2017-08-25, 19:33
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Snarare bjudit henne på något piller i hopp om att få göra vad han vill med henne, men det gick inte som planerat.

Jag tror att hela det här konceptet med att åka romantisk ubåt och sen bli hittad styckmördad är unikt och inte planerat alls.

Konceptet kommer att kallas att bli "Kimwallad".

Tror inte han gett henne något piller. Det lär inte undgå en person att denne blivit drogad, och det lär nog även Madsen förstå.
Citera
2017-08-25, 19:36
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Ursäkta om detta har tagits upp tidigare, men något jag inte får ihop om det handlar om mord är avsaknaden av klösskador etc. på Madsen från att Kim försvarat sig.

När han återfanns hade han antingen torkat blod eller sår vid ena näsborren. Sen vet vi ju inte hur hans kropp ser ut under overallen. Dessutom kan han ju ha slagit ned henne bakifrån. Alternativt drogat henne.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-08-25 kl. 19:40.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Och OM det skulle finnas tunga prylar i ubåten, så får man väl räkna att de rimligtvis varit några stycken som samarbetat med att få dit den ändå och många saker kom nog dit innan u-båten var hel.
Just batterier har ovanan att de kan gå sönder och behöva bytas, även om kvalitén numera är rätt bra. Men det är lite förvånande om inte PM har någon smidig lösning att lyfta upp/ner saker i den viktklassen utan att behöva rigga större grejer.

Räcker ju att han har en tyngre kylväska med mat t ex så blir det omedelbart tråkigt att klättra ner/upp eftersom det inte ens finns plats att hålla väskan bredvid sig - och ingen vill klättra med en hand om man inte behöver. Kanske har PM nöjt sig med att bara fira upp/ner med löst rep och hellre firat flera gånger när han gör städjobb etc.
Citera
Medlem
redan vid ung ålder hade Madsen intresse av ubåtar och teknik. Kanske han bevittnade torson av japanen vid ung ålder, kanske han läste om det i tidningarna och fantasierna började komma. kanske hans far var mördaren till jappsen. en ubåt. göra vad du vill med en kvinna där ingen kan höra henne skrika. med så mycket emot han, så funderade han på självmord. men när KW ville träffas så såg han sin chans att utöva sina fantasier han burit sen mordet för över 30 år sen. men han ångrar sig efter han dödat KW. han tar en rad beslut som kommer visa sig ödesdigert i ett förhörsrum. Enda anledningen han inte kom undan var att han planerade att försvinna i djupet med ubåten.
Citera
2017-08-25, 19:39
Avslutad
http://www.bt.dk/fra-editorial/anette-drabet-kan-fbi-agent-finde-hendes-morder
Här står det att Anette var korrespondent . I BT.DK.
Citera
2017-08-25, 19:41
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursäkta om detta har tagits upp tidigare, men något jag inte får ihop om det handlar om mord är avsaknaden av klösskador etc. på Madsen från att Kim försvarat sig.

Avvärjningsskador menar du? Det syns ju en del småsår på hans händer och framför allt ser ut att vara ett rivsår på vänster näsvinge som skulle kunna vara något sådant, men svårt att bedöma utifrån ett foto som är uppförstorat och där färgåtergivning och skuggbildningar kan förvilla och få det att se ut som något det inte är. Märken finns dock lite varstans på honom på händer o i ansikte. Runt naglarna där det ser ut som det skulle kunna vara blod är väl mest påtagligt, och som en tidigare postare skrev så bör händerna ha varit nerdoppade i något för att de ska få dylikt utseende.
Citera
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
redan vid ung ålder hade Madsen intresse av ubåtar och teknik. Kanske han bevittnade torson av japanen vid ung ålder, kanske han läste om det i tidningarna och fantasierna började komma. kanske hans far var mördaren till jappsen. en ubåt. göra vad du vill med en kvinna där ingen kan höra henne skrika. med så mycket emot han, så funderade han på självmord. men när KW ville träffas så såg han sin chans att utöva sina fantasier han burit sen mordet för över 30 år sen. men han ångrar sig efter han dödat KW. han tar en rad beslut som kommer visa sig ödesdigert i ett förhörsrum. Enda anledningen han inte kom undan var att han planerade att försvinna i djupet med ubåten.

Jag tror inte han ångrar sig.

Om det var hans livsdröm att styckmörda en kvinna i en ubåt så har han ju nått målet i livet.

Han känner nog att det var "the time of his life" och han njöt av varje skrik. ( Jag går inte in i detaljer men ni fattar ).

En sådan njutning gör att han känner att han kan dö lycklig. Så sjuk är han då förmodligen.
Citera
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Han åkte alltså till en plats i närheten?

Som andra varit inne på - ger man efter för lusten att mörda vid 15 så har man en ordentlig lista. Man väntar inte 28 år för att begå ett slarvigt mord/dråp.
Det finns många oupplösta mord. Det har gåt så lätt hittills så han började slarva på ålderns höst.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julemand
http://www.bt.dk/fra-editorial/anette-drabet-kan-fbi-agent-finde-hendes-morder
Här står det att Anette var korrespondent . I BT.DK.
Jag hittade det och lade till ett edit där jag rättade mig

(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Citera
2017-08-25, 19:42
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
När han återfanns hade han antingen torkat blod eller sår vid ena näsborren. Sen vet vinju inte hur hans kropp ser ut under overallen. Dessutom kan han ju ha slagit ned henne bakifrån. Alternativt drogat henne.

Polisen borde tittat under overallen och det tog ett bra tag innan rubriceringen ändrades. Om de blivit osams till den grad att han känner att han vill mörda henne känns det osannolikt att hon vänt ryggen mot honom. Känns uteslutet att han drogat henne p.g.a den planering som krävs.

Jag tror att han dödat henne men jag kan inte få fram något vettigt scenario hur det har gått till.
Citera
2017-08-25, 19:46
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men borde han då inte nu erkänna brott mot griftefriden/styckningen?

Nekar han till styckningen då? Har inte följt msm rapporteringen jättenoga.
Citera
2017-08-25, 19:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Tror inte han gett henne något piller. Det lär inte undgå en person att denne blivit drogad, och det lär nog även Madsen förstå.
Fast det har väl ingen betydelse om hon märker det efter att hon fått drogen i sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in