2017-08-24, 15:00
  #58621
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Ja, i takt med att det pratas mindre invandring sjunker SD ner mot samma nivåer som 2014, sossarna nästan uppe på 30% igen. Intressant.


Sentio Augusti:

Sverigedemokraterna 27,4
Socialdemokraterna 23,5
2017-08-24, 15:05
  #58622
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Nej, ni är så sjuuukt pinsamma som dels låtsas vara begåvade samtidigt som ni anstränger er å det yttersta med förvränga verkligheten. Typ, det är etablissemanget som håller nere SD's opinionssiffror (hos alla utom dem som ni för stunden gillar).

Sento har 8% mer än snittet på SD. Shit, vi måste ju hitta dem någonstans för att förklara skillnaden. Lösningen: Vi tar dem från S.

Är det inte lite sjuuuuukt pinsamt att ha en enda agenda på forumet att hata just SD?
2017-08-24, 15:17
  #58623
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Nej, ni är så sjuuukt pinsamma som dels låtsas vara begåvade samtidigt som ni anstränger er å det yttersta med förvränga verkligheten. Typ, det är etablissemanget som håller nere SD's opinionssiffror (hos alla utom dem som ni för stunden gillar).

Sento har 8% mer än snittet på SD. Shit, vi måste ju hitta dem någonstans för att förklara skillnaden. Lösningen: Vi tar dem från S.
Men snälla lilla Greta. Nu ska du få i läxa av farbror Freddie att undersöka hur Sentio har mätt SD från starten 2007 till idag. Facit har vi fått 2010 och 2014.

Varsågod, här är länken. http://www.status.st
Eftersom du verkar spendera dina dagar på ett gruppboende så hjälper jag dig med att du ska gå in under "Utvärdering", hittar du ändå inte får du fråga någon i personalen. Sen får du komma tillbaka och förklara för oss andra varför Sentio just nu är helt ute och cyklar.
2017-08-24, 15:18
  #58624
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Bara för att nära 100% av alla skribenter i den här tråden anammar foleihattsmodellen* så betyder det inte att den är rätt. Avsknaden av dem som du benämner som "efterblivna troll" tycker jag säger mer om er.

* det institut med för dagen högsta SD notering har rätt,

Äntligen begriper till och med du.
Sentio har inte bara för dagen den högsta SD-noteringen utan vid de två senaste valen har detta institut varit överlägset närmast då det gäller att mäta SD. Deras felmarginal har varit ynka 1,5% medans många "fina och anrika" opinionsinstitut haft fel med så mycket som 59% ??? i sina mätningar på SD.

Så det institut som för dagen ger högsta SD-notering är samma institut som haft störst träffsäkerhet sedan valet 2010. Varför inte lyssna till det institut som uppenbarligen mäter mest exakt? Vad är vitsen med att lyssna till Demoskop, Novus, Skop, Ipsos eller SCB när de säger att SD får mellan 8,0% och 10,2% då valresultatet 2014 blev 12,9%?

Samtidigt som dessa missade så grovt, sa Sentio att SD skulle få 12,7%... Likadant var det 2010, då Sentio gav SD 5,6% i sista mätningen före valet (resultat: 5,7%) medans de andra instituten gav SD mellan 3% och 4,8%.

Varför förnekar ni fakta? Vad är vitsen med det? Vi har ju facit. Det är bara att gå tillbaka och titta på siffrorna. Att Sentio nu säger att opinionsstödet för SD är 27,4% måste verkligen skrämma skiten ur er... eftersom ni gång på gång på gång lider av ett närmast tvångsmässigt behov av att skrika ut: "SD sjunker", "SD står still", "SD har nått sitt tak". Ni är löjligt patetiska.
__________________
Senast redigerad av Smoothman 2017-08-24 kl. 15:23. Anledning: Rättelse
2017-08-24, 15:26
  #58625
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Äntligen begriper till och med du.
Sentio har inte bara för dagen den högsta SD-noteringen utan vid de två senaste valen har detta institut varit överlägset närmast då det gäller att mäta SD. Deras felmarginal har varit ynka 1,5% medans många "fina och anrika" opinionsinstitut haft fel med så mycket som 59% ??? i sina mätningar på SD.

Så det institut som för dagen ger högsta SD-notering är samma institut som haft störst träffsäkerhet sedan valet 2010. Varför inte lyssna till det institut som uppenbarligen mäter mest exakt? Vad är vitsen med att lyssna till Demoskop, Novus, Skop, Ipsos eller SCB när de säger att SD får mellan 8,0% och 10,2% då valresultatet 2014 blev 12,9%?

Samtidigt som dessa missade så grovt, sa Sentio att SD skulle få 12,7%... Likadant var det 2010, då Sentio gav SD 5,6% i sista mätningen före valet (resultat: 5,7%) medans de andra instituten gav SD mellan 3% och 4,8%.

Varför förnekar ni fakta? Vad är vitsen med det? Vi har ju facit. Det är bara att gå tillbaka och titta på siffrorna. Att Sentio nu säger att opinionsstödet för SD är 27,4% måste verkligen skrämma skiten ur er... eftersom ni gång på gång på gång lider av ett närmast tvångsmässigt behov av att skrika ut. "SD sjunker", "SD står still", "SD har nått sitt tak". Ni är löjligt patetiska.

Klumpa inte ihop mig med de andra trollen tack. Jag skriker mig aldrig hes. Jag brukar säga att:

- SD har inte växt på 2 år. (sanning)
- SD har stått still i två år. (sanning)
- jag tror att SD kommer att sjunka fram till valet, ner till 17-18%. (ren gissning)
- att det stora momentumet är borta (en bedömning, ej sanning)
- att SD idag ligger på 20% (ren gissning)

Inget förnekande av fakta. Ingen förvrängning av verkligheten. Inga foliehattar.
2017-08-24, 15:34
  #58626
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
- SD har stått still i två år. (sanning)
Hur förklarar du att SD nyss satte rekord hos två institut?
Förresten, skulle du inte logga ut?
2017-08-24, 15:51
  #58627
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Klumpa inte ihop mig med de andra trollen tack. Jag skriker mig aldrig hes. Jag brukar säga att:

- SD har inte växt på 2 år. (sanning)
- SD har stått still i två år. (sanning)
- jag tror att SD kommer att sjunka fram till valet, ner till 17-18%. (ren gissning)
- att det stora momentumet är borta (en bedömning, ej sanning)
- att SD idag ligger på 20% (ren gissning)


Inget förnekande av fakta. Ingen förvrängning av verkligheten. Inga foliehattar.

(Min fetning)

"- SD har inte växt på 2 år. (sanning)". Felaktigt! Finns inga som helst belägg för detta.
"- SD har stått still i två år. (sanning)". Felaktigt! Finns inga som helst belägg för detta.
"- jag tror att SD kommer att sjunka fram till valet, ner till 17-18%. (ren gissning)". Ren gissning. Övriga kommentarer överflödiga.
"- att det stora momentumet är borta (en bedömning, ej sanning)". Som du skrev själv: "ej sanning."
"- att SD idag ligger på 20% (ren gissning)". Som du skriver själv: "ren gissning"

Vad ville du egentligen få sagt med dessa fem punkter??? Varför inte gå till historiska fakta och titta på hur verkligheten ser ut istället? Du ägnar dig ju åt rent önsketänkande.

"Inget förnekande av fakta. Ingen förvrängning av verkligheten. Inga foliehattar." Jo, tjena...
2017-08-24, 15:56
  #58628
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Klumpa inte ihop mig med de andra trollen tack. Jag skriker mig aldrig hes. Jag brukar säga att:

- SD har inte växt på 2 år. (sanning)
- SD har stått still i två år. (sanning)
- jag tror att SD kommer att sjunka fram till valet, ner till 17-18%. (ren gissning)
- att det stora momentumet är borta (en bedömning, ej sanning)
- att SD idag ligger på 20% (ren gissning)

Inget förnekande av fakta. Ingen förvrängning av verkligheten. Inga foliehattar.
Punkt 1, 2 & 4 är ju egentligen samma sak & dessutom felaktigt.
2017-08-24, 16:05
  #58629
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Hur förklarar du att SD nyss satte rekord hos två institut?
Förresten, skulle du inte logga ut?

Det ser ju onekligen becksvart ut för SD

Sifo - näst högsta någonsin augusti 2017
Ipsos - nytt rekord augusti 2017
Skop - nytt rekord i senaste mätningen, juli 2017
Sentio - nytt rekord augusti 2017
Novus - sjätte högsta mätningen någonsin, juni 2017
Demoskop - nytt rekord juni 2017
SCB - näst högsta någonsin maj 2017
Inizio - tangerat rekord mars 2017

Det enda institut som avviker negativt är "pajasinstitutet" Yougov, fast dom kan väl inte vänstern hålla i handen heller eftersom dom trots allt har SD "rätt" högt.
2017-08-24, 17:25
  #58630
Medlem
Det ser bra ut, men om historien är någon indikation om framtiden så bör man nog ta Sentio med en nypa salt. 2013-2014 var de en glädjemätare som lugnade ner sig strax före valet.

Valresultatet blev som bekant 12,86, en siffra som Sentio passerade redan i januari 2013 med 14,0%. Från januari 2013 till september 2014 låg de över valresultatet 10 gånger. Som högst 14,6 (augusti 2013).

Om man översätter [aug-2013>sep-2014] till [aug-2017>sep-2018] så landar man på 0,88*27,4 = 24,1%, vilket vore ett alldeles lysande valresultat, men som förmodligen ändå skulle tas emot som ett fiasko bland vissa som ställt in sig på 30%. I dessa tider kan inget parti ställa in sig på 30%, inte ens S.
2017-08-24, 17:44
  #58631
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
- jag tror att SD kommer att sjunka fram till valet, ner till 17-18%. (ren gissning)

Det beror nästan uteslutande på hur det går för Nya Moderaterna, AKB och hur en eventuell ny partiledarhen utvecklar taktiken.

Eftersom alla liberaler och hela vänstern fullkomligt skriker att M inte ska närma sig SD så är det förmidligen en mycket bra idé att göra just det.

Om det sker lär SD tappa en del tillbaka till Nya Nymoderaterna, men många kommer nog stanna hos SD trots allt. Och ner till 17-18% lär de inte sjunka, om vi då inte pratar plastsiffrorna som vissa OI levererar.
2017-08-24, 17:46
  #58632
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Det beror nästan uteslutande på hur det går för Nya Moderaterna, AKB och hur en eventuell ny partiledarhen utvecklar taktiken.

Eftersom alla liberaler och hela vänstern fullkomligt skriker att M inte ska närma sig SD så är det förmidligen en mycket bra idé att göra just det.

Om det sker lär SD tappa en del tillbaka till Nya Nymoderaterna, men många kommer nog stanna hos SD trots allt. Och ner till 17-18% lär de inte sjunka, om vi då inte pratar plastsiffrorna som vissa OI levererar.

De tappar nog lite på kort sikt om de närmar sig SD ordentlig, men antagligen positivt på lång sikt. Så ska de hinna återhämta sig till valet hade de behövt göra det snart.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in