2017-08-25, 01:55
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polygrip
Den enda bakomliggande anledningen ifall det var planerat måste vara för att han ville åka fast. Jag menar, han har gjort sig ovän med båda föreningarna han har startat, gjort sig ovän med de flesta han känner och arbetar med, de flesta dislikar det han skriver på ing.dk pga alla jäkla duster han skapat, kronofogden över sig som gör utmätning på de få tillgångar han har, en jäkla ubåt som han inte har resurser att underhålla med ens så enkla åtgärder som en sketen lanterna, nått rymdkapplöpningsrace med sin gamla förening han helt klart skulle ha förlorat och gissningsvis är försenad med, inget eget hem, ingen stadig inkomst osv osv. Det enda som vi inte känner till är väl att den såkallade frun han har någon sorts öppet förhållande med tröttnat och börjat gå vidare och vad har han då? Inte ett skit. Då kanske det var en enkel lösning att göra en Breivik.

Och katten var tydligen sjuk, typ droppen.

Skämt åsido (fast det med katten finns i tråden, kanske en trådsanning), men jag håller med dig.

Ett "upfinnarens" grandiosa avslut, med buller och bång.
Citera
2017-08-25, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Vad jag kommer ihåg så berättade PM för domstolen att det var en "olycka", och dörför ändrade domstolen åklagarens begäran om häktning för "mord".

Finns nog länk till tidningsartiklar mycket tidigt i tråden.

Ja det stämmer nog. Han ville dock att det skulle bli publikt, hans uttalande, inte bakom låsta dörrar. Var vid häktningsförhandlingen. (En eventuell FUP kommer visa att han sa detta i förhör också)
Citera
2017-08-25, 01:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
När i tiden gjorde du den enda förfyttnimgen?

Men lilla el- muppo känner du mig så dåligt att du tror att jag skulle outa mig på en så enkel fråga ...

Det är mer än sex år sen kan vi säga.. Nöjd?
Citera
2017-08-25, 01:57
Medlem
Kanskje K Wall var transe, hun ser unektelig litt maskulin ut i ansiktet.
Citera
2017-08-25, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Kanskje K Wall var transe, hun ser unektelig litt maskulin ut i ansiktet.

Nej.
Citera
2017-08-25, 02:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Jag har inte den exakta studien... men har en som är lagom pricksäker: http://www.bashanfoundation.org/barassi/barassirigormortis.pdf

Jag frågade dig innan om du lyft lik, du hade inte det... Jag har... Och det är inte några fjuttiga krafter vid likstelhet kan jag säga dig!
Jag har flyttat på död person.. (då i tron att personen var medvetslös -- dödförklaringen kom senare )

Och jag har sett och varit med vid död flera gånger .. likstelhet innebär inte att personen blir "fryst" på det sätt som ni tycks tro i tråden..
Senast redigerad av micro113 2017-08-25 kl. 02:04.
Citera
2017-08-25, 02:01
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Tror han lyckats rätt bra om de inte kan få han fälld för planlagt mord och han får bara sitta lite grann för en påhittad "olycka" som i själva verket varit ett bestialiskt mord.

Oavsett hur länge han kommer att sitta i fängelse så är hans karriär över. Efter detta så vill ingen någonsin ha något med honom att göra. Han kommer alltid att vara känd som en bestialisk styckmördare. Han kommer att vara Danmarks mest hatade person för många år framöver.

Ville han detta?

Från hyllad uppfinnare till en hatad styckmördare?

Det undrar jag. Men man kan förstås inte utesluta någonting.
Citera
2017-08-25, 02:01
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Det stämmer - det var ett byråkratiskt formaliafel - som kostade tråden 20-30 sidor
Jaså, de är fortfarande lika halvbombade i DK som de var på 70-talet, intressant! I så fall kan detta utveckla sig till ett brottmål i stil med Kalamarksmordet, fast tvärtom! En uppenbarligen skyldig GM frias av en nedrökt dansk domstol, som dessutom lägger sig i själva åtalet!
Citera
2017-08-25, 02:06
Medlem
Jag tror inte man ska övertänka detta med styckningen allt för mycket. Ni försöker analysera vad en person som troligen handlade i panik gjorde utifrån vad som låter rationellt och logiskt bakom ett tangentbord.

Visst, det kanske skulle gå att lyfta upp en död kropp, men det är sannerligen inte enkelt och de försök som eventuellt gjordes måste ha gjorts under extrem press. Han var troligen livrädd för att bli upptäckt, varje sekund känns som en evighet medan han ligger och guppar på ytan tillsammans med ett lik han måste få ut ur båten. Jag kan tänka mig att han känner sig betydligt säkrare efter ett dyk nere på botten, man stänger ute den otrygga världen utanför och kan vara själv med sitt brott. Han styckar upp kroppen i transportsyfte och förbereder allt för att kunna kasta dem överbord och åka så fort som möjligt därifrån när det är gjort.

Det kanske inte verkar smart, genomtänkt, rationellt eller någonting alls. Men detta är sannolikt ett psykologiskt trauma även för mördaren och det är rimligt att anta att han handlade i panik. En människa som handlar i panik tar irrationella beslut. T.ex. barn som gömmer sig under sängen när det brinner för att det känns tryggt. I PMs fall så kan jag mycket väl tänka mig att han kände mer kontroll över situationen på havets botten och därför valde att stycka kroppen där.
Citera
2017-08-25, 02:08
Medlem
napalmenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Lägga på ryggen och klättra?

Nej då lär man inte komma många meter. Med ett redigt brandmansgrepp så borde det däremot inte vara några problem att få upp ett 57 kilos-lik. Behövs nog ingen atlet för att klara det.

Problemet kvarstår ju fortfarande med utrymmet både i huvudingången och luckan i främre delen.
Citera
2017-08-25, 02:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemligt.konto
Jag tror inte man ska övertänka detta med styckningen allt för mycket. Ni försöker analysera vad en person som troligen handlade i panik gjorde utifrån vad som låter rationellt och logiskt bakom ett tangentbord.

Visst, det kanske skulle gå att lyfta upp en död kropp, men det är sannerligen inte enkelt och de försök som eventuellt gjordes måste ha gjorts under extrem press. Han var troligen livrädd för att bli upptäckt, varje sekund känns som en evighet medan han ligger och guppar på ytan tillsammans med ett lik han måste få ut ur båten. Jag kan tänka mig att han känner sig betydligt säkrare efter ett dyk nere på botten, man stänger ute den otrygga världen utanför och kan vara själv med sitt brott. Han styckar upp kroppen i transportsyfte och förbereder allt för att kunna kasta dem överbord och åka så fort som möjligt därifrån när det är gjort.

Det kanske inte verkar smart, genomtänkt, rationellt eller någonting alls. Men detta är sannolikt ett psykologiskt trauma även för mördaren och det är rimligt att anta att han handlade i panik. En människa som handlar i panik tar irrationella beslut. T.ex. barn som gömmer sig under sängen när det brinner för att det känns tryggt. I PMs fall så kan jag mycket väl tänka mig att han kände mer kontroll över situationen på havets botten och därför valde att stycka kroppen där.
Varför försöker du ursäkta honom och det han gjort???
Citera
2017-08-25, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av napalmens
Problemet kvarstår ju fortfarande med utrymmet både i huvudingången och luckan i främre delen.

Är det svårt att få ut en livlös kropp ur en u-båt?

Søren Nørby, marinhistoriker, Danmark: Det är inte lätt. Det enda sättet att få ut någon är att bära personen uppför stegen. Då får man bära personen med så kallat brandmansgrepp. Det är trångt, men det går. Man har fått upp stora tunga män genom tornet på en ubåt, och i det här fallet handlar det ju om en kvinna som inte är så stor.

Jag tar för givet att han vet vad han pratar om.
Senast redigerad av Kimma7 2017-08-25 kl. 02:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in