2017-08-24, 18:56
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Han måtte vara väldigt speciell som kan klä av en kvinna naken och sedan stycka henne i minst sex blodiga delar inne i u-båten, hala upp dessa i mörkret på ett halt u-båts däck och dumpa i havet.
Det luktar blod i hela utrymmet! Kladdigt, smutsigt och lämnar mycket kraftfulla obehagliga minnesbilder.

När man ser bilderna på PM iklädd sin kamoflageoverall bärande på foliefilten från räddningsbåten, medan han gående svarar på reporterns frågor, verkar han trött men inte riktigt så berörd som en vanlig person som just styckat en kvinna borde se ut - om det nu finns något "borde" i detta.
Men har verkar så oberörd! Han borde set likblek ut och bett att få slippa alla frågor, skulle jag tycka.
Något stor omskakat emotionellt saknas!
Han döljer det väl det han gjort!

Finns det något styckmord som stödjer sin tes angående detta?

Det är väl snarare så att samtliga styckmord vi sett på senare år så har GM varit helt iskall tills tiden gått där dessa berättar vad som hänt.

Jag menar, du tycker att det är uppseendeväckande att PM bara går i land som "inget har hänt".

Tänk då på den svenska kvinnan som styckade sin kärleksrival för att sedan ta HENNES bil och köra till jobb innan hon återvänder på kvällen för att gräva ner kroppen.

Jag tror snarare att för att dessa idéer ens ska kunna gro så måste du leva i nuet och kunna glömma bort vad du gjort.
Citera
2017-08-24, 18:57
Medlem
Dammigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Det var väl kanske just det han gjorde - att driva omkring. Det var ju extremt nära att ett fartyg kolliderade med ubåten (som var helt nedsläckt) vid midnatt, typ 30 meter eller så. PM var själv uttalat rädd för just sådana scenarion så att han utan orsak skulle gunga omkring utan positionsljus/lanternor tända i farleden är inte sannolikt. D.v.s. att eftersom han nu uppenbarligen gungande omkring där måste det ha funnits en oerhört stark orsak till det...

Så kan det vara. Jag bara tycker det skulle vara extremt osmart. Jaja. Han har gjort en del osmarta saker den senaste tiden...
Citera
2017-08-24, 19:01
Medlem
Teeuwens avatar
En polishelikopter cirkulerar just nu längs med Ljunghusens och Höllvikens norra strand.
Det verkar som dom letar efter något.
Citera
2017-08-24, 19:03
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Det var väl kanske just det han gjorde - att driva omkring. Det var ju extremt nära att ett fartyg kolliderade med ubåten (som var helt nedsläckt) vid midnatt, typ 30 meter eller så. PM var själv uttalat rädd för just sådana scenarion så att han utan orsak skulle gunga omkring utan positionsljus/lanternor tända i farleden är inte sannolikt. D.v.s. att eftersom han nu uppenbarligen gungande omkring där måste det ha funnits en oerhört stark orsak till det...
För att dumpa kroppsdelarna behövde han vara i övervattenläge. Det fanns ingen möjlighet att släppa ut något från ubåten i u-läge.
Jag skulle tippa att han höll på att dumpa torson när han fick möte med den stora båten - vilken tid var det?
Hade han fäst ett rep runt torson virad runt någon metalldel uppe i tornet, kanske det var lättast att stå undertill och dra samtidigt som han knuffade torson uppåt?
Citera
Medlem
swimp78s avatar
Mycket snack om att han är en tunnis. På äldre filmer när han klättrar in och ur ubåten ser han senig och stark ut när han med lätthet häver sig över kanten in och ur ubåten. Man behöver inte vara "stor" för att erhålla en viss styrka
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag tänker också i dessa banor.

Jag undrade igår om KW kan ha skickat något meddelande från båten där hon uttryckte oro. Men pojkvännen väntade i över fyra timmar efter att ubåten skulle kommit åter med henne, så jag antar att han inte var överdrivet orolig ändå.

Jag kan ha fel, eller så hade polisen någon annan anledning till pådraget.
Det kan ju helt enkelt vara så att han inte sett meddelandet/meddelandena/ev missade samtal till senare på kvällen (händer mig jämt i alla fall) och då kan han ha försökt nå henne en tid innan han ringer polisen.
Citera
2017-08-24, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teeuwen
En polishelikopter cirkulerar just nu längs med Ljunghusens och Höllvikens norra strand.
Det verkar som dom letar efter något.

Ja det är en kroppsdel, förmodligen ett arm eller ben? Jag trodde att det var redan nämnt här!

http://www.expressen.se/kvallsposten/kroppsdel-hittat-vid-hollviken/
Citera
2017-08-24, 19:07
Medlem
Att PM inte skulle kunna ta KW över axeln och klättra upp genom luckan känns orimligt.. om man tittar på hennes ig så ser hon inte ut att vara stor alls.
Citera
2017-08-24, 19:07
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Han måtte vara väldigt speciell som kan klä av en kvinna naken och sedan stycka henne i minst sex blodiga delar inne i u-båten, hala upp dessa i mörkret på ett halt u-båts däck och dumpa i havet.
Det luktar blod i hela utrymmet! Kladdigt, smutsigt och lämnar mycket kraftfulla obehagliga minnesbilder.

När man ser bilderna på PM iklädd sin kamoflageoverall bärande på foliefilten från räddningsbåten, medan han gående svarar på reporterns frågor, verkar han trött men inte riktigt så berörd som en vanlig person som just styckat en kvinna borde se ut - om det nu finns något "borde" i detta.
Men har verkar så oberörd! Han borde set likblek ut och bett att få slippa alla frågor, skulle jag tycka.
Något stor omskakat emotionellt saknas!
Han döljer det väl det han gjort!
Jag kan med lätthet tro att han spelat med i stunden där, han är ju inte direkt okänd eller ovan med PR-trick.

Att i sitt huvud iscensätta "jag lämnade henne där, började åka vidare och havererade senare" under tiden man ligger själv i havet tordes skölja bort sanningen från ens medvetande. att han inte är berörd i klippet beror sannolikt på att han känner tacksamhet emot de som räddade honom, tror inte du det?
Citera
2017-08-24, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glansigpung
Att PM inte skulle kunna ta KW över axeln och klättra upp genom luckan känns orimligt.. om man tittar på hennes ig så ser hon inte ut att vara stor alls.

Nu kan jag ha fel men tycks minnas att det nändes tidigare att diametern på hålet var cirka 50cm. Om det var det, lycka till!
Citera
2017-08-24, 19:10
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glansigpung

Vet inte hur stor hon faktiskt var. Det är intressant.
Citera
2017-08-24, 19:11
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han kan ha börjat redan kl 21.00.
Ja detta dramat inleds runt 2100. Men enligt min teori så har han inte påbörjat någon styckning förrän han ligger still i Köge bugt. Risken att någon polisbåt skulle hitta ubåten skulle ju vara helt för stor. KW dödas runt Middelgrundsfort men styckas i Köge bugt. Det är min teori iaf. Att hon skulle styckas strax utanför Refshaleön tror jag fan inte på iaf. Helt för stor risk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in