Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Det är en sak som jag inte har förstått. Det sägs att "mannen i pilotglasögon" sågs tillsammans med Helena inne på stadshotellet och att han bland annat hjälpte henne att ringa vid 01:30. Sedan "minns han inget mer". (Jo, tjena!) Samme man sågs med Helena på Marieholmsbron. Det som stör upplägget ganska mycket är att Helena ska ha träffat BW utanför stadshotellet när hon skulle gå hem, de växlade några ord och BW säger att han gav Helena en kram och att det var allt. (Säger han, alltså.)
Nu uppstår den märkliga frågan: Var i hela friden var då "mannen i pilotglasögon" som hade hängt på Helena inne på stadshotellet? Försvann han när BW och Helena samspråkade några minuter - för att sedan typ "jaga ikapp" Helena? Jag får inte ihop detta.
Enligt uppgifter drog BW ner till stan - berusad och förbannad - runt 01:30. Vad gjorde han när han väl kom ner till stan? Hängde han utanför stadshotellet hela tiden? Eller betalade han och gick in (eller "snackade han sig in")? För om BW inte gick in på stadshotellet kan han ju inte gärna vara "mannen i pilotglasögon", som ju enligt uppgifter ska ha varit där och hängt på Helena. Men om han slank in kan han ju mycket väl vara det. Återigen uppstår frågan: Om "mannen i pilotglasögon" är "XX" och var på stadshotellet men BW samtidigt var bara utanför ... Vart blev då "mannen i pilotglasögon" av när Helena och BW samspråkade? Gick han upp i rök de minuterna?
Att "mannen i pilotglasögon" inte ska ha nämnts på Flashback behöver inte vara sant. Vi kan fortfarande ha att göra med andra personer än KM.
Jag får inte ihop det.
Om KM är "Pilot" kan han efter att ha blivit avvisad
på avstånd ha följt efter HA när hon lämnade Stadt, sett hur hon träffade på BW utanför och kramade honom "hej då" och därefter följt efter henne. Eller, om BW är "pilot" så måste han ha gått in på Stadt sista timmen/halv timmen innan dom stängde och där inne ha klängt på Helena, som vänligt men bestämt avvisade sin onyktre kompis. Dom lämnar sedan stället tillsammans, BW kanske bad om ursäkt för sitt jobbiga beteende, dom kramades och skiljdes åt som vänner men BW kunde inte släppa tanken på Helena och följde därför efter henne.
Nej det behöver inte vara sant att "mannen i pilotglasögon" aldrig har nämnts på Flashback, men det känns ju väldigt onödigt att PW hävdar att så är fallet om det nu inte är så eller hur? Bättre att vara tyst och inte säga något om Flashback i sådant fall kan jag tycka.