2017-08-26, 19:19
Medlem
https://nyheter24.se/nyheter/utrikes/892094-polisen-om-fynden-i-ubaten-har-hittat-kim-walls-blod
Citera
2017-08-26, 19:20
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hmm... bekräftades det inte att man hittat ganska stora mängder blod?

Faktum kvarstår, det bevisar inte att det handlar om mord.
Citera
2017-08-26, 19:21
Avslutad
Citat:
Bekräftades det inte att man hittat ganska stora mängder blod?
Blod i sig är inget mord fynd. Däremot att det skett en olycka.
Citera
Medlem
Det var en ljus Hyundai i30. Nån som vet vad PM har för bil?
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Tja visst kan det vara skimrande med såna där entusiaster, antagligen har han haft ett helt koppel efter sig med lika nördiga entusiaster,
vars familjer kommit på skam, eller så har de inga familjer.

De är nog väldigt toleranta till varandras avvikelser också, för det är en extrem nördvärld, tänker jag.
Och utanför står skaran av beundrare som häpnar och vill göra reportage av deras projekt...
Det är samtidigt status att vara nörd och åstadkomma storslagna projekt.

Det ska man inte glömma. Nu försöker folk hitta alla fel med Madsens bakgrund, men han har fått mycket respekt och beundran, det ska man inte glömma.

Ja, och han har gjort mycket för att väcka ungdomars intresse för naturvetenskap och teknik. Även utanför Danmark, såg att österrikiska utbildnings-TV hade gjort en film om honom också. Otroligt synd att det ska bli förstört, för det behövs ju faktiskt nya ingenjörer och naturvetare, nästan inget är så viktigt! Alla kan ju inte bli någonting inom media!
Citera
2017-08-26, 19:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Jag skiter i om han blir våldtagen bara han får rejält med stryk. Ändå är jag en fridens man men då det gäller Madsen är jag skitförbannad och önskar honom inget gott i framtiden.
Ja, det skiter jag också i .. däremot är sannolikheten för att han skall bli våldtagen mycket låg ...
Citera
2017-08-26, 19:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Golga
Det var en ljus Hyundai i30. Nån som vet vad PM har för bil?
Kan ju vara den mystiske tredje mannens bil, han/hon som var med och filmade innan PM och KW lämnade hamnen.
Citera
2017-08-26, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Blod i sig är inget mord fynd. Däremot att det skett en olycka.
Sant. Och styckningen i sig renderade säkert en hel del blod.
Citera
2017-08-26, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xen1cal
Faktum kvarstår, det bevisar inte att det handlar om mord.
Det vet vi inte. Polisen vet naturligtvis mer än vi, men det finns flera sätt att se om blodet kommer från en olycka eller ett mord. Det handlar om att göra det ena eller andra troligt i en domstol, och dessa bevis i sig självt är troligen inte tillräckliga. Men, kropp-i-maskindelar kan ju skiljas från djupa-sår-på-bädden. Blod och hårskrap på en kant kan, beroende på var, också tala för mord eller olycka. Så kan också mängden blod, antal skilda platser där blod funnits, och givetvis blod eller inte blod på intressanta verktyg/vapen.

Jag tror att polisen nog är rätt klara över just denna fråga, men utesluta olycka kan vara svårare än att bekräfta mord. Om blod och andra spår inte pekar i någon speciell riktning alls blir det ju svårt.
Citera
2017-08-26, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Att en tredje person setts med dem innan avfärd från hamnen kan således göra PM "mindre" skyldig, om han faktiskt släppte av KW, och att de tredje personen kanske hämtat upp henne för att kanske ge henne vård av en skada hon fått i ubåten.
Och sen fraktat tillbaka henne till ubåten så han kunde begrava henne? Ha har ju sagt han begravde henne till sjöss
Citera
2017-08-26, 19:32
Avslutad
Citat:
Sant. Och styckningen i sig renderade säkert en hel del blod.
Ja det är klart, om de typ hittat 4 liter blod eller mer.
Citera
2017-08-26, 19:34
Medlem
Ursäkta, bilen (den ljusa Hyundain) var alltså den som Emilie Meng kan ha förts bort i 2016 - det handlade inte om Kim Wall. Men vet alltså nån vad PM har för bil?
Amatörer i rymden kommer att finnas på finska Yle Arenan fr.o.m sent på kvällen 3.9. Här än länk, men nu blev jag osäker (ny på Flashback): Vad är tillåtet/förbjudet att länka till här?https://arenan.yle.fi/1-3480395
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in