Citat:
Ursprungligen postat av
mongolfarfar
Jag har gjort som du rekommenderat, även om jag var utan yxa till att börja med, hade några riktigt stora besvikelser(!!!) där jag bland annat blev dödad av granatsplitter exakt 0,8 sekunder innan jag skulle ha lämnat kartan med två ak och en hagelbrakare! Jag gjorde faktiskt en reset och vid nystarten beslutade jag mig för att inte köpa ett endaste skit, utan jag ligger kvar vid uppstartens 200k rubel och har byggt vidare därifrån! Har inte så mycket men har några ak, ryggsäckar, 1 skyddsväst och samtliga pistoler med mera från uppstarten.
Det känns otroligt belönande när man lämnat kartan efter att ha lyckats samla ihop bra grejer med tanke på att man kom in med bara en yxa! Kan man fula sig med försäkringssystemet? Exempelvis slänga bort eventuella pistoler jag tagit med försäkrade, för att kunna plocka med mig annat?
Citat:
Ursprungligen postat av
mongolfarfar
Fast jag undviker helst scavs och försöker plocka såna där giriga noobmördare genom att hugga dom hårt så in i helvete i bakhuvudet!
Min plan är att inte använda tyngre (dyra) vapen förrän jag kan komma över bra skyddsvästar i butiken. En bra idé?
Jag hade gärna sagt att du bör ha en hjälm också, men de är ett helvete att få.
Body armor behöver du, minst paca iaf.
Dock, var inte rädd att hoppa in och ta en runda då och då med en AK. Iom att det är beta kan du resetta ditt gear en gång varannan vecka.
Edit: Glöm inte att lvla dina traders, de säljer hjälmar, body armor osv om du lvlar dem.
Edit2: Du kan fula dig med försäkringssystemet. Så länge inte någon annan tar ditt gear ut så är det försäkrat.
Så, säg att du hittar en body armor, du har redan en equippad. Om du slänger din i någon buske och ingen hittar den, så får du den tillbaka.