2017-08-24, 18:35
Medlem
Efter allt som jag läst och sett ang PM så är jag till 90% säker på att det inte är första gången han styckat en människa. Det är ju helt orimligt att man är så kall och försöker dra en vit lögn som att inget har hänt, när han just sänkt sin ubåt som förmodligen var full i blod? Och alla bilder han ska ha i huvudet från det han just har utsatt en annan människa för borde ju få han att bryta ihop..

Alla tankar går till Kims familj! Får ont i magen av bara tanken att vara en närstående!

Edit:
Han kan också vara helt avtrubbad från verkligheten... "hmm hon slog i huvudet och dog vad ska jag göra tro åka till land och försöka få hjälp? Nee jag styckar henne och sänker henne i havet.. så vill jag bli begravd" eller nåt
Senast redigerad av Glansigpung 2017-08-24 kl. 18:50.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
https://x.cdn-expressen.se/images/ef/07/ef07ec79fe954b1780c8f23e3fdfdaf4/16x9/680.jpg

Ser inte frisk ut.
Han måste fixat tänderna nu. För de tänderna har han inte på senare foton.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Rubriceringen ändrades inte. Den var från början försvårande omständigheter för vållande till annans död. Blev ett fel i anteckningarna från rättens sida där försvårande omständigheter föll bort, detta gick men sedan ut med och även korigerade.

Jag syftade på att han först misstänktes för dråp, vilket inför häktningen ändrades till vållande till annans död under försvårande omständigheter.

På tidslinjen var det ju alldeles i denna ändring som Madsen enligt media hade något viktigt att berätta.
Inför öppet rättssal. Men som rådman ansåg vara olägligt avseende innehållet i berättelsen.

Jag tror han har pratat loss alltså. Snarast rätt säker på att han pratat loss.
I övrigt skränar han rätt mycket, och det finns tom en artikel där det nämns att han fantiserar om att genomföra ett spektakulärt brott.
Klart han vill prata om det om tillfälle ges... Men med någon slags plan? För vad? Spänningen/dramats skull? Lattjo i hans huvud med hanteringen av detta?
Peter Madsen har slagit mig som inget annat än en extremt fåfäng jävel.
Citera
2017-08-24, 18:38
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Du har rätt. Men är inte uppstigningen riskabel? Hur mycket ser han?
I stort sett blind, men om han vet att det inte är mitt i farleden (störst risk) kan han försöka lyssna efter propellerljud. Det är troligen inte särskilt riskabelt att stöta emot en fritidsbåt.
Citera
Medlem
MADs avatar
Citat:

Så länge han inte dyker i farleden så är nog risken ganska liten att han ska krocka med något mitt i natten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jepp .. det är väl väldigt synd att de inte var stora nog för att hjälpa till med söket efter kroppar i Estoniakatastrofen ...

Vojne vojne tänk om vi haft all denna kunskap redan då

Den fanns redan då :-) Sedan att beredskapen för en sådan olycka var minimal är en annan sak.

(Kaptenen på framförallt Silja Europa men även Mariella och övriga fartyg förtjänar mer heder än de fått, de gjorde allt de kunde och utan dem hade det slutat ännu värre).

Tyvärr är beredskapen idag ännu sämre... Vi gav ju i princip dessutom bort våra Vertolhelikoptrar som var i utmärkt kondition och helikoptertillgången idag i Sverige är - milt uttryck - usel.

Danskarna har däremot skött sig exemplariskt så långt när det gäller PM och KW. De verkar också ha lättare med samverkan mellan myndigheter.
Citera
2017-08-24, 18:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Nej ingen människa, Madsen.
Och Madsen är inte människa .. utan vad???

Det finns inget i den bilden som indikerar vare sig fysisk eller psykisk sjukdom .. Du ser en människa (Madsen) flina för kameran .. inget mer går att läsa in i det...
Citera
2017-08-24, 18:40
Medlem
Dammigs avatar
Citat:

Han kan ju se en del eftersom det (enligt ett anförande) finns fönster på u-båten. Dessutom hörs det nog ganska väl i u-båten om det finns större fartyg i närheten som har maskin igång.
Citera
2017-08-24, 18:41
Medlem
Undrar lite varför man skulle välja att stycka bort så många kroppsdelar om man inte gillade det? Själv tänker jag mig att man vill ha kvar huvudet och eller armar för att lyfta i om inte annat. Är ju benen som väger. Tänker mig att man drar upp kroppen med rep genom att linda under och runt armar eller runt huvud. att ta den över axeln upp genom någon trång lucka är nog bra svårt.
Citera
2017-08-24, 18:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Det var fler än PM som hade tillgång till ubåten. Det gick rent av att sova över i Nautilus via AirBnB under en period: http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/tv2-dommer-om-raket-madsen-han-blev-irriteret-paa-mig/6776937

Flaskorna kan således mycket väl härröra från någon annan.

PM var med på samma bild, i övrigt så håller jag med dig.

Tror dock inte på ryktet att PM dricker sällan eller aldrig. Vilket stöd finns för att PM inte dricker, och det mest intressanta är hur han blir om han dricker.

Finns sannolikt en anledning till att dricka sällan.
Citera
2017-08-24, 18:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Den fanns redan då :-) Sedan att beredskapen för en sådan olycka var minimal är en annan sak.

(Kaptenen på framförallt Silja Europa men även Mariella och övriga fartyg förtjänar mer heder än de fått, de gjorde allt de kunde och utan dem hade det slutat ännu värre).

Tyvärr är beredskapen idag ännu sämre... Vi gav ju i princip dessutom bort våra Vertolhelikoptrar som var i utmärkt kondition och helikoptertillgången idag i Sverige är - milt uttryck - usel.

Danskarna har däremot skött sig exemplariskt så långt när det gäller PM och KW. De verkar också ha lättare med samverkan mellan myndigheter.
Nej, man lyckades faktiskt inte att med säkra uträkningar kunna pinpointa var kroppar skulle flyta i land... Alla kroppar som inte återfunnits finns inte inuti Estonia ...de försvann till havs.

Så uppenbarligen fanns inte den säkra kunskapen då som nu finns i tråden ...

Danskarna samverkade med våra myndigheter -- har du missat det?
Citera
2017-08-24, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
Men era sönderknarkade CP-luder, varför i helskotta skulle han först släpa/spela/dra/knuffa upp kroppen och sen stycka den? Hur mycket knarkade era morsor? Ta livet av er! Gärna nyss.

Jag tror du har misstolkat diskussionen.

En "normalt" funtad person hade släpat/hissat ut/upp kroppen och hävt ut den från ubåten.Hela kroppen. Ej styckad.

En "knäpp" person styckar kroppen.

Det vi diskuterar är om PM styckade kroppen för att det skulle bli enklare att få ut den från ubåten, eller om han gjorde det för att försvåra upphittande, ev. analys etc. (eller pga att han "kände för det").

Att han skulle ha styckat den på däck? Nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in