2017-08-26, 16:46
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Dels är det inte så vanligt som du vill låta påskina - även om båda grova misshandlar och mord förekommer på våra anstalter (vilket inte är så konstigt eftersom som många sitter för just våldsbrott) .. Dels är det en jäkla skillnad på våldtäkt, misshandel och mord.

Våldtäkt - har hänt - är väldigt sällsynt
Mord - har hänt - också ganska sällsynt.
Misshandel - ja, ett brott som sker mer frekvent.

Jag skiter i om han blir våldtagen bara han får rejält med stryk. Ändå är jag en fridens man men då det gäller Madsen är jag skitförbannad och önskar honom inget gott i framtiden.
Citera
2017-08-26, 16:46
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uttsi
Nej, tyvärr. Men den dokumentär jag såg gick på SVT

Den har jag letat efter på nätet.
Citera
2017-08-26, 16:47
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Starback var namnet, tack. Vännen: det begås långt rysligare illdåd fångar emellan. Det har skett mer än ett mord på en medfånge på svenska anstalter. Ett ganska färskt exempel är vad som hände Anders Eklund, Englas mördare.

http://www.aftonbladet.se/story/25c8e1d2-9333-4ee2-8c32-2c196cc96212

Förståndigt nog har PM på eget initiativ begärt isolering redan på häktet. Varför då, tror du?
Tro mej: PM kommer inte att kunna se fram mot tio års lugn och ro när han väl fått sin morddom.

Sorry, Starback.

Jag är införstådd i att våld mellan interner sker.

Det finns däremot ingen våldtäktskultur i svenska fängelser. Tvivlar starkt på att det finns i de danska heller.
Citera
2017-08-26, 16:52
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Den har jag letat efter på nätet.

Hittade den https://www.svt.se/dokumentar/v-8 "Dox: Amatörer i rymden".
Den skulle man sett.

20 Februari 2017 sändes den.

Kan man hitta den på nätet, tros?
Citera
2017-08-26, 16:53
Medlem
Kan inte länka men från Expressen:
Enligt vittnesuppgifter ska de två ha iakttagit när Kim Wall intervjuade Peter Madsen flera timmar innan avfärden, då även en tredje person ska ha varit närvarande, skriver Ekstrabladet.
Polisen efterlyser nu ytterligare vittnen som sett de två innan ubåten lämnade hamnen.
Citera
2017-08-26, 16:55
Medlem
Sågs utanför verkstad
Dansk polis hade under fredagen emottagit 656 tips i saken. Enligt uppgifter till Ekstrabladet gäller några av dessa timmarna innan ubåten lämnade Köpenhamn med Peter Madsen och Kim Wall ombord. Tidningen hänvisar till flera källor som säger sig ha sett Kim Wall och Peter Madsen under timmarna innan avfärd. Enligt ett av dessa vittnen ska de två ha siktats utanför Madsens verkstad, Raket-Madsens Rumlaboratorium på Refshaleøen. Enligt vittnet sågs Kim Wall intervjua Peter Madsen samtidigt som en tredje person filmade, skriver Ekstrabladet.
Köpenhamnspolisen har inte velat kommentera Ekstrabladets uppgifter men enligt ett pressmeddelande är man mycket intresserad av uppgifter kring Kim Wall, Peter Madsen och dras gemensamma avfärd från Köpenhamn
Citera
2017-08-26, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Hittade den https://www.svt.se/dokumentar/v-8 "Dox: Amatörer i rymden".
Den skulle man sett.

20 Februari 2017 sändes den.

Kan man hitta den på nätet, tros?

Ja det var den jag såg. Med lite tur kan du nog hitta den.
Citera
2017-08-26, 17:00
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Sorry, Starback.

Det finns däremot ingen våldtäktskultur i svenska fängelser. Tvivlar starkt på att det finns i de danska heller.

Huh, var inne på en annan tråd och funderade över ev skillnader i sexualbrott mellan olika länder om detvkan finnas kulturella skillnader, danskar svär ju ofta med sexuella anspelningar likt man gör i engelskspråkiga länder, exempelvis om man tycker någon är väldigt påträngande, tjatig så kan man fräsa "Men ränn mej i röven för fan!" (och jag kommer ju att tänka på en radiosketch med Ivan Boring)
Citera
2017-08-26, 17:01
Medlem
Det var en filmare med Wall och Madsen timmarna innan vid hans ubåtsverkstad när Wall intervjuade. Frågan är om han/hon följde med i ubåten. Man nämner inte om polisen hört den här personen. Logiskt vore ju att denna filmare självmant kontaktat polisen med uppgifter. Om denne inte är involverad i mordet.
Citera
2017-08-26, 17:03
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Sorry, Starback.

Nää, du har väl aldrig fått ta del av en vittnesskildring av detta. Du tror naturligtvis inte att det är skamligt för en våldtagen fånge att gå ut med det? Du visar stor omsorg om Madsens ringmuskel märker jag. Det där med Madsens ringmuskel var mest ett skämt så det är ganska onödigt att göra den till ett diskutionsämne, tycker jag.
Senast redigerad av Starback 2017-08-26 kl. 17:06.
Citera
2017-08-26, 17:13
Medlem
Rekommenderashttp://www.dn.se/nyheter/varlden/kim-wall-en-journalistisk-rost-som-tystnat/

Mamman skriver på Facebook

"Det som gör mig vansinnig är att att jag vet att Kim hade skrivit om även den här mannen med värme. Hon hade hittat sidorna hos honom som gjorde honom begriplig."

Kims mamma var själv journalist och pappan pressfotograf.

Kim var en internationellt prisbelönt journalist som skrivit för The Guardian och Times.
Senast redigerad av Remark 2017-08-26 kl. 17:33.
Citera
2017-08-26, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Kan inte länka men från Expressen:
Enligt vittnesuppgifter ska de två ha iakttagit när Kim Wall intervjuade Peter Madsen flera timmar innan avfärden, då även en tredje person ska ha varit närvarande, skriver Ekstrabladet.
Polisen efterlyser nu ytterligare vittnen som sett de två innan ubåten lämnade hamnen.

Förtydligande. I land innan avfärd. Inte på ubåten under färden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in