Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-26, 18:33
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag kan ju tänka mig att det förr också fanns kvinnor som betalade kringresande romer för att ta hand om oönskade barn. Att många betalade bort skammen och lämnade iväg barnen är ju inte okänt.
Det var så änglamakerskorna gjorde sina pengar.
under tidigt 1900-tal så brukade kringresande romer själva lämna in sina barn på barnhem, en del blev adopterade av svenska barnlösa föräldrar, även nu adopteras romska barn från Polen och Rumänien,osv
så det borde då finnas romskt blod i många svenskar.
Svenskar är ju ett blandfolk,som vi ju vet.
Citera
2017-08-26, 20:12
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du pratar 1900-tal, jag pratar historiskt sedan romerna kom till Sverige på 1500-talet .. ser du skillnaden?



Svenskar är i stora delar ett "blandfolk" -- bland annat eftersom två svenska grupper har haft äktenskap och avlat barn med varandra ..svensksamer och icke-samer... Båda grupperna är etniskt svenska...
Under olika tidsepoker så har olika männskor , kommit in i landet.

Ibland har de tvingats hit som krigsfångar, bla Ryssar, tyskar och Turkar.
Valloner kom in som efterfrågad arbetskraftsinvandrare osv.
Men jag inte motsagt dig. Du har också rätt.
Citera
2017-08-27, 00:19
  #123
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Läs i vilken svenks lärobok som helst. Många ämnen i den svenska skolan har tagit upp detta. Svenska skolbarn får lära sig att detta är en myt.

Historiker i svensk TV har vid flertal tillfällen konstaterat för svenska tv-tittare att detta är enbart en vandringssägen.

Svenska journalister har smulat sönder denna myt gång på gång. Expo har fastslagit att mörka krafter har spridit denna lögn genom åren.

T o m en flashbackare som dig borde begripa ovanstående.

Mytomanerna säger att det är en myt, då tror du på det.

Utan eld ingen rök. "Myter" kommer från nångon stans
Citera
2017-08-27, 07:00
  #124
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euyw738
Inte vad jag tror. Zigenare har problem med inavel och ett sätt att balansera upp sina egna sjuka gener är just att kidnappa friska barn. Har sett det hända så jag tror det är vanligare än vad gemene man tror.
Tack för att du delar med dig av dina upplevelser, beklagar att du och din familj har problem med ingifte och tillhörande genetiska sjukdomar.

Du som sett det hända, vilka sjukdomar tror du att dessa kvinnor vill motarbeta genom att öka genpoolen?

Offtopic:
Hur ställer du dig själv till att det kidnappas barn "in" till familjen?
Har du själv några anhöriga som blivit kidnappade?
Citera
2017-08-27, 07:01
  #125
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Men vilken pajas du är.

Tror du alla svenskar är blonda och blåögda också?

Och om du nu tror att det finns sådana vattentäta skott när det gäller färger .. Försök använda fantasin så kanske du kommer på att det finns fler sätt att "importera anlag" på än att kidnappa barn.
Micro du är inte rätt person att kalla folk för pajas med tanke på vad du skriver i andra trådar, så håll käften och gå och lägg dig. Idiot
Citera
2017-08-27, 07:10
  #126
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Valloner kom hit på 15-1600 talet, har du valonskt blod i ådrorna från den tiden så räknas du som etnisk svensk eftersom så många generationer gått sedan dess så det räknas inte längre ...

Det är dessutom ett skratt att varenda jävel med bruna ögon, brunt hår eller pigment som ger solbränna skulle vara av "vallonsläkt" ..

Sanningen är att Svenskar var ett litet svartmuskigt folk med stor envishet innan vi blandades upp med germanen och andra ljusa..

Edit:
Blonda och blåögda härstammar från 70-talets filmer - med vågade scener, inte från vår historik/genetik ...

Och som min son brukar säga .. naturliga blondiner över 10 års ålder kan du räkna några enstaka på 100 tusentalet ..

Vuxna har inte vitt hår .. om de inte saknar pigment.

Vitt hår finns det vuxna som har.

Ett av mina ex, med finsk påbrå och inte albino, är närapå vitblond. Hon färgar tvärtom håret mörkare... Men ja - vanligt är det inte ens i Finland.

Offtopic: Ett av mina barns lekkamrater är svensk-asiatisk med, just nu, vitt hår. Kan ju säga att den ena föräldern är så ljus som det överhuvudtaget går att vara utan att vara albino. Föräldrarna är inte så glada över hur okända tar bilder på deras, onekligen mycket vackra, barn så jag tänker inte dela någon bild, men den som vill kan googla upp andra vithåriga barn med samma bakgrund.
__________________
Senast redigerad av filmfreak 2017-08-27 kl. 07:12. Anledning: Typo
Citera
2017-08-27, 10:17
  #127
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Detta är enbart en myt. Det borde alla veta.
Som sagt, barnvagnen skulle de åt.
En myt är inget annat än rasism som sprids av mörka krafter i samhället.
Zigenare stjäl barn!? Jo eller hur!

Det har hänt.. ja! Finns flera exempel i historien.
Citera
2017-08-27, 10:33
  #128
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Kanske en blandning? Jag tror inte att dom planerade att kidnappa ett barn på det sättet för att tjäna pengar på det, nej. Kidnappning i Skandinavien är en komplicerad historia. Inte heller tror jag på myten att romer kidnappar barn av födsel och ohejdad vana.

Men jag tror inte heller att dom är omedvetna om att barnvagnar utanför caféer i Danmark ofta innehåller ett barn.

Jag tror hellre så här: dom ville ha barnvagnen. Dom högg en, väl
medvetna om att det låg ett barn i. Dom planerade att ta barnet ur vagnen runt hörnet, för att sedan plocka ur och lämna barnet i en gränd och dra med vagnen.

Allt är ju inte svart eller vitt.

Låter som mest troligt.

Men om de hade kommit undan att de kanske skulle försökt sälja bort ungen. Underskatta inte gojnarens abnorma kärlek till pengar, de slås nog bara av diverse bankluffare i den kategorin.

Kan gojnaren komma undan med något så gör den det, gojnaren är opportunist.
Citera
2017-08-27, 10:35
  #129
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag kan ju tänka mig att det förr också fanns kvinnor som betalade kringresande romer för att ta hand om oönskade barn. Att många betalade bort skammen och lämnade iväg barnen är ju inte okänt.
Det var så änglamakerskorna gjorde sina pengar.

Änglamakerskorna vanvårdade barnen till döds. Barn som mördades av sina mammor var också väldigt vanligt. Att kvinnor skulle lämnat bort sina barn frivilligt till zigenare har jag aldrig läst eller hört om. Skulle vara intressant med en källa på det. Jag har dock läst fall om efterlysta små barn där zigenare varit inblandade och som jag kan presentera källa på.
__________________
Senast redigerad av tegeltak 2017-08-27 kl. 10:37.
Citera
2017-08-27, 12:56
  #130
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det blir svårt att prestera någon annan källa än mitt eget inlägg ... Läs inledningen

Jag kan ju tänka mig

Det är alltså inte påstått fakta, utan en spekulation/hypotes som jag framför ... och den enda källan till min tankegång är givetvis jag själv.

Här använder vi oss oftast av källor och inte ogrundade spekulationer. Sen har jag svårt att ta till mig dina tankegångar. Tattare och zigenare var ju en utstött och föraktad grupp av det etablerade samhället. Varför då lämna bort sina barn till dem? Det tror jag att inte många mödrar skulle gjort av fri vilja.
Citera
2017-08-27, 14:34
  #131
Medlem
mg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tegeltak
Här använder vi oss oftast av källor och inte ogrundade spekulationer. Sen har jag svårt att ta till mig dina tankegångar. Tattare och zigenare var ju en utstött och föraktad grupp av det etablerade samhället. Varför då lämna bort sina barn till dem? Det tror jag att inte många mödrar skulle gjort av fri vilja.


En zigenare har inga spärrar. Värre kräk till undermänniskor finns inte och har aldrig funnits, muslimer är också vidriga men zigenarna är värst i smutsighet
Citera
2017-08-27, 15:49
  #132
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, det existerar - men är tämligen ovanligt. Det normala är att håret mörknar även för vithåriga barn (var själv helt lintott tills jag började skolan - och har själv två lintottar som var det långt upp i tonåren)

De allra flesta med vitblont hår man ser idag hjälper naturen på traven. Bilden av svenskar som blonda och blåögda är alltså ganska förljugen.
Ett av mina barn är vithårig. Jag kan garantera att hans genpool inte riktigt borde ge det resultatet, men naturen är nyckfull och fantastisk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback