Citat:
Ursprungligen postat av
StrenghtCoach
Är detta spel bättre än Ghost Recon 3 Wildlands tycker du?
Lite saker som är viktiga här.
Jag vill ha ett PVP Persistent Hardcore spel där det ska kännas att du förlorar.
Att jämföra med Ghost Recon: Wildlands är inte riktigt rättvist mot något av spelet. Jag gillar GR, dock är det lite väl repetitivt, men det är ett PVE spel.
EFT är i grund och botten ett PVP Spel med PVE mobs du kan döda också, men även här om PVE mobs dödar dig förlorar du ditt gear.
Du kan försäkra gearet, men det gäller bara om ingen lootar dig (e.g. en NPC dödar dig och ingen hittar ditt lik).
I spelets nuvarande form (alpha), så är det bara tre banor.
Factory - PVP mayhem där folk försöker sno gear för att sen spela i någon av de andra kartorna.
Customs - Lite större karta där det är lite mer öppet bland containrar, byggnader och lite skog.
Forest - Stor skog.
Iom spelets uppbyggnad så vill du verkligen inte dö, något man inte bryr sig om i de flesta MMO's, PVP shooters eller PVE spel.
Att dö i spelet har konsekvenser så att jämföra det med t.ex GR3:W är lite fel då det inte spelar någon som helst roll om du dör i GR3:W.
Grafiken är enormt snygg i båda spelen, dock inlevelsen i EFT är mils-längder bättre iom att du inte har någon HUD (förutom att du kan se hur mycket hukad du är och hur fort du går), du har inget som visar hur mycket ammo du har, laddar du om vapnet och du har 5 skott kvar i magasinet, så hamnar det magasinet i din väst, och har du t.ex 10 av 30 skott i nästa mag, så får du 10 skott. Du måste manuellt fylla på dina magasin med skott, du kan inte bära med dig en massa. Blir du skadad i benet så kommer du halta, du kan blöda och dö långt efter du blir skjuten. Vapnen kan moddas något enormt osv osv osv.
Jag älskar verkligen EFT, ja det har sina brister.
Netcoden är lite sådär, men det är alpha.
Prissättningen är åt helvete (att ha prissättning med 50%/75%/100% chans för att komma in i alpha testning är helt åt helvete dåligt i min bok).