2017-08-22, 13:08
Medlem
Kan man se tydliga grupper som är drabbade av att stängas av och inte få finnas till? Vilka minoritetsgrupper gäller det?
Citera
2017-08-22, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Hur skulle du placera flashback i detta?

Det är en kontrollerad oppositions-plattform. Det är jag nästan övertygad om. Har det inte hunnit bli det än, (efter senaste årens hårda censur kring judiska maktfrågor, kritik mot systemet överlag och nedtoningen av rasismen här) så är det på god väg att bli det. FB lyder under ett visst lands lagar, dessa lagar kan när som helst ändras om judarna vill detta.
Citera
2017-08-22, 22:22
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Fast när staten är så stor som den är i många av våra länder så leder detta till statsanpassad självcensur hos den majoritet av företag som är svågerkapitalistiska företag. Stora stater har soft power som gör att de inte behöver använda lagstiftning och statens våldsapparat, utan kan nöja sig med att antyda vad företagen ska göra mot sina kunder.

Alldeles riktigt. För att iden om att företag själva fritt väljer om de censurerar eller inte skall fungera krävs en helt från staten fristående marknad.

Och censurmekanismerna är ofta ännu mer direkta i det att det från statens sida finns ett uttalat hot om lagstiftning om inte företagen självreglerar verksamheten, dvs censurerar.

Uppfattningen att censur bara är statlig (förhands-) censur är naiv och felaktig.
Citera
2017-08-23, 06:54
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Alldeles riktigt. För att iden om att företag själva fritt väljer om de censurerar eller inte skall fungera krävs en helt från staten fristående marknad.

Och censurmekanismerna är ofta ännu mer direkta i det att det från statens sida finns ett uttalat hot om lagstiftning om inte företagen självreglerar verksamheten, dvs censurerar.

Uppfattningen att censur bara är statlig (förhands-) censur är naiv och felaktig.
I fallet USA är det dock inte så att det finns särskilt uttalade hor om att censurera. Från politiskt håll är första tillägget i konstitutionen fortfarande ganska oomdiskuterat. Krafterna som ligger på företagen är istället, också de, privata. Vi pratar om "hatgranskare" som SPLC och ADL tillsammans med privata mediabolag. SPLC skickar ut en dossier - lokaltidningen (eller nationell media för den delen) ringer "hatarens" arbetsgivare, plattformsgivare etc och ruljansen är igång.

Ingenstans i den här processen finns stora stygga staten, som libertarianer alltid skyller på. Vad som däremot finns i alla de delar jag tagit upp som absolut och helt uppenbart utmärkande entitet är juden, som vi antisemiter alltid skyller på. ADL och SPLC är judeägda och -styrda. De flesta medier är judeägda och -styrda.

Antisemitismen - när verkligheten får bestämma. Föredrar du kartan? Då kan du fortsätta med libertarianismen.

Om USA hade gjort sig av med staten imorgon hade ingenting förändrats, hade de däremot gjort sig av med juden hade de levt i ett yttrandefrihetsparadis.
Citera
2017-08-23, 13:39
Bannlyst
Kulturkriget fortsätter:

Citat:
TechCrunch blog reported that Google has partnered with ProPublica coalition and Pitch Interactive to create a data visualization tools that leverage the Google Cloud Natural Language API analytic algorithm to extract geographic and contextual information to provide journalists with a 50-state ‘Hate News Index.’

http://www.breitbart.com/california/2017/08/22/google-doubles-purging-conservative-speech/amp/
Citera
2017-08-23, 23:16
Medlem
Kurrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Nazister och islamistiska terrorister i ISIS är på ganska jämlik fot.

Nazisterna är dock än värre och detta av två anledningar. Dels är nazisterna ansvarig för i runda slänga hundra miljoner människors död, vilket ungefär är skörden av ww2, varav direkt utrotning av judar och romer uppgick till miljontals.
Precis som att kommunister är ansvariga för alla som dog i Sovjet, eller?

Man måste skilja mellan att stödja en viss (terror) organisation och att tillhöra en viss ideologi. Att stödja och propagera för terrorgärningar begådda av en viss organisation kan ses som uppmuntran/uppvigling till brott. Det samma gäller inte ideologier (eller religioner), att säga att man tillhör en viss ideologi betyder inte att man genast blir ansvarig för alla brott som har begåtts av andra personer i den ideologins namn.

Eller kanske alla muslimer ska bli fördjudna att protestera eftersom ISIS begår brott i islams namn?
Citat:
Så kom igen, hur ser ditt regelverk ut?
Jag vet inte hur exakt "mitt regelverk" skulle se ut. Jag ville bara påpeka att jag anser att det är fel att helt ignorera censur av yttrandehetsfrihet som begås av företag och hur detta påverkar yttrandefriheten i praktiken och vara nöjd så länge landet har yttrandefrihet inskrivet i landets lagar. Jag har full förståelse att man måste skydda företags rätt att fatta egna beslut för att bevara företagets rykte och därför är det en intressant balansgång hur mycket man ska göra intrång på företagens rättigheter för att skydda folkets rättigheter (tex så finns det ju vissa grupper, baserade på tex ras eller sexuell läggning, som företagen inte får avskeda baserat på dess attribut). Att göra politiska ideologier till en skyddad grupp är nog inte en bra idé, men jag kan ändå tycka att det är lite oroväckande när många stora företag systematiskt stänger ned hemsidor för en viss ideologi, hur extrem den än är. Säga vad man vill om dessa sidor så är det som sagt en stor skillnad mellan ISIS och random nazisida, så länge nazisidan inte är direkt länkad till en aktuell terrororganisation som begår brott i modern tid.
Senast redigerad av Kurret 2017-08-23 kl. 23:19.
Citera
2017-08-25, 05:02
Medlem
Citat:
Jag försöker översätta TS:
"En massa nazistiska och rasistiska sidor har fått sina privilegier återkallade".

Varför skulle detta, om det stämmer, vara dåligt?

Jag förstår vad du säger, eftersom jag har studerat ukrainska extremister, men här talar vi om folk, som inte har sådant blod på sina händer.

Den som kommer fel kan ändra sig, men bara om någon korrigerar honom/henne. Då behövs en öppen debatt. Hur många gånger har jag tvingats modifiera mina åsikter i livet? Vad händer när vissa inte kan uttrycka sina tankar? Det kan bli våldsamheter.

Locket lades på i gamla Jugoslavien. Det bevarade gamla spänningar och de flammade upp så småningom.

En lärare på¨universitetet, på den östeuropeiska delen, sade att han hade sett serbiska tanks sparade i lador. Kriget kommer, sade serberna. Ja, det kom och av andliga orsaker, som jag förstår det. Det vi tänker materialiseras till slut.
Citera
2017-08-26, 10:05
Medlem
baggebo1s avatar
Nu har de även stängt ner Stormfront. En av de äldsta WN-sidorna. Tragiskt.

På Youtube ser det numera ut såhär. t.o.m. när man vill se en judedyrkande pajas som "Jared Taylor" förklara rasskillnader:

https://twitter.com/WeWuzMetokur/status/901151754569617408

I Ohio gräver man upp 150 år gamla gravar och dumpar resterna i sjön. De som låg där slogs på fel sida i inbördeskriget.

http://www.delawareohionews.com/local-news/delaware-cemetery-begins-exhuming-bodies-of-confederate-soldiers/

Jag säger det igen, för jag tror inte folk riktigt fattar vad vi har att göra med: Människorna som nu drar igång bolsjevikrevolutionen 2.0 i USA är inte bara andliga utan ofta även biologiska arvingar till människor som mördade 60 miljoner vita kristna förra gången konservativa gav dem fri lejd.

En sak till: När judarna drar igång gaskamrarna så finns det ingen "men jag stödjer ju Israel"-klausul i världen som ger er fripass.
Citera
2017-08-26, 11:55
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
I fallet USA är det dock inte så att det finns särskilt uttalade hor om att censurera. Från politiskt håll är första tillägget i konstitutionen fortfarande ganska oomdiskuterat. Krafterna som ligger på företagen är istället, också de, privata. Vi pratar om "hatgranskare" som SPLC och ADL tillsammans med privata mediabolag. SPLC skickar ut en dossier - lokaltidningen (eller nationell media för den delen) ringer "hatarens" arbetsgivare, plattformsgivare etc och ruljansen är igång.

Ingenstans i den här processen finns stora stygga staten, som libertarianer alltid skyller på. Vad som däremot finns i alla de delar jag tagit upp som absolut och helt uppenbart utmärkande entitet är juden, som vi antisemiter alltid skyller på. ADL och SPLC är judeägda och -styrda. De flesta medier är judeägda och -styrda.

Antisemitismen - när verkligheten får bestämma. Föredrar du kartan? Då kan du fortsätta med libertarianismen.

Om USA hade gjort sig av med staten imorgon hade ingenting förändrats, hade de däremot gjort sig av med juden hade de levt i ett yttrandefrihetsparadis.

Fast så länge det inte finns lagar som förbjuder verksamheten finns det ju trots påtryckargruppers försök att begränsa din rätt att sprida din världsbild inga möjligheter att stoppa dig genom att sätta dig i fängelse och möjlighet för dig att om någon ser till att du stoppas från att använda en plattform antingen hitta en annan eller skapa din egen.
Citera
2017-08-26, 12:03
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Nu har de även stängt ner Stormfront. En av de äldsta WN-sidorna. Tragiskt.

På Youtube ser det numera ut såhär. t.o.m. när man vill se en judedyrkande pajas som "Jared Taylor" förklara rasskillnader:

https://twitter.com/WeWuzMetokur/status/901151754569617408

I Ohio gräver man upp 150 år gamla gravar och dumpar resterna i sjön. De som låg där slogs på fel sida i inbördeskriget.

http://www.delawareohionews.com/local-news/delaware-cemetery-begins-exhuming-bodies-of-confederate-soldiers/

Jag säger det igen, för jag tror inte folk riktigt fattar vad vi har att göra med: Människorna som nu drar igång bolsjevikrevolutionen 2.0 i USA är inte bara andliga utan ofta även biologiska arvingar till människor som mördade 60 miljoner vita kristna förra gången konservativa gav dem fri lejd.

En sak till: När judarna drar igång gaskamrarna så finns det ingen "men jag stödjer ju Israel"-klausul i världen som ger er fripass.

Jag har inte faktakollat faktakollarna, men enligt dem är det där med soldaterna inte sant utan källan är en satirpublikation.

http://www.snopes.com/delaware-cemetery-begins-exhuming-bodies-confederate-soldiers/
Citera
2017-08-26, 13:48
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Fast så länge det inte finns lagar som förbjuder verksamheten finns det ju trots påtryckargruppers försök att begränsa din rätt att sprida din världsbild inga möjligheter att stoppa dig genom att sätta dig i fängelse och möjlighet för dig att om någon ser till att du stoppas från att använda en plattform antingen hitta en annan eller skapa din egen.
Starta ett eget ICANN, ett eget Cloudflare och ett eget webhotel för att driva en hemsida. Yttrandefrihet enligt libertarianismen.

Så här är Anglins situation just nu:
Citat:
The up and down of the on and off is tiring and emotionally both for me and my team and no doubt for the reader as well.

Every webhost has given a different but equally nonsensical explanation for these bans, indicating that the site has officially been banned from the internet by some unseen force that gives orders on such things, and it is going to take more than a new registrar to get it back on the real internet.

On the Darknet the site shall remain until one of these five things happens:

1. I able to get it in writing from a registrar that they will not fold,
2. The government steps in and tells registrars that they do not have the ability to censor legal content,
3. A court order is given that the Daily Stormer has a right to be registered somewhere,
4. GoDaddy, my original registrar, decides to take me back, or
5. A domain outside of the ICANN system becomes accessible
https://andrewanglinblog.wordpress.com/2017/08/25/on-the-current-status-of-the-daily-stormer-and-the-weird-events-surrounding-it/
Senast redigerad av baggebo1 2017-08-26 kl. 13:53.
Citera
2017-08-26, 13:50
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Jag har inte faktakollat faktakollarna, men enligt dem är det där med soldaterna inte sant utan källan är en satirpublikation.

http://www.snopes.com/delaware-cemetery-begins-exhuming-bodies-confederate-soldiers/
OK, bra. Det kändes extremt även under detta extrema klimat. Tack för tillrättavisningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in