2017-08-26, 23:43
Medlem
mb20guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Här: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6726495

Tack ska du ha nu känner jag mig mer uppdaterad. Hej hej mannen i pilotglasögon då får man väl säga...eftersom du läser här maniskt...
Citera
2017-08-26, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Men du bor i mstad? Har inte du någon ingång som pratar eller vet saker?

Jodå, bor som sagt i mstad och "har rätt" ålder för att ha festat mer merparten, men inte alla x.x som angivits som GM och eller Pilot

Jo, visst, min "sambo" är en riktig sladdertacka, och hens kompis är ännu värre.
Vi i stan, vet eventuellt mer än normal skribenten här...
Citera
2017-08-27, 00:07
Medlem
mb20guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MstadBoSen1986
Jodå, bor som sagt i mstad och "har rätt" ålder för att ha festat mer merparten, men inte alla x.x som angivits som GM och eller Pilot

Jo, visst, min "sambo" är en riktig sladdertacka, och hens kompis är ännu värre.
Vi i stan, vet eventuellt mer än normal skribenten här...

Berätta gärna lite hur går snacket bland folk nu när det är uppe på tapeten igen?
Citera
2017-08-27, 00:09
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Men INGET har ju hänt... Det pratas om dårfinkarna på flaschback. Det har jag hört. Folk skakar på huvudet åt er. Självklart kommer allt "prat" härifrån. Klas och hans familj har all rätt att leva som vanligt. Dessa huvudlösa beskyllningar är inte ens mödan värt att kommentera.

Jag har "fetat" en del av Din text!
"Folk skakar på huvudet åt er!"
Eftersom även DU håller till på "Flashback" skall det vara:" Folk skakar på huvudet åt OSS!"
Citera
2017-08-27, 00:16
Medlem
Ni som sitter på datorer och inte mobil som en annan kanske kan söka i mariestads bildarkiv efter bilder på gatan ladukärrsvägen 31....

http://mariestad.adlibhosting.com/search/simple
Citera
2017-08-27, 00:25
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lockerudarn
Ni som sitter på datorer och inte mobil som en annan kanske kan söka i mariestads bildarkiv efter bilder på gatan ladukärrsvägen 31....

http://mariestad.adlibhosting.com/search/simple

Det kommer inte upp något när man söker på Ladukärrsvägen, "Inga uppgifter hittades som matchar dina sökkriterier" blir svaret.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-27 kl. 00:27.
Citera
2017-08-27, 00:26
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Vet inte om det diskuterats tidigare i tråden om någon av KM systrar befann sig på Stadt denna kväll?
Kommer inte ihåg om någon/vem av systrarna hade körkort 1992. Men det kan ju vara ett scenario att KM får skjuts av någon av systrarna från Stadt och att de senare plockar upp HA i bilen.

Å andra sidan verkar det omständigt att (om man skall tro på vittnet som sett pilot och HA promenera tillsammans på bron) bara få skjuts över halva bron för att sedan hoppa av och promenera den sista biten hem.

Nej, bilen bör ha kommit senare in i bilden efter att HA blivit överfallen. Efter överfallet har KM (pilot) snabbt fått tag i en bil, vilket måste ha varit någon av systrarnas bil som bodde i närheten. KB bil kan det inte vara då den troligen var parkerad vid hemmet alternativt var på KB arbetsplats (om hon arbetade den natten).

Det finns ett scenario kvar som jag inte tror på - det är ifall någon nära vän till KM skulle finnas nära till hands (med bil) som var villig att ställa upp med transport.

Hur som helst tror jag inte att KM skulle våga ha HA liggandes mer eller mindre öppet i terrängen med risk för upptäckt. Det kan också vara så att KM lämnade HA där på stigen och återkom senare med bil för att se om hon låg kvar (han visste inte om hon levde eller var död när han lämnade henne första gången) på samma ställe. HA kanske redan var död eller illa skadad, medvetslös och KM valde då att plocka med henne eftersom han förstod att hon inte levde längre.

Ovan scenarion är väl de tre som kan ligga närmast verkligheten om vad som hände juninatten 1992. Eller har ni i tråden andra teorier?

För mig är pilot identiteten redan avgjord.

Systrarna på Lockerud som jag skrev tidigare Hade Inte körkort eller bil -92. Kjell Hade Inte körkort eller bil -92. Systern född -67 hade en röd mindre bil. KB ska ju ha lämnat PWs förfest i Töreboda i paret KM/KBs bil till nattjobbet i Skövde enligt tidigare inlägg här i tråden.
Citera
2017-08-27, 00:28
Medlem
Citat:
Det kommer inte upp något när man söker på Ladukärrsvägen, finns inget sådant objekt.
Det va ju synd ..... borde ju finnas nåt i det arkivet från ladukärrs området tycker man !
Citera
2017-08-27, 00:32
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelePetter
Systrarna på Lockerud som jag skrev tidigare Hade Inte körkort eller bil -92. Kjell Hade Inte körkort eller bil -92. Systern född -67 hade en röd mindre bil. KB ska ju ha lämnat PWs förfest i Töreboda i paret KM/KBs bil till nattjobbet i Skövde enligt tidigare inlägg här i tråden.

Ok tack för info! då finns det en fråga som fortfarande är obesvarad: Vad hade KB (och KM) för bil och vilken färg hade den? kan du möjligen kolla upp även detta VelePetter?
Citera
2017-08-27, 00:34
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ok, ja systern på Lindebäcksvägen hade körkort -92 och var i sådant fall den som bodde närmast Kohagen. Men vad det gäller sambons bil så kan den ha stått hemma även om KB jobbade natt om hon t.ex. samåkte med en arbetskamrat vilket inte är helt omöjligt.

Systern hade en röd liten bil av okänt märke och modell. KB körde ju till förfesten i Töreboda för att senare lämna den för och åka och jobba, då blir ju bilen stående i Töreboda om hon samåkte med någon arbetskamrat.
Citera
2017-08-27, 00:40
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelePetter
Systern hade en röd liten bil av okänt märke och modell. KB körde ju till förfesten i Töreboda för att senare lämna den för och åka och jobba, då blir ju bilen stående i Töreboda om hon samåkte med någon arbetskamrat.

Jag tänkte i sådant fall att KB åkte med en arbetskamrat från Mariestad och att bilen parkerades hemma på Ladukärrsvägen. Å andra sidan vet vi väl inte med säkerhet att KB jobbade natt den aktuella kvällen, det är väl endast spekulationer? Hur som helst är det bra om du kan ta reda på vad KB (och Klas) hade för bil -92 och vilken färg den hade för att kunna utesluta alla bilar som inte är aktuella.
Citera
2017-08-27, 00:46
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Jag tänkte i sådant fall att KB åkte med en arbetskamrat från Mariestad och att bilen parkerades hemma på Ladukärrsvägen. Å andra sidan vet vi väl inte med säkerhet att KB jobbade natt den aktuella kvällen, det är väl endast spekulationer? Hur som helst är det bra om du kan ta reda på vad KB (och Klas) hade för bil -92 och vilken färg den hade för att kunna utesluta alla bilar som inte är aktuella.

Har inte fått bekräftat till 100 % än men sagt att dom har haft röd bil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in