2017-08-24, 09:53
  #58597
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Ja, SD-lovers verklighet består av alla bra rapporter, allt dåligt är fake. Fin "verklighet". Dröm vidare.

En korrekt observation. Jag är imponerad!

Citat:
Sanningen är att SD sjunker som en sten .

Och där körde bulldozern in i glashuset för det är väl inte så att du stödjer den tesen på den enda opinionsundersökningen i augusti som visar ett statistiskt säkerställt tapp för SD och att du därmed påstår att övriga undersökningar är fake?
För om du gör det så är du bara den inverterade motsvarigheten till de du nyss anklagade.
2017-08-24, 10:01
  #58598
Medlem
Har någon gjort någon analys hur fördelningen ser ut om man tar med de som inte svarar och de som väljer "vet ej" som partialternativ och ger dessa benämningen "valhemlighetspartiet"
Detta parti skulle visa både "demokratiklimatet" och hur stor del av väljarkåren som kan avgöra ett val.
Jag tror det skulle ge mycket intressant information.
2017-08-24, 10:08
  #58599
Medlem
Att få frågan upptryckt i nyllet är för vissa obehagligt och de vill inte svara SD i luren. Så, man kanske säger kristdemokraterna istället. Det är extremt känsligt eftersom du bli förvisad ifrån gemenskapen om det kommer ut. Nr2, till nästa val borde man inte placera valsedlarna öppet och publikt där alla står och tittar vilka partier du tar, de ska stå skyddat bakom en skärm med en person som övervakar. Alternativt så ska röstningen ske digitalt. Då skulle vi få de rätta siffrorna.

Får någon syn på dig om du tar en SD-sedel och som dessutom är PK så kan du räkna med att djungeltrumman går. Folk är rädda för att bli uteslutna ur gemenskapen, det är djupt rotat i oss. Det har skett en indoktrinering de senaste 20 åren för att komma till denna punkten.

nr3, folk är trötta och har liten tilltro till samhället idag, 4/10 stämmer utan tvekan, vill påstå att det är mer.

Det var någon naiv flicka här inne som sa att det pratas mindre och mindre om invandring. För att informera dig om hur det går till i ett svenskt hem så pratar man generellt inte politik, man gör det subtilt. Man pratar sällan politik med släktingar heller. MEN, så fort någon uttrycker en oro eller påpekar att "detta är förjävligt" så stämmer alla in i ett jakande. Det är såhär det går till, och du kommer att få se det nästa val. En Svensk håller generellt sett käften till skillnad från vrålaporna ifrån somalialand. Återigen, du kommer att få se det nästa val.
__________________
Senast redigerad av dykaren- 2017-08-24 kl. 10:21.
2017-08-24, 10:12
  #58600
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Ja, i takt med att det pratas mindre invandring sjunker SD ner mot samma nivåer som 2014, sossarna nästan uppe på 30% igen. Intressant.

Gå inte på propagandan från våra medier. SD sjunker självfallet inte. Det var bara Demoskop som försökte sig på en vild rövare och gav SD 16,6% ??? I de flesta andra opinionsinstitut går SD framåt eller står still. Att SD skulle "sjunka ner mot samma nivåer som 2014", d v s kring 12,9%, är rent nonsens. Det begriper alla som hänger med det minsta lilla i det som sker i vårt land. Sentio är - som vanligt - det institut som läser av landet bäst och har hela örat mot den svenska asfalten. SD på 27,4% i dagsläget är långt mer troligt än Demoskops pajasmätning på 16,6%.

Sossarna på 30% just nu är inte ens i närheten av deras verkliga siffror. Med all sannolikhet ligger de kring 24-26% för närvarande.
2017-08-24, 11:10
  #58601
Medlem
Är det inte egentligen ganska fult hur man just använder dessa mätningar för att styra en agenda.

Ett tiotal gånger har jag påpekat att man gjort samma med C. Annie spelar på friinnvandrng, alla morgonsoffor jublar, med i aktuellt, på nyheterna"C nya super siffror" Annie nya allians drottningen ! Batra faller som en sten !
Annie om nya mammastilen.

Batra kämpar med näbbar och klor för att hålla ihop partiet och alliansen Medans Annie kör sitt eget seger race.

Reinfeldt sa en gång att Maud hade 12 rävar bakom örat. Han har helt rätt då C är ett speciellt parti som flera gånger bytt sida när det passat dom. Annie är såklart på samma sida.
2017-08-24, 11:28
  #58602
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brimfull
Är det inte egentligen ganska fult hur man just använder dessa mätningar för att styra en agenda.

Ett tiotal gånger har jag påpekat att man gjort samma med C. Annie spelar på friinnvandrng, alla morgonsoffor jublar, med i aktuellt, på nyheterna"C nya super siffror" Annie nya allians drottningen ! Batra faller som en sten !
Annie om nya mammastilen.

Batra kämpar med näbbar och klor för att hålla ihop partiet och alliansen Medans Annie kör sitt eget seger race.

Reinfeldt sa en gång att Maud hade 12 rävar bakom örat. Han har helt rätt då C är ett speciellt parti som flera gånger bytt sida när det passat dom. Annie är såklart på samma sida.

(Min fetning)

Sanningen är nog den att väldigt många opinionsinstitut inte ägnar sig i första hand åt att mäta opinionen utan mer åt att driva opinionen i en viss riktning. I synnerhet de inhemska opinionsinstituten verkar "lida" mer av denna sjukdom - av lätt förklarliga skäl. Det är nog ingen slump att brittiska Yougov och norska Sentio tillhör de institut som val efter val mäter t ex SD mest korrekt av alla.
__________________
Senast redigerad av Smoothman 2017-08-24 kl. 11:29. Anledning: Rättelse av ord
2017-08-24, 11:30
  #58603
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Ja, SD-lovers verklighet består av alla bra rapporter, allt dåligt är fake. Fin "verklighet". Dröm vidare.

Sanningen är att SD sjunker som en sten och invandringsfrågorna kommer försvinna mer och mer från agendan. Det är jånu Jimmie måste visa var skåpet ska stå, att agera statsmannamässigt och få tillbaka invandringsfrågorna på agendan. Det är nu vi får se om Jimmie är nåt att ha.

Fast de sjunker ju inte! Kolla opinionsmätningarna innan du skriver dina inlägg. Invandringen är fortfarande den viktigaste eller näst viktigaste frågan i alla mätningar. SD är största eller näst största parti i alla mätningar. De ligger skyhögt över valresultatet 2014 och hos DN:s Ipsos mätning denna månad så tangerade de sin högsta nivå någonsin.

Det är så jävla trist att folk sitter och ljuger i tråden. Det är ok att hata SD, men sitt inte och sprid felaktiga uppgifter och rena lögner.
2017-08-24, 12:06
  #58604
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Det är väl bara Demoskop som noterat en större minskning för SD? Vad jag sett ligger augustiresultaten från de andra instituten ungefär på samma nivå som i juni.
2017-08-24, 12:25
  #58605
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
(Min fetning)

Sanningen är nog den att väldigt många opinionsinstitut inte ägnar sig i första hand åt att mäta opinionen utan mer åt att driva opinionen i en viss riktning. I synnerhet de inhemska opinionsinstituten verkar "lida" mer av denna sjukdom - av lätt förklarliga skäl. Det är nog ingen slump att brittiska Yougov och norska Sentio tillhör de institut som val efter val mäter t ex SD mest korrekt av alla.


Följ pengarna brukar ju vara en ganska så bra linje. Tyvärr för varje sensationella undersökning så sabbar man ju totalt för partierna. Vi måste sluta, om jag satt i ett parti så kör en linje i kanske 2 år så man får en chans att väcka opinion. Nu är det enkla twitter frågor som får mest I genomslag.

Håller andra länder på med samma sak ?
Det slutar ju mera som en big brother röstning än politik
2017-08-24, 12:55
  #58606
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dykaren-
Att få frågan upptryckt i nyllet är för vissa obehagligt och de vill inte svara SD i luren. Så, man kanske säger kristdemokraterna istället. Det är extremt känsligt eftersom du bli förvisad ifrån gemenskapen om det kommer ut. Nr2, till nästa val borde man inte placera valsedlarna öppet och publikt där alla står och tittar vilka partier du tar, de ska stå skyddat bakom en skärm med en person som övervakar. Alternativt så ska röstningen ske digitalt. Då skulle vi få de rätta siffrorna.

Får någon syn på dig om du tar en SD-sedel och som dessutom är PK så kan du räkna med att djungeltrumman går. Folk är rädda för att bli uteslutna ur gemenskapen, det är djupt rotat i oss. Det har skett en indoktrinering de senaste 20 åren för att komma till denna punkten.

nr3, folk är trötta och har liten tilltro till samhället idag, 4/10 stämmer utan tvekan, vill påstå att det är mer.

Det var någon naiv flicka här inne som sa att det pratas mindre och mindre om invandring. För att informera dig om hur det går till i ett svenskt hem så pratar man generellt inte politik, man gör det subtilt. Man pratar sällan politik med släktingar heller. MEN, så fort någon uttrycker en oro eller påpekar att "detta är förjävligt" så stämmer alla in i ett jakande. Det är såhär det går till, och du kommer att få se det nästa val. En Svensk håller generellt sett käften till skillnad från vrålaporna ifrån somalialand. Återigen, du kommer att få se det nästa val.
Vi ska absolut inte ha digital röstning. Det bara uppmuntrar valfusk. Kolla på USA där hälften av alla röstmaskiner ägs av george Soros, tror du han kommer respektera demokratin om valet inte ser ut att gå som han önskar?
2017-08-24, 13:33
  #58607
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Man måste ändå på något vis uppskatta uthålligheten hos de krafter som genom åren ständigt skickat in nya Shills i tråden för att skriva "SD sjunker", trots att dom alltid får fel & blir förnedrade. När en kraft är förbrukad så kör man in nästa. Förmodligen i en naiv förhoppning om att detta efterblivna trollande på något vis skulle göra ett litet bidrag i "kampen". Att få potentiella SD-röstare att tappa sugen.

På samma sätt kör ljugmedia med denna taktik när man lyckas få in något telefoninstitut som missat uppgången för SD.

Det har som sagt aldrig fungerat, men då idioterna inte har något annat att komma med så maler man på i samma hjulspår.

Rejdar var bäst.

Den ökande frekvensen av detta trollande tyder på att de rekordsiffror vi ser hos Sentio & YouGov förmodligen är de korrekta siffrorna.
2017-08-24, 13:47
  #58608
Medlem
8711s avatar
Satan vilket kaos det blivit nu efter sommaren och semestern. Nu är det kaos precis gällande allt och det lär fortsätta så över hösten. Det här kommer gynna Sverigedemokraterna väldigt mycket i opinionsmätningarna!!

Elda under kaoset nu alla vänner!! SD2018!! Give 'em Hell!!!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in