alla ryssar hann ta ut sina pengar när cypriotiska bankerna höll på å konka
och spärrade konton för några år sedan.

Ryssland är väl lite osäkert att binda massa cash i, även fast Putin är i princip lierad med ryska maffian som består av mycket KGB-folk.
__________________
Senast redigerad av highstakes 2017-08-28 kl. 00:02.
Citera
2017-08-28, 11:29
  #4437
Medlem
power.rangerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av collegefuckfest
Det har ju alltid funnits två typ parallella stora bargator i Ayia Napa. När jag var där för 15 år sen var det en brittisk bargata där de dräggiga engelsmännen hängde och en skandinavisk med ställen med svenska, norska och danska namn och teman där både personalen och gästerna var skandinaver. Döm om min förvåning när jag åkte dit förra året och tänkte ta leta upp några svenska barer bara för att upptäcka att vår bargata numera blivit ryska bargatan. De skandinaviska ställena var helt borta och ersatta med ryska temaklubbar med typ neonbabuschkor, ryska torn och spiror och menyer på ryska...självklart med ett klientel beståendes av en massa osköna ryssar. Det enda svenska stället som finns kvar på bargatan är grabbarna grus...sorgligt! Britternas bargata var intakt men det så de har lyckats hålla den ryska invasionen stången men det är väl bara en tidsfråga innan de tar över den också.

Hahaha... Knasigt..

Jag var på en båtutflykt som man kunde göra, den var via Apollo. Båten var smockad med ryssar(säker90% och då överdriver jag inte). Ryssarna hade en egen tolk med på båten som drog all info och fakta på ryska... Man kan lika gärna döpa om Cypern till lilla Ryssland. De har tagit över helt.
Citera
2017-08-28, 11:34
  #4438
Medlem
power.rangerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v333
De jobbar i Sverige, Norge, Finland, Tyskland och ja nästan hela Europa och har bättre lön än vad ni svennar har.. Om ni bara visste hur rövknullande ni blir... Idiot svensken tror han är så bra men är totalt värdelös haha....

Det stämmer inte. De flesta som jobbar på sättet som du beskriver kommer från Polen, baltstaterna och Rumänien. Dessa jobbar främst inom byggsektorn, men också andra jobb som städ och restaurangpersonal. En del som lärt sig språket i de länder de kommit till jobbar inom äldrevården(främst i Tyskland eller England)
Citera
2017-08-28, 12:38
  #4439
Medlem
Korta svaret; finns fler än dubbelt så många dollarmiljonärer i Ryssland som i Sverige.
Citera
2017-08-28, 20:18
  #4440
Medlem
cybergrodans avatar
Det är lika i Vietnam tyvärr... Jag reste runt där för ett par år sedan, och i Nha Trang fullkomligt kryllade det av ryssar. De stackars vietnameserna tvingades lära sig ryska eftersom ryssar generellt är väldigt dåliga på engelska. Det var på riktigt som att komma in en liten rysk stat mitt i Vietnam, på restaurangerna fanns det bara ryska menyer. Alla skyltar på hotell, utanför resebyråer osv var på ryska.

Men jag tror inte att de var särkilt rika faktiskt, de flesta såg ut som riktiga WT. Aeroflot flyger rätt billigt i varje fall till Vietnam, kanske är lika till Cypern? Jag menar, Ryssland ligger ju rätt ''bra'' till, nära till både Asien och Europa beroende på var i Ryssland du bor.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f415312

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback