2017-08-26, 00:24
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Nu står det i Extrabladet att vittnen sett dem tillsammans flera timmar innan avgång med ubåten utanför hans verkstad. Då fanns en fotograf/filmare med. Alltså stämmer min tidigare teori om att de bestämt träff i verkstaden för intervju. Ubåtsutflykten var nog ett spontant utfall av Madsen och då fick inte fotografen följa med. Det förklarar oxå hennes klädsel. Hon var inte beredd på en tur denna kväll.
Se där. Bra info! Har du länk?
Citera
2017-08-26, 00:24
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quinz
Väldigt kusliga bilder.

Okej, väldigt intressant! Jag klickade mig vidare bland bilderna och hittade ett album som heter "Submarine ballet / Ubådsballet", bilder från 2009 där de hade någon sorts konst/ballet uppvisning på Madsens ubåtar Nautilus och Kraka. Kanske inget märkvärdigt men jag noterade kvinnorna som sitter på ubåten, klädda i röda peruker. Någon koppling till Kim som också hade rött hår? kanske satte igång någon typ av fantasi om rödtoppar på hans ubåt. Så märkligt allting, ah ni får bedöma det själva.

https://flic.kr/p/6NtvSd

https://flic.kr/p/6NwXZG

Hela albumet: https://flic.kr/s/aHsjnm7YD2

Kim hade väl inte rött hår? På den mest cirkulerade bilden hade hon i alla fall bruna ögon och mörbrunt hår. (Helt motsatt sin mors ljusa färger för övrigt. Vem var hennes far?)

Jag tror att M helt enkelt var desperat att dra in pengar, på vilket vis det vara må.
Citera
2017-08-26, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja, håller med. Har, i ganska liknande ordalag.., varit inne på detta. Man undrar onekligen hur det är fatt med PM, periskopet verkar inte riktigt gå hela vägen upp. Eller så filar han på en grandios masterplan för vilken hans utspel och förnekanden enligt hans förmenande är nödvändiga komponenter.

Kanske är Mr Hugo inne på något; att han helt enkelt har för svårt att ta till sig vad han faktiskt har gjort. Kan man utesluta att han gått in i nån sorts förnekelsechockfas som han ej tagit sig ur; att han alltså verkligen/seriöst inte kan se sig som dräpare/styckare och bara skakar på huvudet åt alla såna anklagelser?
Menar inte att det är sannolikt men som förklaring till hans hållning.
Vi har i grunden två alternativ. Antingen är han känslolös och helt kall. Eller också är hans kollegors uttalanden att han är empatisk sann.

I det senare fallet är det fullständigt rimligt att han just nu mår riktigt dåligt. Dvs att hans frivilliga isolering inte ens behöver vara för att inte bli uppspöad utan för att han inte klarar av att se andra människor i ansiktet just nu.
Citera
2017-08-26, 00:26
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Vem av dem var PM? Kan du ange en tidsangivelse i filmen och beskrivning om det nu syns flera personer vid den tiden. Jag lyckas då inte känna igen honom.

Kan det vara den glasögonprydde killen 1.06 in i filmen, som står och tittar på när den äldre killen instruerar?
Citera
2017-08-26, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Här finns högupplöst bild. Zooma in naglarna.
http://timedotcom.files.wordpress.com/2017/08/peter-madsen.jpg?quality=85
Perfekt bild. Normalt skulle jag gissat på olja, med tanke på hans hobby. Blir däremot så väldigt svårt att inte fokusera på blod i detta fall.

Tack och lov behöver inte polisen gissa.
Citera
2017-08-26, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Nej men ekdtrabladet.dk och inlägg för ca 30 min sedan. "Vidner har sett...
Citera
2017-08-26, 00:29
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ubåtsutflykten var nog ett spontant utfall av Madsen och då fick inte fotografen följa med. Det förklarar oxå hennes klädsel. Hon var inte beredd på en tur denna kväll.

Men är det så med en ubåt (denna ubåt)?

Hur mycket tid kan man realistiskt tänka sig, att det behövs att förbereda ubåten för en kvällstur ? Det är ju lite mera grejer att hålla styr på, än om man plockar ut en daycruiser på en spontantur.

Men visst, du har poänger med klädseln och det skulle kunna vara en förklaring till varför sambon larmade, och polisen "tände till" så snabbt.
Citera
2017-08-26, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Han kanske inte hade vatten i tankarna för tvätt. Men han hade ju ett helt hav att tvätta sig i och saker att gräva ur naglarna med. Kan han har rengjort naglarna och inte fått bort allt, så han grejade lite med motorn för att få olja under naglarna? Eller glömde han bort naglarna alternativt fick besök av fiskarna för tidigt, så han inte hann peta under naglarna?
Jag tror inte ubåten har ång-dusch och skrubb-borstar + nagelborstar. Han kan duscha bort smuts och svett men styckningsspår är inte lätt att bli av med.
Citera
2017-08-26, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
http://ekstrabladet.dk/112/vidner-saa-kim-og-peter-madsen-timer-foer-afgang/6792131
Citera
2017-08-26, 00:32
Medlem
mb20guys avatar
Om man läser tex https://harpers.org/archive/2017/07/the-weekly-package/ skriven av Kim Wall så kan man ju ana att hon planerat att göra något djupare och ingående personporträtt av Madsen. Hon verkar varit den typen av journalist. Vilket innebär att hon med största sannolikhet kan ha trampat på några ömma punkter. Tex.

- Relationen med den djupt konservativa fadern som endast lät honom träffa sin mor någon gång per år
- Relationen med modern. Kanske ännu mer komplicerad och laddad?
- Madsens alla konflikter under åren med kollegor journalister etc
- Madsens swingers liv i fetisch miljöer
- Hans utanförskap som ung
Citera
2017-08-26, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Men är det så med en ubåt (denna ubåt)?

Hur mycket tid kan man realistiskt tänka sig, att det behövs att förbereda ubåten för en kvällstur ? Det är ju lite mera grejer att hålla styr på, än om man plockar ut en daycruiser på en spontantur.

Men visst, du har poänger med klädseln och det skulle kunna vara en förklaring till varför sambon larmade, och polisen "tände till" så snabbt.
Ubåten låg ju vid kajen nära labbet och skulle ju ha åkt till Bornholm morgonen därefter. Den kanske redan var riggad för tur. Han erbjöd väl henne en provsväng just för att han "tände till" på henne.
Citera
2017-08-26, 00:34
Medlem
80231s avatar
Citat:
Nej men ekdtrabladet.dk och inlägg för ca 30 min sedan. "Vidner har sett...
ekstrabladet.dk gillar inte min webbläsare, så jag kommer inte in på siten för att kunna läsa artikeln. Vad är det de skriver mer?

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Här är länken till artikeln där det framgår att flera vittnen sett KW tillsammans med en fotograf och PM vid den senares verkstad flera timmar före ubåtsfärden:

http://ekstrabladet.dk/112/vidner-saa-kim-og-peter-madsen-timer-foer-afgang/6792131

Tack för länk, men trots att jag stänger av allt som har med annonsblockering att göra så kan jag inte komma åt artikeln. Grrr och blä.
Senast redigerad av 80231 2017-08-26 kl. 00:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in