2017-08-26, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Se där. Bra info! Har du länk?

Här är länken till artikeln där det framgår att flera vittnen sett KW tillsammans med en fotograf och PM vid den senares verkstad flera timmar före ubåtsfärden:

http://ekstrabladet.dk/112/vidner-saa-kim-og-peter-madsen-timer-foer-afgang/6792131
Citera
2017-08-26, 00:37
Medlem
mb20guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quinz
Väldigt kusliga bilder.

Okej, väldigt intressant! Jag klickade mig vidare bland bilderna och hittade ett album som heter "Submarine ballet / Ubådsballet", bilder från 2009 där de hade någon sorts konst/ballet uppvisning på Madsens ubåtar Nautilus och Kraka. Kanske inget märkvärdigt men jag noterade kvinnorna som sitter på ubåten, klädda i röda peruker. Någon koppling till Kim som också hade rött hår? kanske satte igång någon typ av fantasi om rödtoppar på hans ubåt. Så märkligt allting, ah ni får bedöma det själva.

https://flic.kr/p/6NtvSd

https://flic.kr/p/6NwXZG

Hela albumet: https://flic.kr/s/aHsjnm7YD2

http://www.liveartinstallations.com/art/?p=178

Madsens Half Machine sekt gäng. Att han är knäpp råder väl inga tvivel om
Citera
2017-08-26, 00:38
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Nu står det i Extrabladet att vittnen sett dem tillsammans flera timmar innan avgång med ubåten utanför hans verkstad. Då fanns en fotograf/filmare med. Alltså stämmer min tidigare teori om att de bestämt träff i verkstaden för intervju. Ubåtsutflykten var nog ett spontant utfall av Madsen och då fick inte fotografen följa med. Det förklarar oxå hennes klädsel. Hon var inte beredd på en tur denna kväll.

Känns svårt ta in tankar som att det kanske bara gick nån timme,eller ens det från mordet till styckningen av kroppen,det känns extremt ovanligt att prata normalt med en person man aldrig träffat och en stund senare har huvudet kapats, extremt ovanligt av en dansk mediakändis i vart fall, kannibaler i nya Guinea kanske gör så men det är en annan livsstil i den världen.
Och tror det är uteslutet att detta var första gången för PM,
Inget man bara gör plötsligt så där,vid 46 års ålder, något fromt lamm var knappast PM
Men vänner bedyrar att han aldrig gjort våld mot nån innan,det jag läst hittills. Bara att han är original och extremt annorlunda.
Citera
2017-08-26, 00:40
Medlem
GilGrissom82s avatar
Just idag, den 26 augusti, skulle ha varit en stor dag för PM.

https://ing.dk/blog/flight-alpha-nu-samlet-klar-hab-opsendelse-26-august-2017-201055

Denna raketuppskjutning hade han förmodligen planerat och förberett sedan länge. Istället sitter han i häkte.

Förresten, lägg märke till bilden en bit ned på sidan, med PM och tjejen i u-båtstornet. Undrar vad hon tycker om honom nu
Citera
2017-08-26, 00:42
Medlem
trngws avatar
Intressant info om att KW träffade PM flera timmar innan i verkstaden, och då med fotograf. Då kan man som sagt misstänka att intervjun tog plats där, på land. Vilket då också, som sagt, förklarar hennes klädsel, som förbryllat mig lite tidigare.

Det förklara också varför hon ser så glad och avslappnad ut på bilderna där man ser henne i ubåten. Hon ser mycket mer ut som hon är på väg ut på en avslappnad nöjestur, än som om hon är i färd med att sätta igång att arbeta och utföra en intervju.

Det skulle då innebära att turen med ubåten var en ren nöjestur, intervjun var redan avklarad. Så det betyder att KW fått tillräckligt förtroende för PM under intervjun tidigare under kvällen/eftermiddagen, för att ensam åka med honom i hans ubåt, spontant. Har svårt att tro att hon då, där, skulle sätta igång och ställa mer djupgående intervjufrågor, än vad som redan avhandlats på land, som dessutom skulle vända på hela steken, så att säga. Hade hon märkt att vissa frågor fick honom ur balans hade hon nog inte åkt med i ubåten, än mindre fortsatt med mer djuplodande frågor.

Detta antyder då alltså i ännu högre grad än tidigare att det var mer eller mindre planerat av PM att "hitta på något" med henne ombord på ubåten, såvida det inte var en olycka som han säger (vilket jag inte tror en sekund på).
Senast redigerad av trngw 2017-08-26 kl. 00:44.
Citera
2017-08-26, 00:45
Medlem
mb20guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Ubåten låg ju vid kajen nära labbet och skulle ju ha åkt till Bornholm morgonen därefter. Den kanske redan var riggad för tur. Han erbjöd väl henne en provsväng just för att han "tände till" på henne.

Låter logiskt och i så fall kanske han misstolkade anledningen till att hon tackade ja. Han trodde han skulle få till det medan hon såg det som en chans att dyka djupare i hans psyke och få mer stoff till sin artikel. När Madsen insåg detta gick allt åt helvete...
Citera
2017-08-26, 00:46
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
ekstrabladet.dk gillar inte min webbläsare, så jag kommer inte in på siten för att kunna läsa artikeln. Vad är det de skriver mer?

Edit:

Tack för länk, men trots att jag stänger av allt som har med annonsblockering att göra så kan jag inte komma åt artikeln. Grrr och blä.

Länken funkar bra hos mig (har inte annonsblockering).
Citera
2017-08-26, 00:50
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy
http://www.liveartinstallations.com/art/?p=178

Madsens Half Machine sekt gäng. Att han är knäpp råder väl inga tvivel om

Tyckte snarare att det var vackert och nyskapande. Kultur har många uttrycksformer. Och jag kan ju beundra Madsens förmåga att skapa PR för sig själv. Att få med sig alla dessa internationella dansare, en symfoniorkester, koreografer m.m. och använda sin ubåt som bas för skapandet. Genialt.

MEN - jag undrar om hans intresse för de här konstarterna slagit över och han blandar ihop vardag med konst, så att han ville använda Kim för någon form av installation. Hon gör motstånd och allt går överstyr? En av många teorier....
Citera
2017-08-26, 00:51
Medlem
PM har nok drept før
Citera
2017-08-26, 00:52
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Det är en slags konstinstallation. Inget som jag ser som något konstigt. Det som sticker ut är att Madsen sitter där i tornet som något jag vet inte vad. Fast det är väl också en del av det konstnärliga kan jag tänka. Röda peruker? Hmm. Nä,

Överanalysera inte.

"något jag vet inte vad" du klädde mina känslor i ord. Roligast idag haha.
Tror inte heller rött hår har någonting med detta att göra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy
Låter logiskt och i så fall kanske han misstolkade anledningen till att hon tackade ja. Han trodde han skulle få till det medan hon såg det som en chans att dyka djupare i hans psyke och få mer stoff till sin artikel. När Madsen insåg detta gick allt åt helvete...
Precis, hon kanske såg chansen att ställa lite med djuplodade personliga frågor till honom, på tu man hand, utan fotograf. Å andra sidan har hon sin mobil i handen då hon står i tornet så någon bild fick hon säkert till. Han använde nog ubåten som raggningsverktyg. Säkert har han fått omkull kvinnor tidigare där nere. Men Kim var nog professionell och avböjde... Vilket blev hennes död. Madsen är tydligen inte en snubbe som tar ett nej...
Citera
Medlem
0x539s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Vi har i grunden två alternativ. Antingen är han känslolös och helt kall. Eller också är hans kollegors uttalanden att han är empatisk sann.

En "empatisk" människa styckar inte en kropp oavsett om dödsorsaken är en olycka eller mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in