2017-08-27, 12:05
Medlem
Astrorbits avatar
Nu kommer folk tycka att jag är oseriös, men på allvar nu. Allsvenska klubbar förutom MFF borde gemensamt enas i ett hemligt möte. Som frimurare, diskutera hur man ska utmana och minska MFF dominans. Hur bra det är för svensk fotboll att ha ett lag som dominerar och spelar ute i Europa går att diskutera, men det är inte bra för allsvenska fotbollslagen att det finns ett lag som vinner ligan varje år.

Tänk er när ett lag som IFK GBG äntligen har sanerat sin ekonomi efter år av stålbad och goda spelaraffärer börja satsa för att utmana toppen och MFF. Och misslyckas, MFF har råd att misslyckas flera gånger men GBG, AIK eller Djurgården har inte råd även om man har lyckas få till en bra ekonomi men det spelar ingen roll då MFF har en bättre ekonomi än alla allsvenska klubbar TILLSAMMANS.

Man borde enas på något sätt och försöka rubba och radera MFF dominans. My enemys enemy, is my friend.

Hur det ska gå till, vet jag inte. Men tanken är god och bör funderas på.
Citera
2017-08-27, 12:51
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Ur ett "strategiskt" perspektiv blir det aik. difs derbyspöke kommer leva vidare till vårat möte 24/9, och aikarna kommer förhoppningsvis komma in till vårat möte 10/9 med brutal hybris vilket gör att vi kan få en ännu tydligare roll som underdog.

Edit: slog mig just: dif har väl inte gjort mål på aik sedan vårderbyt 2015?

Det stämmer, 2-2 då och sedan har vi:

2015 1-0
2016 2-0, 3-0
2017 1-0

När ni möter Djurgården håller jag nästan alltid på er. Av någon anledning är det ohyggligt roligt att se Dif förlora derbyn.
Citera
2017-08-27, 13:39
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Det stämmer, 2-2 då och sedan har vi:

2015 1-0
2016 2-0, 3-0
2017 1-0

När ni möter Djurgården håller jag nästan alltid på er. Av någon anledning är det ohyggligt roligt att se Dif förlora derbyn.

Av exakt samma anledning har jag börjat hålla på er mot dif, vilket jag såklart skäms något oerhört mycket över....
Citera
2017-08-27, 14:41
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie

Citat:
Av exakt samma anledning har jag börjat hålla på er mot dif, vilket jag såklart skäms något oerhört mycket över....
Kan det bero på att dagen efter då man träffar sina DIF:iga jobbarkompisar är så underbart att höra hur de fullkomligt slaktar sitt eget lag och ser ut som själva fan? Skadeglädjen är kanske den enda sanna glädjen?
Citera
2017-08-27, 17:43
Medlem
simonvps avatar
Jonas Olsson gjorde alltså en Fjörtoft men kom undan med det?

Inte det minsta bitter nej...
Citera
2017-08-27, 17:56
Medlem
Citat:
Jonas Olsson gjorde alltså en Fjörtoft men kom undan med det?

Inte det minsta bitter nej...

Extrem skillnad på den, va?
Citera
2017-08-27, 18:05
Medlem
Eldarn.s avatar
Bedrövlig insats på både plan och läktare idag. Linnér räddar oss flera gånger när våra tre mittbackar gång på gång förlorar markeringen. Obegripligt. Så småningom ringer det - fin guldklimp Dif har i Badji.

Norling ger än en gång bort en match och verkar inte särskilt missnöjd. Tycker väl att han och vännen Özkan kan dela gott på poängen. Ge Norling 2018 med en trupp från start - misslyckas han ska han bort. Ge Grzelak/Wennberg chansen.

AIK gör en bra första halvlek, Djurgårdens andra är bättre.

Spöket lever men inte fan är man glad över det - och hur fan kan man fira ett kryss?!
Citera
2017-08-27, 18:07
Medlem
Lillemess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Bedrövlig insats på både plan och läktare idag. Linnér räddar oss flera gånger när våra tre mittbackar gång på gång förlorar markeringen. Obegripligt. Så småningom ringer det - fin guldklimp Dif har i Badji.

Norling ger än en gång bort en match och verkar inte särskilt missnöjd. Tycker väl att han och vännen Özkan kan dela gott på poängen. Ge Norling 2018 med en trupp från start - misslyckas han ska han bort. Ge Grzelak/Wennberg chansen.

Spöket lever men inte fan är man glad över det - och hur fan kan man fira ett kryss?!
Ni börjar alltså maska när det står 1-1. Är det inte förloramentalitet så vet jag inte vad.
Citera
2017-08-27, 18:08
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
Extrem skillnad på den, va?

Medveten hands som medveten hands säger jag.
Citera
2017-08-27, 18:11
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillemes
Ni börjar alltså maska när det står 1-1. Är det inte förloramentalitet så vet jag inte vad.
Herregud. Vi ger ju bort matchen till er, ge det fem minuter till och ni skulle gjort ett mål till. Det får Norling ta på sig men inte fan firar man ett kryss om man inte hämtat upp 0-3 till 3-3 på en kvart. Loosermentaliten flödar - nästan i klass med Bajens.
Citera
2017-08-27, 18:20
Medlem
Amex88s avatar
Ett kryss var väl skönt för tabellen, men annars känns det för djävligt.
Vi är så nära att spräcka derby-spöket, det är ju riktigt äckligt att det ska till en feldömdstraff för att gnaget ska få med sig poäng.
Citera
2017-08-27, 18:36
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.

Citat:
Ursprungligen postat av Lillemes

Som "neutral" part förstår jag varför aik maskar när dif har momentum. Jag kan dock verkligen inte förstå, om ryktet stämmer, att dif gör vågen med fansen, när spöket lever vidare och man tappar poäng i guldstriden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in