2017-08-27, 08:53
Medlem
Stantormans avatar
Gnölet från kyrkor, batikhäxor, blomsterhattstanter och diverse självutnämnda världsförbättrare kommer alltid när polisen ska göra sitt jobb att utvisa personer som inte har rätt att vara i landet.

Det handlar inte om var och hur polisen gör sitt jobb. Orsaken är att de människor som gnölar, de respekterar inte att Sverige är en nation med gränser, att det inte råder någon universell rätt för vemsomhelst att leva och bo här. Det är helt fri invandring de vill ha, inga gränser, en öppen värld.
Citera
2017-08-27, 09:00
Medlem
Stantormans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alipo
Kyrkofriden gällde väl historiskt tufft straffansvar vid brott i kyrkan inte strafflöshet?

Se min posttråd för källa.

Var det inte så att det brukade finnas ett vapenrum i anslutningen till kyrkornas entrè? Syftet var att kyrkan inte skulle vara en plats där man gör upp konflikter. Därför fanns vapenrummet, de vapen man eventuellt hade med sig, skulle lämnas i vapenrummet, innan man gick in i själva kyrkan. Min tolkning är att det är det som är innebörden i ordet kyrkofrid.

Det har alltså inget att göra med att kyrkan ordnar en familjefest för personer som saknar rätt att vara i landet, utanför själva kyrkobyggnaden. De är snälla i kyrkan, men det räcker inte med att bara vara snäll, man måste vara klok också.
Citera
2017-08-27, 09:02
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alipo
Alla bör ha rätt att söka asyl i landet oavsett trosuppfattning. Men asyl skall inte innebära rätt för anhöriginvandring eller rätt att emigrera hit.

Önskar jag kunde hålla med dig här. Det måste dock upprepas att islam inte bara är en religion. Den är även en antidemokratisk, antisemitisk, homofobisk, ojämställd ideologi. Och det är även ett legalt system, sharia, utan nån respekt för mänskliga rättigheter. Därför är det mer relevant med nazijämförelsen i islams fall, än att jämföra med övriga fredliga religioner.
Citera
2017-08-27, 09:03
Medlem
Sunimods avatar
Helt korkat. Ut med kaosfolket först. Knappast de som på ett kristet läger som är de som våldtar, misshandlar och rånar folk.

Ut med kaosfolket först och det omgående.
Ut med islamska fundamentalister som är benägna till terrorattacker.
Ut med de invandrar som inte vill arbeta även om de fått PUT.
Sedan kan man ta hand om olovligt invandrade kristna personer.
Citera
2017-08-27, 09:05
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du har missuppfattat det här med religionsfrihet för den innebär inte att någon eller några personer har ett "frikort" bara för att dom råkar besöka en kyrka när polisen kommer på besök. Om vi ska följa din och kyrkans logik så ska inte heller polisen ingripa om en grov brottsling (läs mördare eller terrorist) medvetet gömmer sig i en kyrka för att på så sätt försöka undgå lagens långa arm.

Det är inte vad jag säger. Det jag säger är att polisen inte ska nyttja kyrkan som ett lockbete. DET är vad som hotar religionsfriheten. Att man inte ska få gripa någon i en kyrka alls har jag aldrig menat.

Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
Finns fler geografiska platser inom landet du tycker att lagen inte ska gälla på?

Finns fler åsikter eller tankemönster som du tycker ska befria vissa från att alla är lika inför lagen?

Brottslingar får rösta i en demokrati, även de som sitter i fängelse, men det betyder inte att det finns frizoner där det är tillåtet att begå brott.

Se ovan.

Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Religionsfrihet innebär inte frihet från att omfattas av svenska lagar. När ska de korkade kristna börja förstå det?
Avveckla religionsfrihet ta bort det ur lagtexten det skapar bara känsla av att man är i förbund med gud och okränkbart överlägsen. Religion ska man tillämpa som i vilken förening som helst, inga särrättigheter.

Se ovan.

Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Skillnaden är att kyrkan är öppen 24 timmar om dygnet varje dag på året. Medan vallokaler är öppna en handfull gånger om året.

Det finns väldigt få kyrkor som är öppna 24/7, men det är inte grejen här, det är... Se ovan.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/utlanningskontroll-pa-kyrkans-familjelager-16-personer-omhandertogs

Svenska kyrkan riktar skarp kritik mot en inre utlänningskontroll som genomfördes på ett av kyrkans familjeläger i helgen. Enligt polisen har 16 personer omhändertagits

Tycker ni som kyrkan, att det är "samhällsmoraliskt" förkastligt av poliserna att upprätthålla lagen och omhänderta illegala flyktingar med utvisningsbeslut?

Kyrkan ska bara hålla käften och stå på rätt sida av lagen. De borde straffas för att skydda dem. Jävla klåpare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stantorman
Var det inte så att det brukade finnas ett vapenrum i anslutningen till kyrkornas entrè? Syftet var att kyrkan inte skulle vara en plats där man gör upp konflikter. Därför fanns vapenrummet, de vapen man eventuellt hade med sig, skulle lämnas i vapenrummet, innan man gick in i själva kyrkan. Min tolkning är att det är det som är innebörden i ordet kyrkofrid.

Det har alltså inget att göra med att kyrkan ordnar en familjefest för personer som saknar rätt att vara i landet, utanför själva kyrkobyggnaden. De är snälla i kyrkan, men det räcker inte med att bara vara snäll, man måste vara klok också.
Instämmer.
Min tidigare källa visade att straffet vid brott i kyrkorummet var extra hårt, inget annat.

Min källa var Alsnö stadga (anno 1280)
Citera
2017-08-27, 09:06
Medlem
Mr.Swedens avatar
Det heter inte Papperslösa, det heter illegala invandrare. Papperslösa är ett ord etablissemanget hittat på för att det ska ge ett passivt och utsatt intryck.
När du får inbrott hemma, är det då utfört av en Nyckellös?
Citera
2017-08-27, 09:09
Medlem
barkenarots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Religionsfrihet innebär inte frihet från att omfattas av svenska lagar. När ska de korkade kristna börja förstå det?

De kristna har alltid förstått det. När ska den korkade övriga befolkningen börja förstå att Svenska Kyrkan inte är kristen utan socialdemokratisk och humanistisk?
Citera
2017-08-27, 09:11
Medlem
rostigamazons avatar
Kyrkan ska inte vara någon frizon för brottslingar.
Citera
2017-08-27, 09:14
Medlem
fermions avatar
16 sidor utan att få veta vilken grupp det rör sig om. Detta luktar zigenare från balkan. Stämmer det?
Citera
2017-08-27, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det är inte vad jag säger. Det jag säger är att polisen inte ska nyttja kyrkan som ett lockbete. DET är vad som hotar religionsfriheten. Att man inte ska få gripa någon i en kyrka alls har jag aldrig menat.
Det finns väldigt få kyrkor som är öppna 24/7, men det är inte grejen här, det är... Se ovan.
Jag förstår inte ditt påstående om "lockbete".
Kan du förklara hur polisen använda kyrkan som lockbete?

Bra att veta: De illegala emigranterna greps på ett vandrarhem.
Senast redigerad av alipo 2017-08-27 kl. 09:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in