2017-08-25, 20:05
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saab_90
Vad bottnar detta starka ogillande/hat i när det gäller Dortmund? Energidrycksklubben kan jag förstå men inte Dortmund.
Är det något tyskar har gemensamt rent allmänt eller är det mer Bayern-fans som gör det?
Nej. Inte alls. Som sagts innan så är det nog framförallt mest Bayern- och Schalkefans..Men av olika skäl.
Citera
2017-08-26, 03:25
Medlem
cyberkalles avatar
Hamburg toppar Bundesliga sug på den karamellen ni.

Att jag ogillar Dortmund kommer av deras ofta så patetiska fans som tror att deras klubb är något helgon inom fotbollen.
Det finns bra fans ska jag dock säga men som Borjeboy skriver så kan man bara kaskadspy åt echte liebe men att han skriver att det är främst Bayernfans som ogillar Dortmund så är det fel.
100% av Schalkes fans gör det och vise versa
Citera
2017-08-26, 03:39
Medlem
Knugen37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Hamburg toppar Bundesliga sug på den karamellen ni.

Att jag ogillar Dortmund kommer av deras ofta så patetiska fans som tror att deras klubb är något helgon inom fotbollen.

Även om jag inte ogillar Dortmund egentligen kan jag också störa mig på detta. Hyckleri när vissa tjatar om hur tråkiga Bayern är som köper upp alla andra lag i seriens bästa spelare och sätter Dortmund som någon god motkraft trots att Dortmund gör precis likadant, Dahoud och Phillip bara i år.
Citera
2017-08-26, 06:37
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen37
Även om jag inte ogillar Dortmund egentligen kan jag också störa mig på detta. Hyckleri när vissa tjatar om hur tråkiga Bayern är som köper upp alla andra lag i seriens bästa spelare och sätter Dortmund som någon god motkraft trots att Dortmund gör precis likadant, Dahoud och Phillip bara i år.
Bra svar.
Så är det inom den moderna fotbollen i alla ligor som jag följer i alla fall.
Citera
2017-08-26, 14:26
Medlem
Felix Platte till Darmstadt. Förstår inte riktigt. Tyckte han såg bra ut i Polen i somras. Hade gärna sett honom spela för Hertha men vi får se i framtiden.

Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Det finns bra fans ska jag dock säga men som Borjeboy skriver så kan man bara kaskadspy åt echte liebe men att han skriver att det är främst Bayernfans som ogillar Dortmund så är det fel.
100% av Schalkes fans gör det och vise versa

Håller med. De tror att de är så jävla fina och empatiska men egentligen så är de bara en sämre version av Bayern München.
Hertha värvar spelare från Nürnberg (Plattenhardt, Stark) precis som Bayern värvar spelare från BVB. Sen är BVB duktiga på att värva från alla andra lag i Bundesliga.

//Siegestor
Citera
2017-08-26, 19:33
Medlem
motvalls avatar
Trevliga att fler än cyberkalle och jag har denna åsikt om BVB:s supportrars dubbelmoral. Måste ändå skriva att det var mycket värre för ett par år sedan, då tog även klubbledningen på sig denna tröttsamma och rätt slitna offerkofta.
Citera
2017-08-26, 19:35
Medlem
motvalls avatar
Missade dagens matcher, vem någon om det finns en sida som visar åtminstone målen? Förr kunde man ju kolla på ES-hemsida, men idag?
Citera
2017-08-26, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Missade dagens matcher, vem någon om det finns en sida som visar åtminstone målen? Förr kunde man ju kolla på ES-hemsida, men idag?

Borde inte rättighetsinnehavarna i Tyskland göra detta och lägga ut på sin hemsida/sociala media kanaler? Borde väl gå att se där (åtminstone om du har en VPN-tunnel).
Citera
2017-08-26, 20:42
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Dessa brukar vara i bra kvalité men ibland lite "långa" sammandrag.
http://footyroom.com/competitions/8/bundesliga

Annars är detta en annan sida jag brukar använda ibland.

http://hoofoot.com/?idp=5
Citera
2017-08-26, 21:08
Medlem
Germanofils avatar
Rätt oväntat att just Badstuber skulle göra Stuttgarts första och hittills enda BL-mål. Seger 1-0 och Mainz alltså återigen nollade.

Svår match för Hannover i morgon mot Schalke. De senare imponerade ju i premiären och är av en helt annan kaliber än tidigare nämnda Mainz. Ska bli intressant att se om Jonathas kommer att starta för H96.
Citera
2017-08-27, 01:44
Medlem
Oranginas avatar
Otroligt skönt att få en seger i första hemmamatchen. Speciellt eftersom att vi fortfarande har väldigt många spelare som är borta och/eller på fel position. Dagens backlinje bestod av 4 mittbackar. Alltså 2 mittbackar som ytterbackar utöver de två mittbackarna i mitten.

1-0 speglar inte riktigt matchbilden, Terodde hade likt förra omgången lånat Harnik's träben och utan dessa kunde han gjort både 2 eller 3 mål. En straff missade han bland annat.

Det ska tilläggas att Mainz ser otroligt svaga ut. Så man ska inte dra alltför stora växlar av våran trepoängare, det är väldigt mycket som kan och måste förbättras. Men den mentala boosten att ta 3 pinnar i första hemmamatchen och innan landslagsuppehållet är enormt viktig. För övrigt spelade Quaison 90 minuter.

Att vi höll nollan ska inte heller det underskattas. Det var 14 omgångar i BL sedan Vfb höll nollan. Så det är verkligen ett nytt Vfb vi ser. Och jag är hoppfull att denna backlinje + målvakt duger för BL, behövs bara en HB och sedan är det komplett.

2 veckor till nästa matchen och saker och ting ser lovande ut. Ännu inte övertygad om att effektiviteten i anfallet duger för BL, så en striker är välkommen men annars så ser det bra ut.

Vfb ein Leben lang!
Citera
2017-08-27, 10:25
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Dessa brukar vara i bra kvalité men ibland lite "långa" sammandrag.
http://footyroom.com/competitions/8/bundesliga

Annars är detta en annan sida jag brukar använda ibland.

http://hoofoot.com/?idp=5
Tackar, de kände jag inte till.

Angående fotboll så var det kul se Mario Götze igår, lite förvånande bara att BVB tappade sitt spel så tydligt när han gick ut i ca 65 min. Med honom på planen hade man ett metodiskt och säkert passningsspel på offensiv planhalva, utan honom var de tillbaka i det chansartade kontringsbaserade spelet med en böljande matchbild som vi sett alltför ofta. Absolut nyckelspelare för Dortmund när de möter sämre lag som backar hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in