Citat:
Ja, det kom väl inga förbipasserande båtar och hämtade beställningen innan han blev funnen.
Dessutom flyter ju inte plastpåsar av sig själv, eller så flyter de och då kan de ju bara ha plockat upp ett huvud, funnit det intressant och behåller istället för att gå till polisen.
Om du själv funnit huvudet av en känd person och var lite skum själv, kanske du väljer att behålla det som ett minne av händelsen, även om du inte är den som är skyldig till dådet.
Jag skulle inte bli förvånad om det fanns ett ställe där flera huvuden av saknade personer finns sparade av någon samlare. Även om det inte är särskilt troligt i det här fallet.
Dessutom flyter ju inte plastpåsar av sig själv, eller så flyter de och då kan de ju bara ha plockat upp ett huvud, funnit det intressant och behåller istället för att gå till polisen.
Om du själv funnit huvudet av en känd person och var lite skum själv, kanske du väljer att behålla det som ett minne av händelsen, även om du inte är den som är skyldig till dådet.
Jag skulle inte bli förvånad om det fanns ett ställe där flera huvuden av saknade personer finns sparade av någon samlare. Även om det inte är särskilt troligt i det här fallet.
Det finns enklare sätt för en huvudsamlare att få tag i huvuden än genom en sk. ubåtsstyckning. Att stycka i en trång vaggande ubåt är farligt för styckaren, överlåtandes av ett paket mellan båtar kan locka knarkpolis, och beställaren av det specifika huvudet riskerar även att dras med i ett mordfall när mördaren/styckaren åker dit. Så i just detta fall tror jag det är lugnt att påstå att huvudet inte saknas pga en beställning utan för att KW antingen har en eller flera huvudskador pga våld eller blivit strypt, dvs som ett sätt att undanröja bevis. Om någon velat döda KW för att få tag i hennes huvud, så finns det smartare sätt att göra det på utan att hela Sveriges och Danmarks sjöräddning kopplades in.
Jag förstår att du är intresserade av fenomenet huvudsamlandet, men just i den här tråden passar det inte in. Starta gärna en egen tråd kring huvudsamlande så hakar jag på och diskuterar.