Citat:
Ursprungligen postat av
Saruman
Är ungefär på samma linje. Tror dock inte att det handlade om att kvitta sig med henne på grund att hon var journalist. Om han upplevde att hon skulle skriva dumma grejer om honom så borde han tänkt ut ett annat sätt att ta henne av daga efter att han satt henne i land. Där ute på ubåten tror jag att han var mer driven av lust på något sätt - antingen att han ville realisera en fantasi han gått och närt ett tag, eller att han fick ett infall där och då. Men även om han fick ett infall så tror jag att han hade en skissartad plan för hur han skulle komma undan redan innan han initierade överfallet.
Tror inte heller det men det
skulle ju kunna vara så att hon i sin research funnit märkliga saker som hon ställde frågor kring. Kanske något som äventyrade hans kommande projekt.
Nu är ju jobbiga frågor inte något man normalt blir styckad för men kanske retade dom upp honom så till den milda grad att det till slut brast. Efter "olyckan" fick han panik och såg ingen annan lösning än att göra sig av med kroppen.
Styckningen, förutom huvudet möjligen, tror jag beror på att han helt enkelt inte klarade att få upp kroppen hel genom tornet.
Tänk vilka scener som ska ha utspelats där nere i ubåten, fy!