2017-05-31, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad är syftet med att inte berätta vilka områden som är avsökta och hur noga? Trams!

Ju fler som vet var det inte har sökts desto större möjlighet för allmänheten att söka där det inte har sökts.

Hemlighetsmakeriet i den här frågan är mest kattskit.

EDIT;

Vet någon om P har någon anknytning till Hallsberg, lokalkännedom? Utan mobiltelefon är det kanske inte så lätt att navigera i samhället, så hur och varför hamnade väskorna där de hittades?

Detta har jag också undrat över. Tvivlar på att han steg av vid fel station. Det kan ha varit Hallsberg som var hans slutmål.
Då är frågan vad han skulle göra där? Hade han någon nätkompis som skulle dyka upp eller vad?
Citera
2017-05-31, 19:31
Medlem
NinaBes avatar
Det är Missing People, som vill ha det så!
Citera
2017-05-31, 19:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Det är inte enligt MIG, som de exakta platserna inte skall offentliggöras!
Det står allt, som oftast i svaren, när folk vill veta var det söts mer exakt!

Jag har inte riktat kritik mot dig, lugn i stormen.

I övrigt så har jag noterat att någon inom familjen(farfar?) gick bort i oktober 2016, kan vara en anledning till att P är deprimerad.

I andra uppmärksammade fall så har vi gemensamt kunnat föra lägeskarta över avsökta områden genom den information som har släppts från polis och MPS, så är icke fallet den här gången.

Det finns ingen anledning att inte vara öppen med vilka områden som har sökts av, särskilt när det inte misstänkts att ett brott har begåtts, det är information som är av ett allmänt intresse. Håller du med mig?
Citera
2017-05-31, 19:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Det är Missing People, som vill ha det så!

Och eftersom att MPS inte berättar varför de vill ha det så, så spekulerar jag fritt, MPS vill hålla informationen för sig själv av en enda anledning, man vill vara den som hittar P, ren och skär egoism.
Citera
2017-05-31, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Om Patrik har tagit sitt liv, vilket jag inte hoppas, så kan det gått till så här. Han sitter på tåget och ser ut genom fönstret. Efter Kumla, på väg in mot Hallsbergs station är det en kurva och där någonstans ser han ett lämpligt ställe att avsluta sitt liv. Han går av tåget och tar väskorna med sig. Han går över järnvägen och mot Dollarstore. Han är vilse och ser inte sin utvalda plats. Han ser ett tåg långt borta och förstår att hans plats måste vara åt det hållet. Patrik släpper sina väskor och går mot där han såg tåget. Någonstans där borta, i närheten av järnvägen avslutar han sitt liv.
I ett sådant scenario hade man såklart hittat kroppen vid det här laget. Lokföraren hade märkt om han kört på en kropp och om han av någon outgrundlig anledning inte hade gjort det så hade det suttit kroppsdelar och blod kvar på loket och rälsen så att det upptäckts i efterhand. En kropp försvinner inte upp i rök för att den blir påkörd av ett tåg.
Citera
2017-05-31, 19:54
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Har fått info om Missing Peoples sökområde. Personen ifråga vill vara anonym och har dessutom bett mig att skriva om texten så det inte blir ordagrant citerat. Jag hoppas jag uppfattat infon rätt med tanke att jag har noll koll på vad det rör sig om för områden. Så säg gärna till om jag missuppfattat geografin.

Citat:
Störst fokus har det varit på det stora gärdet som är norr om Hallsberg mot Sannahed och längs järnvägen. Man har också gått långs en större å. Ån har man gått längs med hela vägen från Hallsberg till Kumla. Mycket fokus har det också legat på de olika skogspartierna på gärdena och även runt omkring möbelaffärn som ligger mellan Hallsberg och Kumla mot Byrsta. Igår inriktade man sig just på skogsområdet vid möbelaffären på båda sidorna av vägen.

Andra ställen man sökt på är många öppna fält och trädungar söder om Hallsberg kring Ekoparken, Långängsskolan, vårdcentralen och lite andra trånga ytor som många lätt missar att leta på. Dessutom har man knackat dörr i stora delar om Tisarområdet och även sökt litegrann i skogarna däromkring.
Citera
2017-05-31, 19:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Har fått info om Missing Peoples sökområde. Personen ifråga vill vara anonym och har dessutom bett mig att skriva om texten så det inte blir ordagrant citerat. Jag hoppas jag uppfattat infon rätt med tanke att jag har noll koll på vad det rör sig om för områden. Så säg gärna till om jag missuppfattat geografin.

Tack för informationen, så ska det se ut.

Finns ingen anledning att hålla det hemligt.

Vet din källa om samtliga nämnda områden är avsökta noga beträffande träd, det vill säga, har sökarna även tittat upp i träden. Har samtliga vägtrummor kontrollerats?

Eller har folk mest promenerat runt och förväntat sig att om P finns i området så ligger han på marken fullt synlig?
Citera
2017-05-31, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
I ett sådant scenario hade man såklart hittat kroppen vid det här laget. Lokföraren hade märkt om han kört på en kropp och om han av någon outgrundlig anledning inte hade gjort det så hade det suttit kroppsdelar och blod kvar på loket och rälsen så att det upptäckts i efterhand. En kropp försvinner inte upp i rök för att den blir påkörd av ett tåg.

Du har inte läst det jag skrev.....Man kan inte bli påkörd av ett tåg i närheten av rälsen.
Citera
2017-05-31, 20:15
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Tack för informationen, så ska det se ut.

Finns ingen anledning att hålla det hemligt.

Vet din källa om samtliga nämnda områden är avsökta noga beträffande träd, det vill säga, har sökarna även tittat upp i träden. Har samtliga vägtrummor kontrollerats?

Eller har folk mest promenerat runt och förväntat sig att om P finns i området så ligger han på marken fullt synlig?

Ja, otroligt schysst att lämna ut infon. Kan fråga källan, men vet inte om jag får svar.
Citera
2017-05-31, 20:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Du har inte läst det jag skrev.....Man kan inte bli påkörd av ett tåg i närheten av rälsen.

Inte direkt topic, men ditt påstående måste bemötas med fakta.

Jo, uppenbarligen så kan man bli påkörd av ett tåg när man står i närheten av rälsen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/man-traffad-av-tag-i-huvudet-fick-tander-utslagna

P kan teoretiskt ha dödats av ett förbipasserande tåg utan att han för den sakens skull stod på rälsen, det räcker med att vara i närheten.
Citera
2017-05-31, 20:35
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Har fått svar från min källa. Har ändrat på svaret lite för att anonymisera det mer:

Citat:
Sannahed har varit ett intressant område då man enligt vittnen har sett någon som är lik Patrik korsa järnvägen däromkring. Det verkar vara ett område som polisen har arbetat "mycket" i.

På frågan hur noga man tittar runt, t ex upp i träden, så är det väldigt olika beroende på person. Det har varit några lite mer erfarna i söket, men majoriteten har varit folk med mindre än ett MP-eftersök i kroppen.
Citera
2017-05-31, 20:36
Medlem
Citat:
Då är ju ditt inlägg bara ännu mer förvirrande. Vad har kurvan och järnvägen med saken att göra om det inte är med hjälp av tåg han tänkt ta livet av sig? Varför skulle han ta livet av sig "i närheten av järnvägen" om det inte är järnvägen? Med det resonemanget kan han ju lika gärna tagit liv av sig i närheten av en parkering, ett dagis eller en matvaruaffär. Och hur tog han isåfall livet av sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in