2017-08-25, 13:29
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
I Berlingske har de formulerat sig så hör:

https://www.b.dk/nationalt/peter-madsen-naegter-sig-skyldig-i-usoemmelig-omgang-med-lig
Vilket stolpskott! Ja det är ju förstås positivt för åtalet. Men hur kan nu hans advokat bygga upp ett försvar? Det blir ju omöjligt. Hans sista halmstrå var ju att det kan ha varit en olycka. Nu kommer ingen tro på en enda detalj av hans redogörelse. Allting han säger kommer tas som lögn rakt av.
Citera
2017-08-25, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Tror hans nekande beror på en sak, och det är att han skäms. Det är nästan alltid sånär det har begåtts sexrelaterade brott som innehållit perversa handlingar.
Han såg då inte ut som en skamfylld person när han satte tumme upp till en journalist som frågade hur han mådde.
Citera
2017-08-25, 13:31
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Nej det är precis INGENTING som tyder på varken det första eller det andra, absolut noll, zip, zero, nada. Annat än i ditt huvud då.

Självklart kommer mina tankar kring detta från mitt huvud, närmare bestämt min hjärna!

KW's röda överdel (associerar till tidigare live uppträdanden), den märkliga tidpunkten för en intervju, ett följe vinkade av dem vid kaj (förekom uppgifter om detta i början), PM's nekande till styckning (trots att torson är identifierad o blod finns på båten), de letar igenom hamnen i Dragör, Sekretessen "stängda dörrar" (givetvis vill de ha ev medbrottslingar i förvar innan de släpper att PM ev har namngivit dem), advokaten uttalande om att PM är lättad samt att det stärker PM's sak att liket är funnet.

Jag börjar tro att PM är mer en betraktare samt den som tillhandahåller ubåtarna i dessa sexlekar.

Men visst kan det vara så enkelt att han bara dödade henne o därefter styckade henne. Återstår att se!
Senast redigerad av Max3x 2017-08-25 kl. 13:34.
Citera
2017-08-25, 13:31
Avstängd
dacks avatar
Citat:
I tråden har det diskuterats mycket kring om det går att få upp kroppen styckad eller ej. Somliga säger ja och anser sig ha bevis för det. Somliga säger nej och anser sig ha bevis för det.
En riktig sjöman med tampar och ett mothåll skulle klara att få upp en kropp på 65 kg ur förliga luckan det rör sig om 2 meter sedan asar man ju den över luckekanten.
Citera
2017-08-25, 13:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag läste det i Ekstrabladet. Men tydligen skall det stå i Expressen också. Men har inte kikat där.

Kvällsposten översätter ju bara Ekstrabladets artiklar rakt av, med undantag för diverse översättningsgrodor samt censureringar om gärningsmannen är muslim, neger eller zigenare. Ej applicerbart här alltså. Jag vet inte om det är samma ägare eller om de (Expressen) betalar för att få göra det.
Citera
2017-08-25, 13:35
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Självklart kommer mina tankar kring detta från mitt huvud, närmare bestämt min hjärna!

KW's röda överdel (associerar till tidigare live uppträdanden), den märkliga tidpunkten för en intervju, Ett följe vinkade av dem vid kaj (förekom uppgifter om detta i början), PM's nekande till styckning (trots att torson är identifierad o blod finns på båten), de letar igenom hamnen i Dragör, Sekretessen "stängda dörrar" (givetvis vill de ha ev medbrottslingar i förvar innan de släpper att PM ev har namngivit dem), advokaten uttalande om att PM är lättad samt att det stärker PM's sak att liket är funnet.

Jag börjar tro att PM är mer en betraktare samt den som tillhandahåller ubåtarna i dessa sexlekar.

Men visst kan det vara så enkelt att han bara dödade henne o därefter styckade henne. Återstår att se!

PM och Kim hölls tillfångatagna av en grupp svartklädda maskerade män kanske. Han erkände detta direkt i så fall. Inte speciellt troligt. Jag tror inte det har funnits ett enda liknande fall i hela världen där en grupp svartklädda män mördar och styckar folk och sen lämnar en man levande på en ubåt att berätta om det.

Men om det funnits medskyldiga och PM namngivit dem mot en deal där han går fri och skrattandes kan resa ut i rymden med en raket, så kanske kanske....

Han hade gott om skarpa fiender åtminstone..... han sänkte deras ubåt... de sänkte hans.
Citera
2017-08-25, 13:35
Medlem
Citat:
Här är Expressens artikel:

http://www.expressen.se/kvallsposten/madsen-misstanks-for-fler-brott/
Han verkar dum i huvudet faktiskt. HUR kan han ens neka till brott mot griftefriden? Det hade jag i alla fall erkänt.. Jag menar, att flytta en kropp efter döden och dumpa i sjön, ÄR ett brott mot griftefriden. Det borde hans advokat upplysa honom. Hon är inte helt rätt på det hon heller. Hon borde uppmuntra honom att inte bete sig som en idiot. Fine att han nekar mord och styckning. Men självklara saker borde hon faktiskt hjälpa honom med. Hon ska ju försöka få honom i så bra dager som möjligt. Att då låta honom neka till något så uppenbart. Men det är klart, vägrar han ta hennes råd, så måste hon gå hans ärenden. Stackars advokat.
Citera
2017-08-25, 13:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Vilket stolpskott! Ja det är ju förstås positivt för åtalet. Men hur kan nu hans advokat bygga upp ett försvar? Det blir ju omöjligt. Hans sista halmstrå var ju att det kan ha varit en olycka. Nu kommer ingen tro på en enda detalj av hans redogörelse. Allting han säger kommer tas som lögn rakt av.
Han hävdar ju att det skett en olycka och han begravt henne till sjöss.. Yrkandet kommer nog i sak inte handla om att han inte styckat kroppen - utan att han inte anser att hans "begravningsförberedelser" utgör ett brott mot griftefriden.
Citera
2017-08-25, 13:38
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han verkar dum i huvudet faktiskt. HUR kan han ens neka till brott mot griftefriden? Det hade jag i alla fall erkänt.. Jag menar, att flytta en kropp efter döden och dumpa i sjön, ÄR ett brott mot griftefriden. Det borde hans advokat upplysa honom. Hon är inte helt rätt på det hon heller. Hon borde uppmuntra honom att inte bete sig som en idiot. Fine att han nekar mord och styckning. Men självklara saker borde hon faktiskt hjälpa honom med. Hon ska ju försöka få honom i så bra dager som möjligt. Att då låta honom neka till något så uppenbart. Men det är klart, vägrar han ta hennes råd, så måste hon gå hans ärenden. Stackars advokat.

Du skulle aldrig erkänna det om det inte var sant. Det kan finnas en möjlighet att någon annan gjorde det, en medskyldig part. Då kan han vidhålla sin story tills han dör, hellre än att erkänna något som inte är sant, som dessutom är så äckligt som stycka ett lik.

Var jag Madsen och ville bli av med ett lik efter en olycka, lite hemligt, så hade jag ringt någon av hans bekantskapskrets och bett om hjälp. De lägger an, kroppen hissas upp, blod från olyckan skuras ( om än inte helt perfekt så klart ) och sen lyfts kroppen hel ur ubåten.

Då vill inte Madsen erkänna att han fick hjälp, då det är en vän.
Citera
2017-08-25, 13:39
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Det vore ju osmakligt men spännande om det fanns filmbevis av händelsen inne i ubåtens mörka porr-sektion.

Jag såg två sängar, men ingen plats för någon styckning. Hur hade han tänkt sig det överhuvudtaget?

Om jag var Kim och märkte att det började gå åt f-nders, så hade jag satt på mina smartphones videoinspelning, eller röstinspelaren och låtit den vara på hela tiden.

Hon var ju ändå Journalist.
Skulle dom dansat på däck så hade dom 5 video kamerorna som sitter i signalmasten spelat in hela uppträdandet dom filmar ju 360 grader runt om.
Citera
2017-08-25, 13:40
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Du skulle aldrig erkänna det om det inte var sant. Det kan finnas en möjlighet att någon annan gjorde det, en medskyldig part. Då kan han vidhålla sin story tills han dör, hellre än att erkänna något som inte är sant, som dessutom är så äckligt som stycka ett lik.

Han borde ju varigt helt nersölad med blod kan man tycka. Var tvättar man sig på en u-båt? Visst han kan väl hoppa i vattnet. men då måste det även finnas kläder som Madsen har haft som är nersölade med blod. När man kollar på bilder där han precis kommit upp från båten så ser han väldigt skitig ut under naglarna. Hoppas man hann ta några rester från dom.
Citera
2017-08-25, 13:41
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Här är Expressens artikel:

http://www.expressen.se/kvallsposten/madsen-misstanks-for-fler-brott/
Citat:
Expressen:

Madsen nekar
Madsen har delgivits misstankarna och nekar både till brott mot griftefriden och mord, enligt polisen.

Vi diskuterade detta tidigare. Att han nekar brott mot griftefriden är uppenbart. Men det är inte lika uppenbart att han förnekar styckningen. Han kan mena att det han gjorde var en begravning och inte ett griftefridsbrott. Dvs i hans hjärna kan han tänka så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in