2017-08-25, 19:30
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Trist med att man ska förlora allt man har om man dör, kunde dom inte ha lagt in nåt hardcore mode istället för såna galningar som vill spela så? knappast så alla är hardcore gamers idag som vill spela så.. jag såg ju fram emot spelet men inte på såna förutsättningar..

De är inte ute efter alla spelare, de är ute efter spelarna som vill spela hardcore och som är trötta på alla PVE'are och skit.

När du förlorar allt när du dör, så kommer du förändra din spelstil, du kan inte bara rusha runt och twitch skjuta.

Jag kan inte sluta spela det här spelet, försöker spela någon runda PUBG och känner direkt att tjusningen inte finns där, den där känslan av nervositet.

Om de löser problemen de har med netcode och desync så är det här den bästa FPS shootern genom tiderna i min bok.
Lägg till när det blir open world, quester osv (quester kommer nästa patch).

Är det något spel jag är glad över att jag pröjsade €140 för så är det detta.
Citera
2017-08-25, 19:31
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongolfarfar
Ett roligt spel, när allt faller på plats. Tyvärr är det sjuhelvetes svårt att komma förbi noobstadiet. Hur ska jag få bättre utrustning när det sitter våldtäktsmän som lurpassar vid varannan spawn i väntan på nästa noob? Spelet har enorm potential och jag både hoppas och tror att man löser de tekniska problemen fram till att spelet gått guld.

Tro om min lycka var stor när jag lyckades fälla en rang 11+ med min lilla pmm. Jag stal hans två gevär och började så pass traska mot kartans utgång. Självfallet låg en jävel och lurpassade som sedan förpassade mig till de sälla jaktmarkerna... Det kan gå bra, men det håller fan aldrig hela vägen!

Tips, ta dig till någon annan utgång som inte är den vanliga (e.g. fixa nyckel för Factory så du kan låsa upp alternativa utgångarna).

Edit: Du kan också köra hatchet runs, dvs naked runs, där du dödar spelare, lootar och dödar Scavs. Alla vapen och loot du får med ut är ren profit och som du sen kan använda vid senare tillfälle.

Edit2: Som den här runnen, gick in med hatchet. 5 Kills, bra exp.

https://cdn.discordapp.com/attachments/251813597242458112/348667756108840962/unknown.png

Kom ut med den här looten:

https://cdn.discordapp.com/attachments/251813597242458112/348667903253676034/unknown.png

Edit3:
Eller några av dessa runs:
https://cdn.discordapp.com/attachments/251813597242458112/348667903253676034/unknown.png
https://cdn.discordapp.com/attachments/241610059572969472/346078139467825152/unknown.png

Inventory ökar innehåll snabbt, från någon dag sedan:

https://cdn.discordapp.com/attachments/241610059572969472/347444264248016906/unknown.png
Senast redigerad av ^Eaz 2017-08-25 kl. 19:38.
Citera
2017-08-26, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Tips, ta dig till någon annan utgång som inte är den vanliga (e.g. fixa nyckel för Factory så du kan låsa upp alternativa utgångarna).

Edit: Du kan också köra hatchet runs, dvs naked runs, där du dödar spelare, lootar och dödar Scavs. Alla vapen och loot du får med ut är ren profit och som du sen kan använda vid senare tillfälle.

Edit2: Som den här runnen, gick in med hatchet. 5 Kills, bra exp.

https://cdn.discordapp.com/attachments/251813597242458112/348667756108840962/unknown.png

Kom ut med den här looten:

Edit3:
Eller några av dessa runs:
https://cdn.discordapp.com/attachments/241610059572969472/346078139467825152/unknown.png

Inventory ökar innehåll snabbt, från någon dag sedan:

https://cdn.discordapp.com/attachments/241610059572969472/347444264248016906/unknown.png
Jag har gjort som du rekommenderat, även om jag var utan yxa till att börja med, hade några riktigt stora besvikelser(!!!) där jag bland annat blev dödad av granatsplitter exakt 0,8 sekunder innan jag skulle ha lämnat kartan med två ak och en hagelbrakare! Jag gjorde faktiskt en reset och vid nystarten beslutade jag mig för att inte köpa ett endaste skit, utan jag ligger kvar vid uppstartens 200k rubel och har byggt vidare därifrån! Har inte så mycket men har några ak, ryggsäckar, 1 skyddsväst och samtliga pistoler med mera från uppstarten.

Det känns otroligt belönande när man lämnat kartan efter att ha lyckats samla ihop bra grejer med tanke på att man kom in med bara en yxa! Kan man fula sig med försäkringssystemet? Exempelvis slänga bort eventuella pistoler jag tagit med försäkrade, för att kunna plocka med mig annat?
Citera
2017-08-26, 16:50
Medlem
Fast jag undviker helst scavs och försöker plocka såna där giriga noobmördare genom att hugga dom hårt så in i helvete i bakhuvudet!

Min plan är att inte använda tyngre (dyra) vapen förrän jag kan komma över bra skyddsvästar i butiken. En bra idé?
Citera
2017-08-26, 16:59
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Jag har gjort som du rekommenderat, även om jag var utan yxa till att börja med, hade några riktigt stora besvikelser(!!!) där jag bland annat blev dödad av granatsplitter exakt 0,8 sekunder innan jag skulle ha lämnat kartan med två ak och en hagelbrakare! Jag gjorde faktiskt en reset och vid nystarten beslutade jag mig för att inte köpa ett endaste skit, utan jag ligger kvar vid uppstartens 200k rubel och har byggt vidare därifrån! Har inte så mycket men har några ak, ryggsäckar, 1 skyddsväst och samtliga pistoler med mera från uppstarten.

Det känns otroligt belönande när man lämnat kartan efter att ha lyckats samla ihop bra grejer med tanke på att man kom in med bara en yxa! Kan man fula sig med försäkringssystemet? Exempelvis slänga bort eventuella pistoler jag tagit med försäkrade, för att kunna plocka med mig annat?

Citat:
Fast jag undviker helst scavs och försöker plocka såna där giriga noobmördare genom att hugga dom hårt så in i helvete i bakhuvudet!

Min plan är att inte använda tyngre (dyra) vapen förrän jag kan komma över bra skyddsvästar i butiken. En bra idé?

Jag hade gärna sagt att du bör ha en hjälm också, men de är ett helvete att få.

Body armor behöver du, minst paca iaf.

Dock, var inte rädd att hoppa in och ta en runda då och då med en AK. Iom att det är beta kan du resetta ditt gear en gång varannan vecka.

Edit: Glöm inte att lvla dina traders, de säljer hjälmar, body armor osv om du lvlar dem.
Edit2: Du kan fula dig med försäkringssystemet. Så länge inte någon annan tar ditt gear ut så är det försäkrat.
Så, säg att du hittar en body armor, du har redan en equippad. Om du slänger din i någon buske och ingen hittar den, så får du den tillbaka.
Senast redigerad av ^Eaz 2017-08-26 kl. 17:07.
Citera
2017-08-26, 17:43
Medlem
tuppruskarns avatar
Det är lite trist att det ska vara en cooldown på scav även när man inte har lyckats med extraction. Klickade liksom igång en scav och blev skjuten i ryggen efter, bokstavligt talat, fyra sekunder.
Även om jag såklart förstår meningen med att ha en cooldown för att inte kartorna ska totalt svämma över med scavs.
Citera
2017-08-26, 17:48
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuppruskarn
Det är lite trist att det ska vara en cooldown på scav även när man inte har lyckats med extraction. Klickade liksom igång en scav och blev skjuten i ryggen efter, bokstavligt talat, fyra sekunder.
Även om jag såklart förstår meningen med att ha en cooldown för att inte kartorna ska totalt svämma över med scavs.

Jag gillar cool down.

Problemet jag ser är att scav dödar scav och som jag postat på deras forum så borde det vara en förlängning på cool down om du som Scav dödar en annan Scav.

Problemet med Scav nu är att Scavs dödar andra Scavs istället för att döda PMC.

Sätt en penalty på att om du som Scav dödar Scav.

På så sätt kan du som Scav bestämma om det är värt att döda en annan scav eller inte.,
Citera
2017-08-26, 18:42
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Jag gillar cool down.

Problemet jag ser är att scav dödar scav och som jag postat på deras forum så borde det vara en förlängning på cool down om du som Scav dödar en annan Scav.

Problemet med Scav nu är att Scavs dödar andra Scavs istället för att döda PMC.

Sätt en penalty på att om du som Scav dödar Scav.

På så sätt kan du som Scav bestämma om det är värt att döda en annan scav eller inte.,
Du som verkar insatt i EFT - hur länge tror du att man får vänta på att bli insläppt till betan om man köper/lägger pre-order på spelet idag? Går det snabbare om man köper något av de dyrare paketen istället för det billigaste?
Citera
2017-08-26, 18:49
Medlem
tuppruskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Du som verkar insatt i EFT - hur länge tror du att man får vänta på att bli insläppt till betan om man köper/lägger pre-order på spelet idag? Går det snabbare om man köper något av de dyrare paketen istället för det billigaste?
Jag köpte det billigaste imorse runt klockan 9, spelade typ 15 minuter senare.
Citera
2017-08-26, 19:06
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuppruskarn
Jag köpte det billigaste imorse runt klockan 9, spelade typ 15 minuter senare.

Jaha, härligt! Ska köpas senare ikväll då
Citera
2017-08-26, 22:02
Medlem
Börjar ha ganska duglig utrustning, tack och lov! Jag lyckades besegra en grupp om två veteraner som hade en massa fin utrustning, bl a fullpimpad SKS och AK74, plus en hjälm.

Cirka 300 000 rubel och flera gevär av olika slag! Men går segt att få upp nivå på butikerna så jag kan ännu inte köpa skyddsvästar!
Citera
2017-08-26, 23:28
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Börjar ha ganska duglig utrustning, tack och lov! Jag lyckades besegra en grupp om två veteraner som hade en massa fin utrustning, bl a fullpimpad SKS och AK74, plus en hjälm.

Cirka 300 000 rubel och flera gevär av olika slag! Men går segt att få upp nivå på butikerna så jag kan ännu inte köpa skyddsvästar!

Så det blev ett köp iaf, welcome to tarkov
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in