Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
(1) Alla är välbehållna sa han väl inte? Han sa att det bara var han på båten. Men spelar ingen roll. Ja, det är styckningen och dödandet han nekar till. Och ja, telefonen skulle ligga på havets botten. Själv vet jag inte om han menar inne i ubåten som låg på havets botten, eller utanför ubåten. När Möller fick frågan om de hittat nån mobiltelefon så sa han att han inte ville kommentera förundersökningen. Så jag tolkar det nog som att de hittat den. Men fan vet.
Jag tolkar också som du. Han började babbla. Saker han inte behövt babbla om. Tyder på att han inte riktigt visste hur han borde bete sig.
(2) Jag vet inte om man kan rädda innehåll från en mobil som legat i saltvatten ett dygn. Nån som vet?
Fetade 1: Han har sagt något sådant enligt tidiga artiklar jo, jag hittar inte det nu, så satans mycket material att gå igenom

(edit: såg att -info- hittade det, tack -info-!)
Fetade 2: Har han datan på ett minneskort i telefonen (vilket jag inte tror då han säkert har iPhone) så bör det gå, även så här långt efter, men de bör hitta telefonen nu om de inte redan gjort det.
Annorlunda om det rör sig om "on-board" data (no pun intended), då lär det vara förlorad information.
Kan ju alltid hoppas på att han körde sina kontakter genom TrueCaller eller Google, men sånt har nog IT-killarna hos Danska polisen full koll på.