2017-08-24, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
I detta inlägg allena: (FB) Svenska Kim Wall försvunnen sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
...så berättar jag väl på tre olika sätt. Ytterligare inlägg upprepar saken till förbannelse, men du kanske upplever kognitiva svårigheter eller behöver bara bättre läsglasögon...

Edit: Styckning på fördäck var den idé som föranledde resonemanget, men det gäller ju givetvis även för en styckning på den plats 99% nog begriper att det skedde: på nedre däck, i ubåten.

Jag läste det när du skrev det - och jag bläddrade snabbt förbi -

EFTERSOM du ställer upp färdiga stolpar - "med en färdig förklaring"
Citera
Moderator
OYs avatar
Det verkar som om att vissa knäppgökar i den här tråden har börjat att komma till insikt.

Det är inte lätt som en plätt att få ut en hel kropp ur ubåten.

Styckningen är sannolikt en transportstyckning.

Det finns en främre manlucka.

Det finns krabbor i Öresund, krabbor äter kött.

Öresund är stort, men inte så stort så att man aldrig kan hitta ett lik eller kroppsdelar.

Vi vet ju vilka vi är som står för realismen i den här tråden.

Passar på att lägga till en faktor som rimligtvis har betydelse för vilken väg man väljer att transportera ut kroppsdelarna. Blodigt och slabbigt --> den enklaste vägen, den vägen där man slipper att lägga ett blodigt och slabbigt lik över axeln. Den vägen där man slipper stå på en stege öga mot öga med ett avsågat huvud.

Den främre manluckan, jag säger bara det.
Citera
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Förtydligande: Madsen klarade en del bitar, liksom du och alla andra som kan följa instruktioner i flera steg. Men sen gick det åt h-vete för honom på ett sätt som särskiljer honom från andra.
(Tråkigt att du misslyckades)

Jag förstår inte vad du menar med att jag misslyckades. Mej veterligen har jag inte gjort det, tvärtom.

Jag tolkar det som att du bekräftar det jag hävdade om ditt mindervärdeskomplex som du försöker kompensera med att nedvärdera andra människor.

Du är bara ett stackars grälsjukt fruntimmer som söker bråk.

Tex ditt svammel om att följa några inbillade "instruktioner" som verkar existera endast i ditt dimmiga medvetande är ju bara enfaldigt eftersom du uppenbarligen inte har en susning vad du snackar om.

Sluta göra bort dej nu och gå och lägg dej. Du är ju bara pinsam. Adjö.
Senast redigerad av jori9900 2017-08-24 kl. 22:18.
Citera
2017-08-24, 22:07
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hexagon tyckte som, tills han testade det själv. Kanske du också borde göra?

PS. Läs Hegamons inlägg.ovan.

Hade inte sett det inlägget. Ser onekligen tungt ut.

Jag tänker mig dock mer att han kunnat lyfta ut henne eller klättrat med kroppen tätt intill bröstet om man nu verkligen velat. Oavsett hur det här har gått till så är det helt sjukt.
Citera
2017-08-24, 22:07
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Skillnaden är väl att ubåten har ett torn och att man inte behöver dra upp en kropp utan kan knuffa upp den. En kropp är också mer hanterar än tre dunkar - går att lägga över axlarna och bära ganska enkelt. Googla brandmannagrepp.

Jag är medveten om att en kropp på 56 kg klarar jag utan problem av att gå runt med på axlarna. Jag har provat. Det kändes inte speciellt tungt men då hjälpe personen till med balans och att hålla sig fast.

Men jag har också provat att lyfta folk som inte själva aktivt låter sig flyttas på och det blev betydligt svårare. Okej mitt test saknar väggar som finns i ubåtstorn. Jag vill bara visa på att jag är ungefär som PM i styrka förmodligen och det gick riktigt dåligt för mig när jag försökte lyfta enbart 56 kg. Jag ville att svårigheterna med att hantera dunkarna skulle motsvara svårigheten med att hantera en livlös kropp.

Ett annat problem jag märkte var höjden. Jag kom bara upp några steg sedan orkade jag inte mera. Tror absolut inte jag kan klättra särskilt högt på en stege med någon på mina axlar. Kanske om jag varit byggt som en brandman vilket jag inte är.

https://www.youtube.com/watch?v=FSfMCYC2peQ
Senast redigerad av Hegamon 2017-08-24 kl. 22:44.
Citera
2017-08-24, 22:08
Medlem
twoeggss avatar
Sannolikheten att hitta ytterligare kroppsdelar känns ju rätt små. Lär inte spolas upp i första taget och snart är det väl inte mycket kvar att hitta. Men för utredningen spelar det nog inte så stor roll eftersom det går utröna väldigt mycket från enbart torson.
Citera
2017-08-24, 22:09
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.O.G
Vet vi något om PMs längd/vikt/fysik?
Jag såg precis ett klipp från 2009 och där kan jag uppskatta honom till ca 175 cm och 60 kg. Enbart en ungefärlig gissning från min sida.

Hans styrka uppskattar jag till normal eller något bättre. Ser ändå rätt fit ut.
Citera
2017-08-24, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Ingen fara, när hela båten är tyngre än vatten, sjunker den tills den tar stopp. Den är en ganska stor "kropp" på 35 ton, och kommer att ligga ganska stilla, om dess botten har kontakt med havets botten.
Dessa 35 ton har icke med saken att göra! Ubåtens nettovikt i vatten pendlar mellan över vattnets och under vattnets. Dvs pendlar sin dräktighet kring vattnet. Tankarna är väl på 8 ton, och det ger då max 8 ton i kraft (återigen, som sist, nu kommer någon viktigpetter stövla in och förklara skillnaden mellan massa och vikt, och blablabla, men jag tänker ändå inte använda newton nu), i praktiken lägre. Som jag skrev tidigare, vet inte alls hur det är trimmat, men om det är trimmat så att undanträngt vatten väger som ubåten när tankarna är halvfulla, så kan vi få en kraft (kom igen, viktigpetter! ) om 4 ton ner. Det är lite mer komplicerat än så, men dessa 35 eller 40 ton gäller hela ubåtens massa och därmed vikt på land (eller i vakuum).
Citera
2017-08-24, 22:10
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Skillnaden är väl att ubåten har ett torn och att man inte behöver dra upp en kropp utan kan knuffa upp den. En kropp är också mer hanterar än tre dunkar - går att lägga över axlarna och bära ganska enkelt. Googla brandmannagrepp.

Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja jäklar vad det ser svårt ut. Och tänk då en spretande kropp med begynnande likstelhet också. Verkar nog som att styckning är ett måste för att få ut kroppen trots allt.

Har nog lite svårt att se att man knuffar en kropp på 60 kg rakt upp genom ett 52 cm brett två meter långt mörkt vertikalt rör och klättrar själv på en stege under denna. Man får ju liksom den döda kroppen hängande över sig och sitt huvud. Rätt obehagligt antagligen.
Hänga kroppen över sina egna axlar när man klättrar finns det nog inte plats till på 52 cm.
Citera
2017-08-24, 22:10
Medlem
Finns det någon här som vet vilken bil/bilar PM äger alt. brukar?
Citera
2017-08-24, 22:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Sannolikheten att hitta ytterligare kroppsdelar känns ju rätt små. Lär inte spolas upp i första taget och snart är det väl inte mycket kvar att hitta. Men för utredningen spelar det nog inte så stor roll eftersom det går utröna väldigt mycket från enbart torson.

Jodå, kläder och skor, eventuellt två mobiltelefoner, kanske ett mordvapen, så nog finns det anledning att hålla ögonen öppna ett tag till.
Citera
2017-08-24, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Säg till när du lagt upp din film då där du demonstrerar detta.

Hegamons, som också trodde det var lätt som en plätt, testade. Han kom fram till att det är stört omöjligt.

Så det är bara att praktisera själv... Upp till bevis i praktiken!

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in