2017-08-25, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det är inte polisen som bestämmer över om en häktad har rätt att se på tv och läsa tidningar. Det är domstolen.

Inte i Danmark tydligen. Enl uppgift från tråden.
Citera
2017-08-25, 21:39
Medlem
Flor-Idas avatar
Någon som vet vad PMs mor jobbade med? Var hon journalist? Var hon rödhårig?
Citera
2017-08-25, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Snickesnack! Han ser inte alls klen ut på något sätt. Inte biffig heller utan normalbyggd och jag skulle tro att han är rätt spänstig med tanke på att han mekat med stora maskiner hela dagarna i flera år.
Från durk till däck är det nog inte riktigt 3 m, lite drygt 2 m skulle jag säga. Ubåtens diameter är 2 m, däcket sticker upp en bit över toppen på den cylindriska delen av skrovet men så är durken en bit över botten i cylindern. Men tyngdpunktshöjningen är ju det viktiga när man ska lyfta något och den var nog c:a 3 m.

Neka till styckningen kan han göra bäst fan han vill, det är ändå ingen som tror honom nu när kroppen tydligen är styckad med mening. Det intressanta gällande möjligheten att få ut en hel kropp genom luckan tycker jag är att om han skulle klarat det men ändå styckat henne så pekar det på att han helt enkelt gillar att stycka folk, inte att han var tvungen för att få ut kroppen.

Hur vet du det?
Det är väl för fasen bara för idioterna till polisen att prova med en docka som väger samma som kim om det det överhuvudet taget är möjligt för en person att baxa dockan upp igenom torn luckan hel.
Då får dom motivet till styckningen.
Citera
2017-08-25, 21:41
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Det ser ut som att det skulle vara blod runt näsan och stänk runt mun och skäggstubb. Jag vidhåller att han är kannibal.

Iaf så har han gosat med liket. Helt klart, varför skulle han inte tagit sig ett bett. Hoppas polisen har koll på det. Finns det ett specifikt straff för kannibalism, jag menar utöver skändningen?
Citera
2017-08-25, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jannexx
Det är väl för fasen bara för idioterna till polisen att prova med en docka som väger samma som kim om det det överhuvudet taget är möjligt för en person att baxa dockan upp igenom torn luckan hel.
Varför skulle polisen vara idioter? Om det råder tveksamheter här så, ja, polisen kommer naturligtvis att testa/rekonstruera det. Såvida inte PM börjar sjunga och sjunger plausibla och rimliga sånger...
Citera
2017-08-25, 21:43
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Det är inte polisen som bestämmer över om en häktad har rätt att se på tv och läsa tidningar. Det är domstolen.
I Danmark är det åklagaren. Det är bara isolering som bestäms av domstolen.
Citera
2017-08-25, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jannexx

Det kan de gobetvis höra men, det handlar fortfarande enligt mig m.fl. Inte om tornet utan luckan framför. Har du inte sett bilderna???
Citera
2017-08-25, 21:46
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Han nekar till griftefridsbrott också.

Det kan han inte göra? Han har redan erkänt att han begravt henne till havs. Redan där är det väl brott mot griftefriden.
Citera
Medlem
trngws avatar
Citat:

Jo! I Danmark är det polisen, det förklarades utförligt i artikeln där jag läste att han fick se på TV.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Finns det ett specifikt straff för kannibalism, jag menar utöver skändningen?

Är ej säker men tror att skändningen konsumerar kannibalismen isf.
Citera
2017-08-25, 21:47
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det kan han inte göra? Han har redan erkänt att han begravt henne till havs. Redan där är det väl brott mot griftefriden.

Tveksamt att det är ett brott mot griftefriden att begrava någon, lätt paradoxalt.
Citera
2017-08-25, 21:49
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Är ej säker men tror att skändningen konsumerar kannibalismen isf.

Konsumeras brott i Danmark på samma vis som i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in