2017-08-27, 02:28
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Vet man exakt hur stora områden och vilka i hällabrottet som har genomsökts?
Jag har vistats rätt mycket i området, och det är väldigt många km(tom. mil) men väldigt snåriga skogar, mycket skogsbrott överallt, en del gammalt skit från brytningen i form av små igenfallna stugor, små ingångar i bergen här o där, vissa väldigt svåråtkomliga. När jag har sett MP söka i områdena har en del av dom sökt längst med motionsspåren (som om inte alla 1000 som passerar lagt märke till något).
Krävs nog rätt folk som söker för att ta sig igenom alla platser där ute. Personligen tror jag sannahed-hällabrottet är bästa stället o leta.

Hej och välkommen!
"MPS" meddelar inte allmänheten var de sökt.
I "HPgruppen," som nu är nedlagd, gavs inte heller några svar om var det sökts.
De har dock sagt, att vattendragen genomsökts.
Den här gången står "Speedwaybanan" i Kumla på tur!
Citera
2017-08-27, 02:43
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Hej och välkommen!
"MPS" meddelar inte allmänheten var de sökt.
I "HPgruppen," som nu är nedlagd, gavs inte heller några svar om var det sökts.
De har dock sagt, att vattendragen genomsökts.
Den här gången står "Speedwaybanan" i Kumla på tur!

Tack, är inte direkt ny, läst allt sen dag 1 men aldrig kommenterat.
Det jag menade är att dom omöjligt sökt av hällabrottet.
Citera
2017-08-27, 03:02
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Tack, är inte direkt ny, läst allt sen dag 1 men aldrig kommenterat.
Det jag menade är att dom omöjligt sökt av hällabrottet.

Säkert inte hela!
Godbitarna har de antagligen sparat åt Dig av ren välvilja!
Citera
2017-08-27, 10:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Vet man exakt hur stora områden och vilka i hällabrottet som har genomsökts?
Jag har vistats rätt mycket i området, och det är väldigt många km(tom. mil) men väldigt snåriga skogar, mycket skogsbrott överallt, en del gammalt skit från brytningen i form av små igenfallna stugor, små ingångar i bergen här o där, vissa väldigt svåråtkomliga. När jag har sett MP söka i områdena har en del av dom sökt längst med motionsspåren (som om inte alla 1000 som passerar lagt märke till något).
Krävs nog rätt folk som söker för att ta sig igenom alla platser där ute. Personligen tror jag sannahed-hällabrottet är bästa stället o leta.

Det fetade; det lovar inte gott. Kanske man aldrig kommer att hitta honom?

Vet inte om MPS lämnar ut information, men enligt några på tråden gör de inte det. Förmodar att MPS gärna vill att man söker med dom, det är det mest effektiva sättet att kunna söka systematiskt, för att täcka och bocka av område efter område, istället för att man söker ensam.

Det är ju inte helt ovanligt att det är folk som är ute i skog och mark som slutligen är den som hittar den försvunna personen. Du kanske inte är ute i området längre(?), men de ingångar i bergen, skogsbrotten mm som du pratar om är ju viktiga att undersöka. Är väl aldrig fel att gå och kolla om man tror att man klarar det även om man inte vet om det redan är kollat.

Din kunskap om området, skogarna och brotten skulle kunna vara bra hjälp för MPS också.

Skulle ändå inte tro att MPS söker bara längs stigar och motionsspår, även om det är det du sett. Läste någon på deras hemsida som berättade hur slut och mörbultad hon var efter 4 timmar i snårig skog.
Citera
2017-08-27, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det fetade; det lovar inte gott. Kanske man aldrig kommer att hitta honom?

Vet inte om MPS lämnar ut information, men enligt några på tråden gör de inte det. Förmodar att MPS gärna vill att man söker med dom, det är det mest effektiva sättet att kunna söka systematiskt, för att täcka och bocka av område efter område, istället för att man söker ensam.

Det är ju inte helt ovanligt att det är folk som är ute i skog och mark som slutligen är den som hittar den försvunna personen. Du kanske inte är ute i området längre(?), men de ingångar i bergen, skogsbrotten mm som du pratar om är ju viktiga att undersöka. Är väl aldrig fel att gå och kolla om man tror att man klarar det även om man inte vet om det redan är kollat.

Din kunskap om området, skogarna och brotten skulle kunna vara bra hjälp för MPS också.

Skulle ändå inte tro att MPS söker bara längs stigar och motionsspår, även om det är det du sett. Läste någon på deras hemsida som berättade hur slut och mörbultad hon var efter 4 timmar i snårig skog.

Tänk om P. verkligen hade abstinens på tablettintag ,som faktiskt kan användas som en drog ...hmm...och skulle möta någon ,några ,som skulle avhjälpa det genom försäljning utav just tabletter
Han intar för många (eller kanske han tog sin första "lina" ,vem vet ),och hamnar i ett förvirrad läge ,om han sen tog för mycket ,kan det ju tänkas att han var illa ute ,OCH de där grabbarna var tvungna att "Göra sig av " med honom antingen i en gödselbrunn ,eller i Hällabrottets mångna skrymslen och vrår ...hmm ...?

EDIT : Då måste det ju vara någon som har TILLGÅNG till dessa tabletter + har en viss VETSKAP om HUR dessa tabletter kan användas ,eller hur !

(Spekulation )

"Göra- sig -av- med " hmmm...Men egentligen inte ,varför skall de vara tvungna att göra det ?

Han lär ju ha tagit denna drog på eget ansvar ( ej omyndig ; betyder : beslutar själv över val av intag av drog eller ej ,såvida han inte blev tvingad ) ,och då har de ju inget egentligt ansvar över hur det blev ,eller ? Händelseförloppet vet ju bara han och de/den som var med ....Så han kunde ha blivit lämnad precis där som det hände ,egentligen ...

Man undrar var det var ?

Tyvärr verkar ju P. vara en person som gärna vill vara andra till lags utan att typ ställa till det , OCH DÅ kommer vi till just det som kan ha förstört för honom , ATT han inte kunde säga nej när erbjudandet kom ,och DET är nog det värsta som kan hända en person . Kan gälla liv och död , i vissa fall .

Många frågor ,inga svar ...
Senast redigerad av evaveva 2017-08-27 kl. 13:49.
Citera
2017-08-27, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Finns det en bro där? kan du beskriva exakt eller peka ut på kartan?

Svårt att peka ut den för den syns inte på kartan. Vägen jag tänker på är en liten grönbeklädd gångväg som det gick att köra på med bil. De grusvägar som man ser på kartorna ser nygjorda ut. Bron var ganska nära bondens gård.
Citera
2017-08-27, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Svårt att peka ut den för den syns inte på kartan. Vägen jag tänker på är en liten grönbeklädd gångväg som det gick att köra på med bil. De grusvägar som man ser på kartorna ser nygjorda ut. Bron var ganska nära bondens gård.

Hej Ohprost ,den där Bilskroten ,ligger den utmed den vägen ?
Ser ingen bilskrot på flygfotot ,men jag är väl kanske blind ?

Och den där gamla dansbanan ,var ligger den ?
Citera
2017-08-27, 14:55
Medlem
Tycker att det värt att kolla upp de där silona hos bonden. De ligger ju i riktningen från väskorna till kranförarens obs och lite längre fram på vägen. Det som talar emot det är ju Kvinnans obs i Hällabrottet, vilket jag är tveksam till att det stämmer!
Tre olika artiklar om olyckor i silon:

"Under oklara förhållanden hamnade han i en silo och kunde inte ta sig ut igen. Han hittades sedan avliden."
"Olyckan i helgen då två män omkom, sannolikt efter att ha andats in giftiga gaser i en silo, är inte det första tillbudet."
"– Det är en fruktansvärd olycka, såna som den här gas-silon innehåller farliga gaser för att utestänga syret och starta processen. Men varför de gått in i silon vet jag inte, säger han."

Dessa handlar inte om P utan är exempel på att olyckor händer i silon, medvetet eller inte!
Och detta är en ren spekulation från mig!!
Citera
2017-08-27, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Tycker att det värt att kolla upp de där silona hos bonden. De ligger ju i riktningen från väskorna till kranförarens obs och lite längre fram på vägen. Det som talar emot det är ju Kvinnans obs i Hällabrottet, vilket jag är tveksam till att det stämmer!
Tre olika artiklar om olyckor i silon:

"Under oklara förhållanden hamnade han i en silo och kunde inte ta sig ut igen. Han hittades sedan avliden."
"Olyckan i helgen då två män omkom, sannolikt efter att ha andats in giftiga gaser i en silo, är inte det första tillbudet."
"– Det är en fruktansvärd olycka, såna som den här gas-silon innehåller farliga gaser för att utestänga syret och starta processen. Men varför de gått in i silon vet jag inte, säger han."

Dessa handlar inte om P utan är exempel på att olyckor händer i silon, medvetet eller inte!
Och detta är en ren spekulation från mig!!

jo ,jag minns en silo-händelse när en man föll i utav misstag (han var tokigt nog själv där ) , men som tur var ,hade han mobilen med sig och ringde 112 ,och han hann precis få hjälp ut ur silon innan han nästan dog ...så mobiler som är laddade och FUNKAR kan ibland rädda liv ..

Men varför skulle Patrik ha kastat sig självmant ner i en Silo,är en stor fråga ?

Kommentar på detta ?
Citera
2017-08-27, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva

Men varför skulle Patrik ha kastat sig självmant ner i en Silo,är en stor fråga ?

OM det nu skulle vara en silo inblandad, behöver han ju inte "kastat sig i" den.
Citera
2017-08-27, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
OM det nu skulle vara en silo inblandad, behöver han ju inte "kastat sig i" den.

Nehe ,men måste man inte klättra upp för att komma ner i den ?

Och om några lyft upp honom för att få ner honom däri ,är inte det otroligt svårt ?
Citera
2017-08-27, 15:13
Medlem
Idag blev det ett besök i området där ryggsäcken hittades. Vädret var sisådär så det fick bli en vända med bil och det går nästan att köra runt hela gärdet där ryggsäcken låg. Det är många gärden, några skördade, men väldigt buskigt och snårigt och igenväxta diken överallt. Noterade att järnvägen ligger helt öppen utan staket så man kan gå över spåret var som helst. Åkte även förbi Missing people's samlingsplats vid Speedwaystadion och det var inte många där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in