2017-08-26, 18:21
Avslutad
Själv har jag en känsla av att PM har dödat förr och kanske med jämna mellanrum på typ 10 års perioder. Man borde även kolla mord i Sverige som inte blivit uppklarat om det finns möjlighet att han rört sig uppåt landet.
Skulle absolut inte förvåna mig om PM har fler saker på sitt samvete.
Citera
2017-08-26, 18:24
Medlem
Googlade lite mer och konstaterade att Emilie Mengs kropp hotades i en sjö i Borup, 60 km från Korsör när man kör i riktning mot Kögebukten och Köpenhamn.
Citera
2017-08-26, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Själv har jag en känsla av att PM har dödat förr och kanske med jämna mellanrum på typ 10 års perioder. Man borde även kolla mord i Sverige som inte blivit uppklarat om det finns möjlighet att han rört sig uppåt landet.
Skulle absolut inte förvåna mig om PM har fler saker på sitt samvete.
Jag tror inte han är en mördarmaskin. Kan tänka mig att han är skyldig till japanskans död. Möjligen. Och garanterat detta. Men det är allt. Magkänsla. Men bevis behövs ju. Och det är bra att danska polisen kommer granska andra märkliga mord.
Citera
2017-08-26, 18:40
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast Madsen har ju inga barn som han kan försumma. Ett klokt beslut tycker jag. Och frun är fri att roa sig på annat håll, om hon inte är nöjd.

Tja visst kan det vara skimrande med såna där entusiaster, antagligen har han haft ett helt koppel efter sig med lika nördiga entusiaster,
vars familjer kommit på skam, eller så har de inga familjer.

De är nog väldigt toleranta till varandras avvikelser också, för det är en extrem nördvärld, tänker jag.
Och utanför står skaran av beundrare som häpnar och vill göra reportage av deras projekt...
Det är samtidigt status att vara nörd och åstadkomma storslagna projekt.

Det ska man inte glömma. Nu försöker folk hitta alla fel med Madsens bakgrund, men han har fått mycket respekt och beundran, det ska man inte glömma.
Citera
2017-08-26, 18:42
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Jag har inte nämnt nåt antal. Nån tillförlitlig statistik tycks inte finnas eftersom samtliga inblandade är stumkäft av ren skam.

Hade jag anat att Peter Madsens ringmuskel skulle dra till sej det kopiösa och närgångna intresse som du hittills har visat den, hade jag hållit käften från början. Din fixering vid vederbörandes anus börjar lukta illa och jag undrar vad du har för intresse av det? Är det nåt mer du funderar på när det gäller själva trådämnet?

Det är du som skrev om Madsen ska bli inkontinent pga våldtäkter i fängelset, men jag antar att du bara hittar på lite som du vill.
Citera
2017-08-26, 18:44
Avslutad
Kanske tyckte han att stycka Kim var något slags konstprojekt. Frågan är bara hur han kunde vara så dum om han trodde att han skulle komma undan. Han visste ju att Kim skulle bli eftersökt på morgonen eller redan under natten då hon inte kom hem.
Citera
2017-08-26, 18:47
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men vadå? Säger han inte att vid slutet av år 2000 så är han på sitt trettioförsta år. Han är född i januari.
Petitess i sammanhanget. Det är ett misstag alla kan göra. Olofsson kunde ju få den direkta fördelen att få ha varit först med det, om det hade varit sant. Om han hade varit 29 eller 31 år 2000? Big deal.
Citera
2017-08-26, 18:49
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror inte han är en mördarmaskin. Kan tänka mig att han är skyldig till japanskans död. Möjligen. Och garanterat detta. Men det är allt. Magkänsla. Men bevis behövs ju. Och det är bra att danska polisen kommer granska andra märkliga mord.
E Meng är slående lik KW. Det är värt att utforska. Japanskan tror jag var inspiration.
Citera
2017-08-26, 18:51
Medlem
Kan det vara så att en sexmördare begår dessa dåd som en sorts reaktion på stress/ångest, alltså ungefär så som en som skär sig "flyttar över" smärtan till det ställe där kniven skär, för att känna att hen har kontroll? Adrenalinkicken vid dylika dåd måste vara enorm, och dövar säkert effektivt alla andra förnimmelser av smärta och eller stress/ångest. På det sättet funkar den säkert som en drog. Att PM dödade japanskan som ung och sen höll en paus kan tyda på att han under framgångens år var vid relativt gott mod och inte föll offer för sin lust att döda. Men när konflikterna växte och nerverna var på helspänn trängde det gamla behovet fram igen, och han dödade först Emilie Meng och ett år senare Kim Wall? Nå, detta var nu verkligen vilda spekulationer....
Citera
2017-08-26, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
E Meng är slående lik KW. Det är värt att utforska. Japanskan tror jag var inspiration.
Googlade. Och jösses vad lika de är! Kan det vara en slump?
Citera
2017-08-26, 18:53
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Petitess i sammanhanget. Det är ett misstag alla kan göra. Olofsson kunde ju få den direkta fördelen att få ha varit först med det, om det hade varit sant. Om han hade varit 29 eller 31 år 2000? Big deal.

Han har "fel" på tolv dagar väl om han är född 12 januari 1971? Han talar väl om slutet på 2000? - > I början på 2001 uppnår han åldern 30år som då är passerade och han är då påbörjad sitt 31a levnadsår. Talet han håller är på engelska och uttrycker tid på det sättet.

Jag är född 1970 och på mitt 48e år. Jag har fyllt 47 (47år är passerade) . Kan inte tekniker räkna nuförtiden?
Citera
2017-08-26, 18:55
Medlem
Är inte Madsens ålder i början på 2000-talet väldigt OT i det här sammanhanget. Nu börjar det sväva ut rejält.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in