Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-17, 10:33
  #25
Moderator
^Eazs avatar
Köpte det här spelet igår och satan i gatan det är nice.

Grafiskt, ljud osv är helt underbart.
De har "lite" problem med netcoden men det får vi hoppas är fixat till Closed Beta.

Får de allt att funka som det ska så kan det här bli det ultimata hardcore first person persistent shooter open world.

Finns bara 3 kartor just nu, men de är välgjorda och du är på helspänn när du spelar.

Känslan i vapnen är fan helt enorm med. Likaså hur det funkar när du blir skadad.
Citera
2017-07-18, 14:00
  #26
Medlem
Är det endast ett multiplayer spel eller kan man lira singleplayer likväl?
Citera
2017-07-18, 15:30
  #27
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Är det endast ett multiplayer spel eller kan man lira singleplayer likväl?

Du kan lira i "offline" men då spars ingen progress (e.g. du lootar inga vapen osv). Det är endast för att lära sig kartorna.

Så, kort sagt, allt är multiplayer, det är ett hardcore spel vilket betyder att när du dör (och du kommer dö) så förlorar du allt du bär på.

Edit: Just nu i alphan så finns det 3 kartor att lira på, det ska bli open world när spelet går live. Closed Beta börjar i slutet av Juli enligt vad jag läst.
Citera
2017-07-18, 17:45
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Du kan lira i "offline" men då spars ingen progress (e.g. du lootar inga vapen osv). Det är endast för att lära sig kartorna.

Så, kort sagt, allt är multiplayer, det är ett hardcore spel vilket betyder att när du dör (och du kommer dö) så förlorar du allt du bär på.

Edit: Just nu i alphan så finns det 3 kartor att lira på, det ska bli open world när spelet går live. Closed Beta börjar i slutet av Juli enligt vad jag läst.

Är detta spel bättre än Ghost Recon 3 Wildlands tycker du?
Citera
2017-07-18, 18:14
  #29
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Är detta spel bättre än Ghost Recon 3 Wildlands tycker du?

Lite saker som är viktiga här.

Jag vill ha ett PVP Persistent Hardcore spel där det ska kännas att du förlorar.

Att jämföra med Ghost Recon: Wildlands är inte riktigt rättvist mot något av spelet. Jag gillar GR, dock är det lite väl repetitivt, men det är ett PVE spel.

EFT är i grund och botten ett PVP Spel med PVE mobs du kan döda också, men även här om PVE mobs dödar dig förlorar du ditt gear.

Du kan försäkra gearet, men det gäller bara om ingen lootar dig (e.g. en NPC dödar dig och ingen hittar ditt lik).

I spelets nuvarande form (alpha), så är det bara tre banor.
Factory - PVP mayhem där folk försöker sno gear för att sen spela i någon av de andra kartorna.
Customs - Lite större karta där det är lite mer öppet bland containrar, byggnader och lite skog.
Forest - Stor skog.

Iom spelets uppbyggnad så vill du verkligen inte dö, något man inte bryr sig om i de flesta MMO's, PVP shooters eller PVE spel.
Att dö i spelet har konsekvenser så att jämföra det med t.ex GR3:W är lite fel då det inte spelar någon som helst roll om du dör i GR3:W.

Grafiken är enormt snygg i båda spelen, dock inlevelsen i EFT är mils-längder bättre iom att du inte har någon HUD (förutom att du kan se hur mycket hukad du är och hur fort du går), du har inget som visar hur mycket ammo du har, laddar du om vapnet och du har 5 skott kvar i magasinet, så hamnar det magasinet i din väst, och har du t.ex 10 av 30 skott i nästa mag, så får du 10 skott. Du måste manuellt fylla på dina magasin med skott, du kan inte bära med dig en massa. Blir du skadad i benet så kommer du halta, du kan blöda och dö långt efter du blir skjuten. Vapnen kan moddas något enormt osv osv osv.

Jag älskar verkligen EFT, ja det har sina brister.
Netcoden är lite sådär, men det är alpha.
Prissättningen är åt helvete (att ha prissättning med 50%/75%/100% chans för att komma in i alpha testning är helt åt helvete dåligt i min bok).
Citera
2017-07-25, 21:13
  #30
Moderator
^Eazs avatar
Är det verkligen ingen som lirar EFT alphan?

Detta om de fixar netcode (+ lite andra saker, som t.ex ett armband som visar dom någon är i din squad) kan vara nästa stora FPS "MMO".
Citera
2017-07-27, 08:02
  #31
Medlem
Mordants avatar
Spelar EFT emellanåt, gillar känslan i det. Skall bli intressant att se vad som händer nu när betastadiet ligger runt hörnet.
Citera
2017-07-27, 13:53
  #32
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordant
Spelar EFT emellanåt, gillar känslan i det. Skall bli intressant att se vad som händer nu när betastadiet ligger runt hörnet.

Känslan när man lirar duo (eller fler) är helt enorm. Helt underbart!
Citera
2017-07-28, 20:48
  #33
Moderator
^Eazs avatar
Ny patch och Closed Beta har börjat.

Så nu får alla de som "endast" köpt en lägre tier access (rullande, de släpper inte på alla samtidigt utan kommer ske i etapper).
Citera
2017-08-01, 12:39
  #34
Moderator
^Eazs avatar
Fyfan är helt såld på det här spelet.

När/Om de får in allt som de vill, open world, quester osv så kan detta bli nästa stora FPS-MMO, speciellt iom hur PVP'n funkar.

Det är verkligen inget för casual spelare eftersom du förlorar allt du bär med dig om du dör. Visst du kan försäkra saker men du får endast tillbaka dessa saker om ingen lootar dig (om du kort sagt blir dödad av en NPC och ingen hittar ditt lik). Dödar en spelare dig så kommer han antingen loota ditt gear eller om han inte behöver dina saker/inte har plats för dina saker så lootar man grejerna och slänger de på backen för att förhindra försäkringen.

Grafiken är helt underbar, vapenhanteringen känns "äkta", ljudet är riktigt bra.
Man är som på nålar när man springer runt i de olika kartorna, lyssnandes efter skott i fjärran, NPC (scavs som kallas) är riktigt farliga och är inga man bara ger sig in i fight med om man inte är väl förberedd.
Citera
2017-08-25, 15:43
  #35
Medlem
Ett roligt spel, när allt faller på plats. Tyvärr är det sjuhelvetes svårt att komma förbi noobstadiet. Hur ska jag få bättre utrustning när det sitter våldtäktsmän som lurpassar vid varannan spawn i väntan på nästa noob? Spelet har enorm potential och jag både hoppas och tror att man löser de tekniska problemen fram till att spelet gått guld.

Tro om min lycka var stor när jag lyckades fälla en rang 11+ med min lilla pmm. Jag stal hans två gevär och började så pass traska mot kartans utgång. Självfallet låg en jävel och lurpassade som sedan förpassade mig till de sälla jaktmarkerna... Det kan gå bra, men det håller fan aldrig hela vägen!
Citera
2017-08-25, 19:24
  #36
Medlem
swebarbs avatar
Trist med att man ska förlora allt man har om man dör, kunde dom inte ha lagt in nåt hardcore mode istället för såna galningar som vill spela så? knappast så alla är hardcore gamers idag som vill spela så.. jag såg ju fram emot spelet men inte på såna förutsättningar..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback