Citat:
Ursprungligen postat av
evaveva
Tänk om P. verkligen hade abstinens på tablettintag ,som faktiskt kan användas som en drog ...hmm...och skulle möta någon ,några ,som skulle avhjälpa det genom försäljning utav just tabletter
Han intar för många (eller kanske han tog sin första "lina" ,vem vet ),och hamnar i ett förvirrad läge ,om han sen tog för mycket ,kan det ju tänkas att han var illa ute ,OCH de där grabbarna var tvungna att "Göra sig av " med honom antingen i en gödselbrunn ,eller i Hällabrottets mångna skrymslen och vrår ...hmm ...?
EDIT : Då måste det ju vara någon som har TILLGÅNG till dessa tabletter + har en viss VETSKAP om HUR dessa tabletter kan användas ,eller hur !
(Spekulation )
"Göra- sig -av- med " hmmm...Men egentligen inte ,varför skall de vara tvungna att göra det ?
Han lär ju ha tagit denna drog på eget ansvar ( ej omyndig ; betyder : beslutar själv över val av intag av drog eller ej ,såvida han inte blev tvingad ) ,och då har de ju inget egentligt ansvar över hur det blev ,eller ? Händelseförloppet vet ju bara han och de/den som var med ....Så han kunde ha blivit lämnad precis där som det hände ,egentligen ...
Man undrar var det var ?
Tyvärr verkar ju P. vara en person som gärna vill vara andra till lags utan att typ ställa till det , OCH DÅ kommer vi till just det som kan ha förstört för honom , ATT han inte kunde säga nej när erbjudandet kom ,och DET är nog det värsta som kan hända en person . Kan gälla liv och död , i vissa fall .
Många frågor ,inga svar ...
Jag tycker att det känns långsökt att han skulle ha lyckats få kontakt med någon (särskilt med tanke på problemen med telefonen) i Hallsberg mitt i resan. Det skulle innebära att han lyckades få tag på någon precis då när han kom till Hallsberg, fast han skulle vidare till Mjölby, där föräldrarna skulle möta upp.
Dessutom vittnade kvinnan på tåget om de telefonsamtal han hade. Vi har iaf inte hört något om något eventuellt samtal till någon annan. Hon verkade ju inte märka något särskilt med honom heller, om han skulle fått abstinens.
Föräldrar vet förstås inte allt om sina barn. Om de tar droger eller annat, berättar man inte gärna för föräldrar. Men kompisar? Tror nog att det hade framkommit.
Jag tror absolut inte på det spåret.