Citat:
Ursprungligen postat av
tintin-
Till Legionen drar man ENSAM och man försöker INTE få en massa uppmärksamhet med ett påstående om att man "I FRAMTIDEN" planerar att åka ner. Du är en fjant. Glöm din jävla svenneträning, bänkpress och annat trams. Öva på att stå 3h bredvid din säng innan läggdags. Och spring milen på typ 40 min. I kängor alltså. Helst utan sulor. Du behöver inte kunna lyfta 5 kg i bänkpress.
Hej, jag kan sympatisera med din kritik om att det är enkelt o prata om det och sen inte göra det. Men jag ser inget fel att prata om det i denna tråden, tråden handlar väl ändå om legionen så det är väl knappast något fel att skriva om sina tankar här? Jag har bestämt mig till 100% att jag ska söka in och jag kommer att göra det.
Jag tackar för din åsikt om träning, du har nog helt rätt!
Citat:
Ursprungligen postat av
borriz
Hur har det gått Noreld?
Det har gått bra hittills. Det jag har gjort för att förbereda mig är att jag har tränat ganska hårt i sommar(började gå i dessa tankar redan i våras). Sedan jag skrev första inlägget så har jag också testa mig psykiskt för att se om jag klarar av ett militärliv, jag bodde ute i skogen i tält ifrån 16/8 till 25/8 i syfte att simulera att vara ute i fält och se hur jag reagerar, med begränsat med mat och samma kläder under hela tiden. Har utvärderat upplevelsen under förmiddagen, och resultatet har stärkt mitt självförtroende för det jag ska göra nästa sommar, även om jag var hungrig och trött så klarade jag det utan att bryta ihop. Jag vet inte hur länge man bör klara att vara ute på det viset men jag tänker att jag ska testa igen innan vintern och se om jag klarar fler dagar samt att jag går längre sträckor varje dag.
Vad skulle ni säga?
Citat:
Ursprungligen postat av
borriz
Jag tänkte om han kommit på andra tankar nu när terminsstarten ligger en dryg månad bort.
Nej då! Trivs inte i den akademiska världen och är bara kvar för att avsluta det jag påbörjade för 2 år sedan.