2017-08-24, 12:50
Medlem
ModerRotas avatar
För de som inte insett situationen helt klart ännu bör förstå att styckning av en död kropp på en liten trång ubåt kan vara enda sättet att få ut ett potentiellt illaluktande och därmed arbetsplats-farligt objekt. Var det motorhaveri på ubåten så skulle även jag vilja få bort liket så fort som möjligt så jag kunde arbeta några veckor på att få båten att fungera igen, mitt på öppet hav.

Nu är det ju Öresund vi talar om och inte Atlanten, dessutom väldigt mobiltätt och lätt att kontakta kustbevakning, räddningstjänst mfl. Men om han nu tog beslutet att arbeta i tysthet bör detta vägas mot hur offret faktiskt dog, eller togs av daga.

Det är stor skillnad på att råka kasta en skiftnyckel i raseri som tar så illa att den slår Kim i bakhuvudet efter att först ha studsat i den elastiska metallväggen, mot att han fysiskt drogar och stryper henne.

Styckning är inte direkt komprometterande i detta fall, enligt min åsikt, utan sätter mer psykologisk oroande prägel på PM som person.

Att han dumpade kroppen i havet däremot, utan att omedelbart meddela ansvarig myndighet om varför och hur, är väldigt komprometterande.
Senast redigerad av ModerRota 2017-08-24 kl. 12:55.
Citera
2017-08-24, 12:52
Medlem
TantLinns avatar
http://www.vg.no/spesial/2017/ubaatmysteriet-i-danmark/

Vet inte om nån postat denna länk redan, tyckte den va intressant....
Citera
2017-08-24, 12:53
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantLinn

Snygg och informativ artikel. Ska läsa den så fort tid finnes för jag gillar grafiska artiklar som gör förloppet tydligare.
Citera
2017-08-24, 12:54
Medlem
JackDeLarges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Det är väldigt tyst från pojkvännen, han får nog inte uttala sig i media!

Får? Du menar att där sitter en mediapresident och delar ut tillstånd åt folk innan media får komma åt dem?

Nä, med största sannolikhet mår han riktigt jävla dåligt och har inte den minsta lust att prata med media.
Citera
2017-08-24, 12:56
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackDeLarge
Får? Du menar att där sitter en mediapresident och delar ut tillstånd åt folk innan media får komma åt dem?

Nä, med största sannolikhet mår han riktigt jävla dåligt och har inte den minsta lust att prata med media.

Precis exakt så är det nog. Först var hon försvunnen och befarad död i ett ubptshaveri, sedan död i en olycka och begravd till havs och efter det hittades delar av henne och han fick veta att hon var styckad och förmodligen mördad. Kan knäcka den tuffaste att den man älskar blivit mördad, styckad samt att huvudet fortfarande är försvunnet.
Citera
2017-08-24, 12:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det brukar vara hög sekretess på den typen av information.
Kan man isåfall tänka sig att PMs bror kände till "eventuell" sjukdomsbild på PM? Brodern försökte ju iallafall tala enbart gott om PM som gick totalt andra hållet. Vad vet man om PMs uppväxt? egentligen? (att han som ung ägnade sig åt pyrotekniska substanser för att bygga en raketmotor är egentligen inte så konstigt) eller har han byggt HÖG oktanig bensin med nitro?

Är det bensin inblandat tänker ju jag på ångorna som han eventuellt utsatt sig för och vips så har han en hjärnskada.
Senast redigerad av Massonite 2017-08-24 kl. 13:00.
Citera
2017-08-24, 12:57
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Åklagaren vill ändra på brottsreduceringen nu.

http://www.bt.dk/krimi/nyt-i-ubaadsmysteriet-anklager-kraever-raket-madsen-faengslet-for-drab

...samt kräva rättspsykiatrisk undersökning. Rätt väntat i och för sig.
Citera
2017-08-24, 12:58
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Precis exakt så är det nog. Först var hon försvunnen och befarad död i ett ubptshaveri, sedan död i en olycka och begravd till havs och efter det hittades delar av henne och han fick veta att hon var styckad och förmodligen mördad. Kan knäcka den tuffaste att den man älskar blivit mördad, styckad samt att huvudet fortfarande är försvunnet.

Huvuden är troféer för beställare och samma sak skedde i Sahida Catalán fallet. Huvudena saknas fortfarande.
Citera
2017-08-24, 12:59
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Om PM illa kvickt gjort sig av med kroppen utan kladd. Åkt hem och gått och lagt sig och blivit väckt av polisen vid 03-04 tiden och sömdrucket hävdat att han släppt av henne vid 22:30 (på en plats utan kameror) så hade det här förmodligen varit betydligt knepigare för Polisen att lösa och misstanke hade troligen inte uppstått med en gång. Fast man vet aldrig. PM verkar vara en synnerligen genomskinlig lögnare (eller oerfaren brottsling) för den Danska Polisen såg igenom honom redan vid sjöförhöret.
Jag tror inte han är en oerfaren lögnare, han blev bara tagen med brallorna nere. Jag är helt säker på att han hade ljugit polisen till månen om han hade klarat sig till hamn och fått sanerat båten innan polisen tog kontakt.
Citera
Medlem
angestmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
...samt kräva rättspsykiatrisk undersökning. Rätt väntat i och för sig.

Han verkar ju rätt skruvad så det är inte säkert att han får något straff.
Citera
Medlem
Har man lyft teorin om Kim ville dö? Suicide by das boot.....
Citera
2017-08-24, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantLinn

Mycket intressant läsning. Man fick överblick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in