2017-08-25, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Det har polisen gått ut med - dock inte vad bevisningen består av.
Oj, det har jag missat! Vad säger dom att motivet skall vara?
Citera
2017-08-25, 14:18
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Alla är välbehållna sa han väl inte? Han sa att det bara var han på båten.

I nåt skede sa han att "alla ombord mår bra":

Citat:
"Fredagen klockan 10.30. Ubåten siktas i Køgebukten. Under en radiokontakt med Peter Madsen meddelar han att han är på väg tillbaka till hamnen och att alla ombord mår bra."

https://www.hd.se/2017-08-14/sa-finkammar-polisen-oresund-pa-jakt-efter-forsvunna-kim-wall

Citat:
"Vid 10.30 på fredagen togs radiokontakt med ubåtsägaren Peter Madsen som meddelade att han var på väg tillbaka till hamnen. Han sa då att alla ombord mådde bra."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/har-ar-ubatsagarens-forsta-ord-efter-raddningen

Det tolkar man ju vanligtvis att det är fler än en person som man syftar på.
Citera
2017-08-25, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av euyw738
Polisen har redan nu bevis för planering av brottet. Därför omhäktas han för mord. Planering och sinnesförvirring går ej ihop.
Vad för planering? Hur har han planerat? Jag måste missat en hel del
Citera
2017-08-25, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingston.heter.jag
Kort video när de utför ett dyk i hamnen. Här framgår som jag ser det via monitorerna i ubåten att viss sikt finns. Det verkar inte vara en helt "blind" ubåt som det några gånger sagts i tråden.

https://www.youtube.com/watch?v=JZX6BHMAf4w

1:18 in ser man att "hålet" inte är så stort...
Citera
2017-08-25, 14:20
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Men det de visar fr.o.m 53 sek ser ut som en dusch:

https://youtu.be/bzbKlK7heDk?t=53s

Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, det ser absolut ut som en dusch.

Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Helt klart ett duschhandtag @54s.

Citat:
Ja, det gör det faktiskt. Det var som fan. Synd.
Kolla Madsens naglar på foton när kommer i land... Fullspäckade med bevis.
Citera
2017-08-25, 14:21
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
I nåt skede sa han att "alla ombord mår bra":

Det tolkar man ju vanligtvis att det är fler än en person som man syftar på.

Kanske hade psykosen slagit till så att han såg gubbar och hörde röster. Karln kan ju inte vara riktigt klok.
Citera
2017-08-25, 14:24
Medlem
Citat:
(1) Alla är välbehållna sa han väl inte? Han sa att det bara var han på båten. Men spelar ingen roll. Ja, det är styckningen och dödandet han nekar till. Och ja, telefonen skulle ligga på havets botten. Själv vet jag inte om han menar inne i ubåten som låg på havets botten, eller utanför ubåten. När Möller fick frågan om de hittat nån mobiltelefon så sa han att han inte ville kommentera förundersökningen. Så jag tolkar det nog som att de hittat den. Men fan vet.

Jag tolkar också som du. Han började babbla. Saker han inte behövt babbla om. Tyder på att han inte riktigt visste hur han borde bete sig.

(2) Jag vet inte om man kan rädda innehåll från en mobil som legat i saltvatten ett dygn. Nån som vet?

Fetade 1: Han har sagt något sådant enligt tidiga artiklar jo, jag hittar inte det nu, så satans mycket material att gå igenom (edit: såg att -info- hittade det, tack -info-!)

Fetade 2: Har han datan på ett minneskort i telefonen (vilket jag inte tror då han säkert har iPhone) så bör det gå, även så här långt efter, men de bör hitta telefonen nu om de inte redan gjort det.
Annorlunda om det rör sig om "on-board" data (no pun intended), då lär det vara förlorad information.
Kan ju alltid hoppas på att han körde sina kontakter genom TrueCaller eller Google, men sånt har nog IT-killarna hos Danska polisen full koll på.
Senast redigerad av chrisemil 2017-08-25 kl. 14:26.
Citera
2017-08-25, 14:25
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Kolla Madsens naglar på foton när kommer i land... Fullspäckade med bevis.

Jag hann inte notera hans naglar. Men du har säkert rätt. Dom bevisen har säkert forensikerna tagit hand om det första dom gjorde.
Citera
2017-08-25, 14:26
Medlem
valleros avatar
Citat:
Vad för planering? Hur har han planerat? Jag måste missat en hel del
Har inte tid just nu att leta fram det, men polisen gick ut med att det finns ett motiv igår (finns länk här i tråden). Att beviset skulle vara planering framgick inte i det jag läste. De har inte sagt vad motivet är.
Citera
2017-08-25, 14:28
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Har inte tid just nu att leta fram det, men polisen gick ut med att det finns ett motiv igår (finns länk här i tråden). Att beviset skulle vara planering framgick inte i det jag läste. De har inte sagt vad motivet är.

Bah.... du lurade oss där då.

Jag trodde de hittat motivet.
Citera
Medlem
Citat:

Har för mig jag läste något sådant också. Att polisen sade att motivet var kränkande eller något gentemot KW. Det samt förundersökningssekretess gjorde att polisen inte ville gå in mer på det.
Citera
Medlem
Citat:
Låter ju väldigt lovande. Polisens utredare brukar vara duktiga att snoka rätt på grejer. Och i det här fallet är det nog väldigt många som absolut inte tänker hålla Madsen bakom ryggen. De kommer berätta vad de vet och svara på varenda liten fråga. Och DET är ju positivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in