2017-08-25, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De sitter inte isolerade som här. Och som kvinnomördare och styckare står han lågt på rangskalan. De andra internerna gillar honom inte så han har bett att få sitta isolerad.

Man sitter inte isolerad i häkte här heller, det är en stor fritidsgård. Man låses in ett antal timmar om dygnet (aka isolering), sen har alla en gemensam plats.
Sen finns det såklart undantag, men med tanke på den "låga" misstankegraden PM just nu är häktad för så har han säkert samma rättigheter som en biltjuv, om inte mer. (Läs tillgång till tv).
Citera
2017-08-25, 17:02
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Vet att brott mot griftefriden ger max 6 månader i DK.
Det PM sitter häktad för ger minst 4 månader och max 8 år. (Om han döms för detta så lär han sitta iaf i 8 år, maxstraff)
Tror inte de andra sakerna adderas på straffet.
6 månader för att stycka en person som drabbats av en olycka och dött, och slänga de styckade delarna över bord, känns lite klent. Tippar att man inte tagit höjd i lagen för att det som nu hänt kan inträffa
Citera
2017-08-25, 17:02
Medlem
Citat:
Skitsnack!

Exakt min tanke när jag såg inlägget.
Lögndetektor används i vissa stater i USA men inte någonstans räcker ett sådant test som bevis, det ogillas direkt. Att det finns WT som fortfarande tror på lögndetektorns makt i USA är skrämmande.

Tekniken används i USA, Canada, Israel, Indien och Australien, undrar varför det är så få länder som använder det...

Även Belgien använder lögndetektortest, men orsaken till att så många tycks tro på dess tillförlitlighet och bruk inom rättsväsendet stavas onekligen Hollywood.
Citera
2017-08-25, 17:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Minns det fallet väldigt dåligt men var det inte oklarheter om hur hon dött, att flera personer kunde vara inblandade och att det handlade om kriminella personer. I detta fall handlar det om enbart två personer på ett synnerligen avgränsat område och med mycket egendomliga förklaringar från PM.
Nej, hon skall ha befunnit sig ensam med "Greven" när skottet gick av -- han gav olika versioner, dels "olycka" dels "självmord".

De övriga kontaktar han senare och då för att undanröja kroppen. De var inte på plats när hon sköts.
Citera
2017-08-25, 17:04
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brothersinarms
Det finns och heter antisocial personlighetsstörning.

Citat:
Japp, vet, men det heter inte "psykopat", mest det jag syftade på.
Jag anser att termen "antisocial personlighetsstörning" är ett krystat myndighetspåfund och bör inte språkligt anammas. Att vilja begrava det fullt gångbara begreppet psykopat är rentav idioti.
Psykopater är dessutom ofta väldigt sociala vilket gör termen obegriplig.
Citera
2017-08-25, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z.O.G
Ja, hade han satt fart till havs så hade han kunnat sänka både KW och ubåt på 80 meters djup, förutsatt att han haft tillräckligt med bränsle och möjlighet att kommunicera nödanrop så att han kunde bli upphämtad.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ----------------

Det var där det kraschade för honom Madsen tror jag
KW finns inte ..det konstaterar Polisen rätt snabbt.
Även om hon hade tappat telefonen + klivit iland Så endera dagen får man tag på en annan telefon kan ringa uppdragsgivaren ... tidningen. Man kan ringa anhöriga man kan ringa Pojkvännen .Man går på banken lyfter lite pengar. Man tar ut lite kosing ur automaten ..eller betalar med kort.. Det har ju upphört .. stannat .
Då blir väl ..tanken -Annan okänd gärningsperson..
Där klev Madsen i klaveret när han påstod att han släppt av henne " Rätt under Övervakningskameran"

Polisen
Dueee Madsen det var där säger du ..duee titta på detta fotot det däruppe vid taket det kallas ,
övervakningskamera fina grejor "state of the art " ..Toppengrejor sista skriket. Våran tekniker har varit där duktig kille grejorna fungerar perfekt ...
SYNS ingen ubåt 22:: 30 eller annars -- SYNS Ingen annan gärningsman som stryker omkring
OCH framför allt SYNS det ingen KW eller reporter som går iland... '

POLISEN och åklagarna är ju fackfolk experter på att se igenom bovars rövarhistorier. Eftersom detta är ett högprofilmål där Jänkarna med tidningen hänger över axeln på snuten. Så är det ju inte blåbärs nybörjarna man har igång .. Det är ju deras bästa killar så klart.Dom vet att Tjejen varit på båten ..Elektroniska spår finns inte efteråt -- Då ljuger Madsen för dom. Dom killarna Polisen
Sitter på konferensrummet ..Brainstorming
Båten sjönk lite Plötsligt när räddningen var i sikte + Och nu ljuger han för oss givet att KAMERAN sitter där.
Resten är som jag ser det en transportsträcka där bevisningen kan nå upp till en nivå som räcker för fällande eller inte. Ut kommer han ju inte ..som jag ser det.
Citera
2017-08-25, 17:05
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-JPersson
Man bärgade Kursk från 115m.
80m i ett relativt lugnt Öresund bjuder inga större tekniska svårigheter.
Nautilus väger bara 30-40 ton.

Jag skrev Östersjön, i Öresund finns inga sådana djup! Det kostar o tar tid att få fram resurserna. Vore verkligen inte ekonomiskt försvarbart för en misstanke om att han inte släppt av KW i Köpenhamn.
Citera
2017-08-25, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, precis. Det är den uppfattningen jag också har. De är mer sexuellt liberala och accepterande.
Jag har arbetat i många år med danska kollegor, både i Danamark och i Sverige och min erfarenhet är att skillnaden mellan danskar och svenskar är mikroskopisk, oavsett vilket område det rör sig om. Däremot finns det många, hårt inpräntade idéer, att sådan är en dansk och sådan är en svensk.
Citera
2017-08-25, 17:06
Medlem
Citat:
Man sitter inte isolerad i häkte här heller, det är en stor fritidsgård. Man låses in ett antal timmar om dygnet (aka isolering), sen har alla en gemensam plats.
Sen finns det såklart undantag, men med tanke på den "låga" misstankegraden PM just nu är häktad för så har han säkert samma rättigheter som en biltjuv, om inte mer. (Läs tillgång till tv).
Och tillgång till tidningar läste jag nyss. Högprofilerade fall uppmärksammas. Madsen kommer åka på stryk om han nu inte, enligt egen önskan, fortsätter sin isolerig
Citera
2017-08-25, 17:07
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, hon skall ha befunnit sig ensam med "Greven" när skottet gick av -- han gav olika versioner, dels "olycka" dels "självmord".

De övriga kontaktar han senare och då för att undanröja kroppen. De var inte på plats när hon sköts.

Om det stämmer hur kunde man fastställa när hon blev skjuten ?
Citera
2017-08-25, 17:10
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Bra poäng, varför gjorde han det inte? Bränsle borde han haft, iaf t/r Bornholm, dit han skulle åkt nästa dag. Vhf fanns ombord, han blev kontaktad på den.

Det första han skulle gjort är att lägga sig vid kaj i centrala Köpenhamn en 30 min, alltid någon som i efterhand tyckt sig se KW gå iland.

På 80 meter i Östersjön hade ingen bärgat ubåten.
Och skulle madsen varig riktigt planerade om att ta med en kidnappad kvinna ombord så fanns det ju uträkningar för UC - 3 och placeringar av tankar surrandes på båtdäck med bränsle beroendes lite på densitet för att även kunna dyka och färdas från 450 till 2000 nm.
Citera
2017-08-25, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Psykopati är en personlighetsstörning, så det kan han inte dömas till vård för. Inte heller i autismspektrat.

Inte i Sverige men hur är det i Danmark?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in