2017-08-25, 20:35
Medlem
Bunnys avatar
Hej
Matlåda är den vanligaste lunchen på många arbetsplatser. En del har rester från gårdagens middag, andra köper frysta färdigrätter, en del håller sig konstant till några mackor, somliga har ett paket fil och en påse müsli stående på jobbet. Varianterna är många, och en del framstår nog som udda.

Vilka erfarenheter har du av att folk har konstiga/annorlunda/udda matlådor eller lunchvanor på ditt jobb, eller på något av dina tidigare jobb?

Berätta, och låt oss andra ta del av vad du upplevt
Citera
2017-08-25, 20:37
Medlem
Hade ett jävla as som älskade surströmming när vi praktiserade ute med ett byggföretag, det jävla siktet stank i hela byggnaden.
Citera
2017-08-25, 20:39
Medlem
4yoonlys avatar
Har väl ingen super historia direkt...
Men jag var praktikant och så även han på ett företag. Jag hade ett par mackor han hade typ 7 rätters kinamat (med alla bestick, sked, och pinnar osv)...

Vi var väl 14-15 har jag för mig. Och mackorna fick jag ju själv göra givetvis så jag tyckte det var lite knepigt. Tills han förklarade att hans mamma och pappa drev en kina restaurang.

----edit

Själv dock har jag kört allt... som företagsköket tillåter :-) dvs allt ifrån egenlagad 3 rätters till frysmat samt vattenkokar nudlar...
Citera
2017-08-25, 20:43
Medlem
Sjukt många på mitt jobb verkar ha dille på fisk och det ska alltid värmas i micron. Det luktar fan sjukt äckligt.

Sen är där en som en dag i vecka kör makaroner, blodkorv lingon och råriven morot allt blandat som en pytt i panna. Det tycker jag är lite konstigt.

En kvinna äter alltid två smörgåsar till lunch, en med skinka en med salami.
Hon har alltid smörgåsarna i sin ficka och plockar fram dem till lunchen.
Nasty!!!
Citera
2017-08-25, 20:45
Medlem
På mitt förra jobb hade jag en kollega som körde samma mat en hel vecka i rad och sen nästa vecka car det något nytt.

Tex
vecka 1 var det potatismos och falukorv hela veckan.
vecka 2 var det potatis och något kött hela veckan.
vecka 3 var det spaghetti och köttfärssås osv.

Han tyckte det var lättast så eftersom han slapp göra mat varje dag.
Citera
2017-08-25, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
På mitt förra jobb hade jag en kollega som körde samma mat en hel vecka i rad och sen nästa vecka car det något nytt.

Tex
vecka 1 var det potatismos och falukorv hela veckan.
vecka 2 var det potatis och något kött hela veckan.
vecka 3 var det spaghetti och köttfärssås osv.

Han tyckte det var lättast så eftersom han slapp göra mat varje dag.

Är det konstigt med storkok? Jag lagar fyra likadana matlådor varje söndag till jobbet.
Citera
2017-08-25, 21:11
Medlem
jorgenstorm99s avatar
Är det inte White trash att luncha på frysta maträtter , ex Findus? Har en på jobbet som gör det. Endast hon. Hon ser ut som WT, snackar o beter sig som WT. Intet överraskad att hon kör Findus till lunch.

För övrigt, är folk som kör Findus till lunch (ganska regelbundet) för lata för att laga mat och för snåla för att käka lunch ute?
Citera
2017-08-25, 21:17
Medlem
Körde kräftor och bira en dag på jobbet när jag var i 18års åldern. Kändes helt rätt!
Citera
2017-08-25, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorgenstorm99
Är det inte White trash att luncha på frysta maträtter , ex Findus? Har en på jobbet som gör det. Endast hon. Hon ser ut som WT, snackar o beter sig som WT. Intet överraskad att hon kör Findus till lunch.

För övrigt, är folk som kör Findus till lunch (ganska regelbundet) för lata för att laga mat och för snåla för att käka lunch ute?

Tycker det låter värre att ha med sig en slabbig låda med något gammalt hopkok som man slängt ihop dagen innan, som sen stått i någon äcklig kyl med andras hopkok och som till råga på allt sedan körs i en förmodligen ganska sunkig micro. Jag hade mycket hellre ätit en färdigrätt. Ev. är både och ganska WT, de flesta hade nog valt att gå ut och äta om de bara hade haft råd.
Citera
2017-08-25, 21:25
Medlem
I unga fattiga år blev det en gång pulverbea och snabbmakaroner. Vidrigt när jag tänker på det.
Citera
2017-08-25, 21:26
Medlem
Har en rumän på jobbet, alltså hur jävla många varianter på rödbetor i maten finns det?
Citera
2017-08-25, 21:27
Medlem
En på mitt förra skift lag åt alltid mat ur glasslådor från hemglass sådana stora jäklar i plast. Oftast fylld till brädden av makaroner o korv enda han åt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in