2017-08-24, 17:57
  #58633
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Sentios kurva spretar ju värre än bitcoinkursen. I nästa mätning kan de lika gärna ge SD 23% som 27%. Man vet aldrig.

Sifo eller Ipsos hade SD på exakt samma decimal i nästan ett halvår för inte så länge sedan, hur sannolikt är det? Kan knappast bli mer uppenbart att det är riggat alt de har så extremt svårt att nå SD väljare så de mer eller mindre får uppskatta en påhittad siffra.
2017-08-24, 18:06
  #58634
Medlem
Inför förra valet var det få som öppet erkände att de röstade på SD. Numera kan situationen vara den omvända, att de som röstar på SD är de första att tala om det.

Detta samtidigt som instituten efter att alltid ha underskattat SD numera kanske lägger på ett par procentenheter extra för säkerhets skull.
2017-08-24, 20:31
  #58635
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Klumpa inte ihop mig med de andra trollen tack. Jag skriker mig aldrig hes. Jag brukar säga att:

- SD har inte växt på 2 år. (sanning)
- SD har stått still i två år. (sanning)
- jag tror att SD kommer att sjunka fram till valet, ner till 17-18%. (ren gissning)
- att det stora momentumet är borta (en bedömning, ej sanning)
- att SD idag ligger på 20% (ren gissning)

Inget förnekande av fakta. Ingen förvrängning av verkligheten. Inga foliehattar.

Spelet på Unibet för största parti vid riksdagsval 2018 ger, S 1,8 gånger pengarna , SD 1,95 gånger .
Man kan extrapolera denna lilla skillnad i odds till S ca 1 % större än SD.
Tycker du det skulle vara större skillnad i odds till S fördel, så spela en massa pengar på sossarna och då sjunker deras odds!
Du får dock det oddset som gällde den dagen du satsade dina pengar.

Dessa uppgifter är kalla fakta som ingen kan bestrida eller förneka !

https://se.unibet.com/betting#filter/politics klicka på "10 september 2018" , och sedan "Visa alla 23 deltagare"
__________________
Senast redigerad av Hultabultan 2017-08-24 kl. 20:34.
2017-08-24, 21:40
  #58636
Medlem
brutalares avatar
Alliansen kommer aldrig öppet samarbete med SD och sossarna är verkligen ännu längre ifrån. Därför är jag livrädd för att Alliansen kommer kasta lite smulor som SD kommer plocka upp direkt och sälja ut sig för jättelite. Jag är livrädd för det.
2017-08-24, 22:03
  #58637
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
I dessa tider kan inget parti ställa in sig på 30%, inte ens S.


Enligt kvalificerade bedömmare kan i alla fall åtskilliga kommuner i södra Sverige ställa in sig på 35 procent för SD.

Tiderna är nu definitivt annorlunda med helt andra förutsättningar, innebärande uppenbara och
helt naturliga preferenser för minst 30 procent av valmanskåren att stödja SD...
2017-08-24, 23:32
  #58638
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charnadios
Enligt kvalificerade bedömmare kan i alla fall åtskilliga kommuner i södra Sverige ställa in sig på 35 procent för SD.

Tiderna är nu definitivt annorlunda med helt andra förutsättningar, innebärande uppenbara och
helt naturliga preferenser för minst 30 procent av valmanskåren att stödja SD...

Ja, fast jag tror t o m att dina 35% i vissa skånekommuner är lågt räknat. Dessa siffror finns förmodligen redan nu lokalt (t ex Sjöbo) och inte lär det minska fram till september 2018. Vi kommer förmodligen att se vissa skånska kommuner passera 40% i SD-stöd i valet.
2017-08-25, 00:24
  #58639
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
Vi ska absolut inte ha digital röstning. Det bara uppmuntrar valfusk. Kolla på USA där hälften av alla röstmaskiner ägs av george Soros, tror du han kommer respektera demokratin om valet inte ser ut att gå som han önskar?

Sant.
2017-08-25, 06:38
  #58640
Medlem
8711s avatar
Nu har alla mätningar vi vet ska komma för augusti kommit.

Bara Skop kvar, om dom ska ge ut varje månad eller om dom bara tänker göra mätningar sporadiskt ibland. Sverigedemokraterna fick ju en väldigt bra siffra hos Skop förra månaden, åtminstone för att vara just från Skop som är kända för att ha en enoooorm underskattning av Sverigedemokraterna. Till och med dom säger 20,2%, då måste det verkligen vara 25%+ i verkligheten vid ett val idag
2017-08-25, 09:48
  #58641
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Nu har alla mätningar vi vet ska komma för augusti kommit.

Bara Skop kvar, om dom ska ge ut varje månad eller om dom bara tänker göra mätningar sporadiskt ibland. Sverigedemokraterna fick ju en väldigt bra siffra hos Skop förra månaden, åtminstone för att vara just från Skop som är kända för att ha en enoooorm underskattning av Sverigedemokraterna. Till och med dom säger 20,2%, då måste det verkligen vara 25%+ i verkligheten vid ett val idag

Japp, SD har kring 27% idag i opinionen. Det begriper man om man reser land och rike runt i t ex sitt jobb och talar med och lyssnar till folk. Institut som ger SD under 22% idag ligger väldigt, väldigt snett i sina mätningar - de lyckas helt enkelt inte "fånga upp" SD-väljare i opinionen.
__________________
Senast redigerad av Smoothman 2017-08-25 kl. 09:49. Anledning: Rättelse
2017-08-25, 10:26
  #58642
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Alliansen kommer aldrig öppet samarbete med SD och sossarna är verkligen ännu längre ifrån. Därför är jag livrädd för att Alliansen kommer kasta lite smulor som SD kommer plocka upp direkt och sälja ut sig för jättelite. Jag är livrädd för det.


Sänket AKB är nu ur leken, enligt tidigare säker prognos!

Nu gäller i första hand överlevnad och lite reellt politiskt inflytande för M, som naturligtvis enklast åstadkommes i samverkan med ett starkt SD - då allahiansen är helt körd.

Må därför polletten omgående trilla ned hos ansvariga inom M...
2017-08-25, 10:27
  #58643
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Japp, SD har kring 27% idag i opinionen. Det begriper man om man reser land och rike runt i t ex sitt jobb och talar med och lyssnar till folk. Institut som ger SD under 22% idag ligger väldigt, väldigt snett i sina mätningar - de lyckas helt enkelt inte "fånga upp" SD-väljare i opinionen.

Det har jag "misstänkt" eller förstått länge, att telefoninstituten inte når några SD-väljare överhuvudtaget. Många av oss har undrat om det ens är siffror man fått fram eller om man bara bestämmer en nivå man tycker passar från dessa institut. Sifo, Demoskop med flera.

Jag är rätt säker på att dom helt enkelt med sina felaktiga och föråldrade metoder inte får in något resultat som duger att mäta överhuvudtaget gällande Sverigedemokraterna. Därför har SD så länge i flera månader i rad fått samma siffror bland annat hos Sifo, hopplöst långt efter dom bästa instituten Sentio och Yougov, då bland annat Sifo har en vilja att hålla Sverigedemokraternas siffror på en viss nivå när man spekulerat fram dessa siffror.
2017-08-25, 10:49
  #58644
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Det beror nästan uteslutande på hur det går för Nya Moderaterna, AKB och hur en eventuell ny partiledarhen utvecklar taktiken.

Ja, det gick ju något snabbare än förväntat. Mindre än en dag.

Men som sagt, jag tror inte att vem som nu än tar över efter AKB har en lätt uppgift att locka tillbaka väljare från SD.

Snarare tror jag att flykten från M fortsätter åt olika håll, inkl. åt SDs håll.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in